fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל, לאומית: הקבוצה שפונתה מהעיר בגלל המלחמה, עלתה לליגת העל

שנה אחת בלבד אחרי שנשרה לליגה הלאומית ומחזור אחד לסיום העונה, הבטיחה הפועל עירוני קריית שמונה את חזרתה לליגת העל. הקבוצה התגברה על קשיים רבים, כולל פינוי בשל המלחמה בצפון. עירוני טבריה ובני יהודה, במאבק על הכרטיס השני. בתחתית, רותח: היורדת השנייה תיקבע רק במחזור הסיום
ניצחון מוחלט. שחקני קריית שמונה חוגגים את עלייתם לליגת העל צילום: אתר עירוני קריית שמונה

פלייאוף עליון

הפועל עירוני קריית שמונה הבטיחה את חזרתה לליגת העל, שנה אחת בלבד אחרי שנשרה ממנה ומחזור אחד לסיום העונה, אחרי קונצרט כדורגל מול מכבי הרצליה, שהסתיים בניצחון מרשים, 0:5. מוחמד אבו רומי הרשית שלישייה בדקות 24, 42 ו-70. רן ואתורי הבקיע שער עצמי בדקה ה-44 וגיא בן לולו חתם את התוצאה עם שער בדקה ה-86. מאמן קריית שמונה שי ברדה, הצליח במהלך העונה להתגבר על קשיים רבים, כולל איבוד הביתיות ופינוי קבוצתו מהעיר בשל המלחמה בצפון והעתקת כל משחקי הבית לנתניה והאימונים.

הבעלים, איזי שרצקי, ירד בסיום המשחק לכר הדשא ולחדר ההלבשה וחגג עם שחקניו את ההישג. שרצקי: "זו שמחה גדולה שמהולה לצערי גם בעצב. לפני חודש עשיתי ליל סדר בקריית שמונה יחד עם קשישים שנשארו בעיר ויומיים אחרי זה נפל טיל שפגע בבית התמחוי. זה פשוט לא ייאמן, אבל קריית שמונה לא מעניינת אף אחד מהממשלה ולא איכפת להם ממה שקורה בצפון. אני 25 שנים בקריית שמונה וראש העירייה בעצמו אמר לי שהשקעתי בעיר יותר כסף ממה שהממשלה השקיעה. מה זה יעזור אם אדבר עם ביבי או מירי רגב? הם לא עושים כלום. אפילו לא באו לראות את האנשים המפונים מהעיר. בכל מקרה, אני מתכוון להישאר בקריית שמונה, זה פרויקט חיי. המאמן שי ברדה יישאר ונמשיך עם אותם שחקני צעירים מוכשרים. כיף לי לראות אותם מתפתחים ומצליחים. לגבי הנכד שלי אריאל שרצקי, שמככב בקבוצה, אספר דוגמא מהעבר. כשגיורא שפיגל בא למכבי תל אביב, אמרו שאין לו מקום בקבוצה כי אבא שלו היה במועדון. אחר כך הוא הפך לשחקן הכי טוב בישראל".

יו״ר ההתאחדות לכדורגל, שינו זוארץ: ״ברכות לעירוני קריית שמונה על החזרה המהירה לליגת העל. בנסיבות כמעט בלתי אפשריות, אבל עם לב ענק, כישרון, מחויבות, ניהול מופתי ובעלים יחיד ומיוחד כמו איזי שרצקי, הקבוצה מצפון הארץ חוזרת לליגת העל. ברכות חמות לאוהדים ולאוהדות, לעיר שעוד נכונו לה ימים נפלאים״.

מי שעוד קרובה לעלייה, אחרי שבעונה שעברה עוד שיחקה בליגה א', היא עירוני טבריה, שגברה בביתה על מכבי יפו, 2:4.

גיל יצחק עוד העלה את יפו לירתון, 0:1, בדקה ה-33 אבל התגובה הייתה מהירה ודקה לאחר מכן, ריף מסיקה השווה ל-1:1. על סף סיום המחצית הראשונה, השלים יעקב אבבה את המהפך בדרך ל-1:2. בדקה ה-63 השלים אבבה צמד והעלה את טבריה ל-1:3. אחמד עאבד, בפנדל מוצלח בדקה ה-74 הגדיל את היתרון ל-1:4. דני עאמר מיפו עוד הספיק לכבוש בדקה ה-87 ולצמק ל-4:2.

טבריה שמרה על מקומה השני בטבלה עם 69 נקודות, כשהיא מקדימה בהפרש שערים את השלישית, בני יהודה.

 בני יהודה תל אביב ניצחה את הפועל עירוני רמת השרון, 0:2, מצמד שערים של אלירן עטר בדקות 52 ו-72, אבל רק נס ספורטיבי יעניק לה את הכרטיס לליגת העל. בן רייכרט מרמת השרון ספג בדקה ה-54 כרטיס צהוב שני והורחק. למרות הניצחון, הודיעה הנהלת בני יהודה בסיום המשחק על פיטורי המאמן, עומר פרץ.

בני יהודה מדורגת במקום השלישי בטבלה עם אותו מספר נקודות כמו לשנייה בטבלה, עירוני טבריה, אך עם יחס שערים נחות.

הפועל נוף הגליל המשיכה את העונה המוצלחת שלה, שכללה גם הגעה היסטורית לחצי גמר גביע המדינה, וגברה בביתה על הפועל אום אל פאחם, 1:2. בן מיזן (דקה 33) ונבו שדו (דקה 54) העלו את קבוצתם ל-0:2. ראצ'יד צ'ירינו צימק בדקה ה-64.

פלייאוף תחתון

מ. ס. כפר קאסם הבטיחה את הישארותה בליגה אחרי ניצחון במשחק רב שערים על האחרונה בטבלה, איחוד בני שפרעם, 4:8. לכפר קאסם כבשו: אסיל כנעני וסייד אבו פרחי – 2 שערים כ"א, ניר אברג'ל, גיא דהן' מואמן עיראקי וניר אברג'ל – שער אחד כ"א. לשפרעם: אנס דבור – 2 שערים, מאלה דואוגוי – שער אחד, ושער נוסף עצמי של שוער כפר קאסם שלו שרעבי.

מי שעוד נראית בדרך המבטיחה להישאר בליגה היא הפועל עפולה, שעשתה ניצחון חוץ גדול על סקציה נס ציונה, 0:2. ליאב פרדה העלה את עפולה לירתון ראשון בדקה ה-47. בדקה ה-75 זכתה עפולה בפנדל, אחרי שאורי צעדון מנס ציונה הכשיל שחקן של עפולה בתוך הרחבה. צעדון הורחק בכרטיס אדום, ופרנק ריבולה דייק מהנקודה הלבנה, 0:2.

הפועל כפר סבא השיגה ניצחון קריטי על הפועל עכו, 0:1, משער יחיד שהבקיע בנג'מין קוקו בדקה ה-79.

הפועל ראשון לציון גברה בביתה על הפועל רמת גן, 1:2. משה סמל העלה את ראשון לציון ליתרון מהיר כבר בדקה השלישית. יניב מזרחי איזן בדקה ה-39 ל-1:1. בדקה ה-55 השלים משה סמל צמד וקבע את תוצאת המשחק, 1:2 לראשון לציון.

המחזור האחרון שיקבע הכל

ביום שישי יתקיימו משחקי המחזור האחרון בליגה הלאומית שגם יכריע את זהות העולה השנייה לליגת העל (אחרי קריית שמונה) ואת היורדת השנייה (אחרי איחוד בני שפרעם).

עירוני טבריה, שמדורגת במקום השני ומקדימה בהפרש שערים (4 שערים) את השלישית בטבלה, בני יהודה, תתארח אצל מכבי הרצליה, שסיימה את העונה. טבריה למעשה תלויה בעצמה וברגלי שחקניה. אם תנצח, סביר להניח שתעלה. לעומתה, בני יהודה, שתתארח אצל הפועל אום אל פאחם חייבת קודם כל לנצח ולקוות למעידה של טבריה. גם תיקו יכול להספיק לבני יהודה, במידה וטבריה תפסיד.

בתחתית, המצב רותח, כשלא פחות מ-5 קבוצות נאבקות נגד הירידה לליגה א'. המשחק המכריע יהיה בין הפועל רמת גן לסקציה נס ציונה. הקבוצה שתנצח במפגש הזה תבטיח את הישרדותה בליגה. מצבה של נס ציונה קשה במיוחד שכן היא חייבת לנצח כדי להישאר. כל תוצאה אחרת תוביל אותה לירידה או למשחקי מבחן נגד הירידה. גם רמת גן חייבת לנצח, שכן תיקו עשוי לשלוח אותה למבחנים.

הפועל עפולה, שתארח את הפועל עכו, תלויה בעצמה. אם תנצח או תסיים בתיקו, היא תישאר. במידה של הפסד, היא אומנם לא תרד אוטומטית, אבל עלולה למצוא את עצמה במשחקי מבחן נגד הירידה.

הפועל כפר סבא, שתארח בביתה את כפר קאסם, תלויה גם היא בעצמה. אם תנצח, היא תשרוד בלאומית. כל תוצאה אחרת תוביל אותה לירידה או למבחנים. גם הפועל ראשון לציון, שתשחק נגד האחרונה בטבלה שכבר נשרה, בני שפרעם, תלויה בעצמה. ניצחון יבטיח לה את ההישארות בעוד כל תוצאה אחרת עשויה לגרור אותה למשחקי מבחן או לירידה. אם כן, הכל פתוח בתחתית ומחזור הנעלה שוב יספק לנו מתח, דרמה והכרעה בשריקת הסיום.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות