fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל, ליגת העל, סיכום המחזור: הפועל תל אביב פיטרה את מאמנה יוסי אבוקסיס

הסטטוס קוו בצמרת נשמר, אבל הפלייאוף התחתון רותח. הפועל תל אביב ירדה מתחת לקו האדום והחליטה לפטר את המאמן יוסי אבוקסיס, שבעשרה משחקים לא הצליח להשיג ניצחון
לא הצליח להציל את הפועל תל אביב. יוסי אבוקסיס צילום: ערוץ הספורט

פלייאוף עליון

מכבי תל אביב עברה משוכה קשה בדמות מכבי בני ריינה, כשניצחה אותה, 2:3. אושר דוידה (דקה 13) וגבי קניקובסקי (דקה 20) העלו את התל אביבים ליתרון, 0:2. מוחמד אוסמן צימק בדקה ה-25, אך דור פרץ הגדיל ל-1:3 בדקה ה-47. קייס גאנם צימק שוב בדקה ה-54, אבל עד לסיום הצליחה מכבי תל אביב לשמור על יתרונה השברירי.

מכבי חיפה עשתה את שלה בדרבי מול הפועל חיפה, כשניצחה אותה במשחק חד צדדי, 0:2, מצמד שערים של דין דוד בדקות 70 ו-72. הניצחון הותיר את הפער בין מכבי חיפה למוליכה מכבי תל אביב על 7 נקודות, כשלסיום העונה נותרו עוד 5 משחקים.

הפועל באר שבע ביססה את מקומה השלישי בטבלה אחרי ניצחון ביתי על בני סכנין, 1:2. בסיל חורי העלה את האורחת מסכנין ליתרון 0:1 בדקה ה-57. דור חוגי מסכנין, בשער עצמי בדקה ה-66 כפה שוויון, 1:1. הלדר לופס, בפנדל מדויק בדקה ה-84 קבע מהפך, 1:2 ואת תוצאת המשחק. הניצחון הגדיל את הפער של הפועל באר שבע מהמקום הרביעי, שם מדורגת הפועל חיפה, ל-8 נקודות, מה שמבטיח לה כמעט סופית את כרטיס ההשתתפות במוקדמות הליגה האירופית.

פלייאוף תחתון 

הפועל תל אביב בצרות אחרי תבוסה ביתי לבית"ר ירושלים, 5:1. בחגיגת השערים הבית"רית השתתפו: אורי דהן (דקה 4), מיירון ג'ורג' (דקה 50), ירדן שועה (דקה 55), איסמעיל סורו (דקה 78) ונהוראי דבוש (דקה 84). מאוויס צ'יבוטה צימק בבעיטת עונשין מ-11 מ' בדקה ה-83, ל-5:1. אור בלוריאן מהפועל תל אביב הורחק בדקה ה-90 בכרטיס אדום.

הניצחון הבטיח לבית"ר ירושלים כמעט סופית את ההישארות בליגה, בעוד הפועל תל אביב ירדה מתחת לקו האדום ובפער 3 נקודות מהקבוצה שמעליה, מ. ס. אשדוד. 

מ. ס. אשדוד השיגה ניצחון קריטי על האחרונה בטבלה, הפועל פתח תקווה, 0:1, משער של איזיקאיל הנטי בדקה ה-45. בנוסף לכך, רם לוי מהפועל פתח תקווה הורחק בכרטיס אדום בתוספת הזמן של המשחק.

הניצחון העלה את אשדוד למקום ה-12 בטבלה עם 30 נקודות, 3 נקודות יותר מהקבוצה שמתחתיה, הפועל תל אביב (27 נקודות).

הפועל פתח תקווה נראית כמי שעושה דרכה בחזרה לליגת המשנה, עונה אחת בלבד אחרי שהעפילה לליגת העל. 

מכבי נתניה התאוששה מההדחה הדרמטית בחצי גמר גביע המדינה, כשגברה בחוץ על מכבי פתח תקווה, 0:2. שער עצמי של עוביידה חטאב בדקה ה-15 ושער נוסף של איגור זלאטנוביץ' בדקה ה-60, הכריעו את המפגש. הניצחון העלה את נתניה למקום ה-8 בטבלה כשהיא במרחק מבטיח של 8 נקודות מהקו האדום. מכבי פתח תקווה מדורגת במקום ה-11 עם 33 נקודות, 6 נקודות מעל לקו האדום. 

הפועל ירושלים גברה בביתה על הפועל חדרה, 1:2 והבטיחה לעצמה עונה נוספת בליגת העל. חדרה עלתה ראשונה ליתרון בדקה השמינית, משער בכורה בליגת העל של עידו לוי. אוהד אלמגור (דקה 50) ושער עצמי של דיא לבאבידי, השלימו את המהפך. יאו אלוז' מהפועל ירושלים ספג בתוספת הזמן כרטיס אדום על עבירה והורחק.

הפועל חדרה נמצאת במקום ה-10 עם 33 נקודות, ו-6 נקודות מעל הקו האדום.

הסיפור המרכזי: יוסי אבוקסיס פוטר מהפועל תל אביב

התבוסה הקשה לבית"ר ירושלים בבלומפילד והעובדה שלא הצליח להרים את הקבוצה מהמשבר הקשה בו היא נמצאת, גרמו למנהל המקצועי חן סול, להודיע על פיטוריו של המאמן יוסי אבוקסיס. יחד עמו יעזוב גם עוזרו, אורי גוטמן. אגב, גם סול עצמו הודיע לבעלים דייויד מיצברג, על קבלת אחריות ועל החלטתו לעזוב.

סול: "הודעתי ליוסי אבוקסיס שהוא מסיים את דרכו בקבוצה ומי שיעמוד על הקווים הוא סלים טועמה. אני לוקח אחריות על המצב. היינו חייבים שינוי ולדעתי יוסי אבוקסיס לא יכול להשאיר את הקבוצה בליגה. הכי נכון עכשיו זה קצת שקט בקבוצה ולהתחיל להתכונן היטב לשלושת המשחקים שנותרו לסיום העונה".

אבוקסיס מונה למאמנה של הפועל תל אביב בתחילת חודש פברואר, אחרי שעזב בטונים צורמים את בית"ר ירושלים. אבוקסיס הוביל את הפועל תל אביב ב-10 משחקים בהם צברה מאזן עגום של 5 נקודות מ-30 נקודות, רשמה 5 הפסדים ו-5 תוצאות תיקו. הקבוצה גם לא כבשה במשך 7 משחקים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות