fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל, ליגת העל, סיכום המחזור: מאבק האליפות נפתח מחדש, נקבעה יורדת ראשונה

מכבי חיפה חגגה על בני ריינה (1:5) וניצלה את התיקו של מכבי תל אביב נגד סכנין (1:1) כדי לצמצם את הפער ל-5 נקודות בלבד. במחזור הקרוב ייפגשו שתי הקבוצות למפגש פסגה מכריע. בתחתית: הפועל פתח תקווה ניצחה, אבל ירדה לליגה הלאומית. הפועל תל אביב רשמה ניצחון ראשון אחרי 11 משחקים, אבל נותרה מתחת לקו האדום
עדיין מאמינים. מאמן מכבי חיפה מסאי דגו עם החלוץ דין דוד צילום: אתר מכבי חיפה

פלייאוף עליון

מכבי תל אביב שוב מעדה, הפעם במשחק חוץ נגד בני סכנין, שהסתיים בשוויון, 1:1. אושר דוידה העלה את מכבי תל אביב ליתרון 0:1 בדקה ה-53, אבל בדקה ה-60 ספגה קבוצתו מכה קשה כשהחלוץ פיליסיו מילסון, ספג כרטיס צהוב שני והורחק בכרטיס אדום. סכנין ניצלה את יתרונה המספרי ובדקה ה-67 השיגה את השוויון משער נגיחה של חסן חילו. בעקבות התיקו צומצם הפער בין מכבי תל אביב, שעדיין מוליכה בראש הטבלה, לבין הדולקת אחריה, מכבי חיפה ל-5 נקודות בלבד. נזכיר, שבמחזור הקרוב (שבת, 11/5) יערך באצטדיון ע"ש סמי עופר בחיפה מפגש פסגה בו תארח מכבי חיפה את מכבי תל אביב, כשניצחון חיפאי יפתח מחדש את מאבק האליפות.

מכבי חיפה הביסה במשחק חוץ את מכבי בני ריינה, 1:5. דווקא ריינה הייתה זו שעלתה ראשונה על לוח התוצאות כשפרדי וארגס המצוין העלה אותה ליתרון בזק כבר בדקה השנייה. התגובה החיפאית הגיעה עם שער שווין של פרנדזי פיירו בדקה ה-12 ושער של דין דוד בדקה ה-14. מהפך ירוק. בדקה ה-60 השלים דין דוד צמד, והעלה את קבוצתו ל-1:3. ליאור רפאלוב הצטרף לרשימת הכובשים עם שער רביעי לזכות קבוצתו בדקה ה-68. פיירו חתם את תוצאת המשחק עם שער חמישי שהבקיע בדקה ה-72.

הפועל חיפה פתחה מחדש את המאבק על המקום השלישי אחרי שגברה בביתה על הפועל באר שבע, שכנראה מרוכזת בגמר גביע המדינה, בתוצאה, 0:2. נועם בן הרוש (דקה 10) וגיא מלמד (דקה 15), העלו את החיפאים ליתרון מהיר שנשמר עד לסיום. באר שבע הלא רגועה איבדה את איתן טיבי והלדר לופס, שפסגו כרטיס אדום והורחקו. כעת, הפער בין הקבוצות עומד על 5 נקודות, כשלסיום העונה נותרו 5 משחקים.

פלייאוף תחתון

הפועל תל אביב, עם המאמן סלים טועמה על הקווים, השיגה ניצחון חוץ קריטי על מכבי נתניה, 0:1 ופתחה מחדש את המאבק נגד הירידה. עומרי אלטמן, בשער נגיחה בדקה ה-36 הכריע את המפגש. מיד לאחר השער התפתחה מהומה בין שחקני שתי הקבוצות. הסיבה: עוד לפני המהלך שהוביל לכיבוש השער, ביקש מגינה של נתניה ג'ואל אבו חנא, להוציא את הכדור עקב פציעה, אך התל אביבים התעלמו והמשיכו לשחק. במהלך המהומה הורחק אליאן רוחנא מהפועל תל אביב, שישב בכלל על ספסל המחליפים, אבל התפרץ לכר הדשא.

מכבי פתח תקווה, שמתכוננת לגמר גביע המדינה, הבטיחה את הישארותה בליגה אחרי שהביסה במשחק חוץ את הפועל חדרה, 0:4. בחגיגת השערים השתתפו: אנס מחמיד עם צמד בדקות 22 ו-26, מאור לוי (דקה 44) וירדן כהן (דקה 78). ג'יימס אדני מהפועל חדרה הורחק בכרטיס אדום בדקה ה-44 אחרי עבירה גסה על שחקן יריב. בעקבות הניצחון התקדמה מכבי פתח תקווה למקום השמיני בטבלה עם 36 נקודות. הפועל חדרה, שמדורגת במקום ה-11 עם 33 נקודות, 3 נקודות מעל לקו האדום, עדיין נמצאת בסכנת ירידה.

בית"ר ירושלים ומ. ס. אשדוד נפרדו בתיקו, 0:0. האירוע היחיד במשחק קרה בדקה ה-72 כשאיזיקאל הנטי מאשדוד הורחק בכרטיס אדום. הנקודה היקרה הבטיחה לבית"ר ירושלים את ההישארות בליגה, בעוד אשדוד דילגה מעל לקו האדום כשהיא מקדימה בנקודה אחת בלבד את הפועל תל אביב, שנמצאת במקום ה-13. במחזור הקרוב ייפגשו השתיים למפגש ישיר נגד הירידה.

הפועל פתח תקווה, האחרונה בטבלה, גברה בביתה על הפועל ירושלים, 0:1, משער יחיד שהבקיע רועי אלימלך המצוין בדקה ה-62. הניצחון לא סייע להפועל פתח תקווה לשרוד בליגת העל והיא תיפרד ממנה, עונה אחת בלבד אחרי שעלתה. להפועל פתח תקווה 24 נקודות, והיא רחוקה 6 נקודות מהקו האדום. לסיום העונה נותרו 3 משחקים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות