fbpx

כדורגל: הרפורמה החדשה שמאיימת לשתק את הליגות הנמוכות

הנהלת ההתאחדות לכדורגל הציגה רפורמה חדשה שתגביל את תקציביהן של הקבוצות בליגות הנמוכות, את שכרם של המאמנים והשחקנים, ותעניש קבוצות שלא יעמדו בתקנון בהורדת ליגה. יו"ר ההתאחדות לכדורגל: "השינויים היו נדרשים וכל נושא נבחן ונבדק לעומק". השחקנים מאיימים בנקיטת פעולות מחאה וטוענים: "הרפורמה החדשה - פגיעה בפרנסתנו"
השחקנים טוענים לפגיעה בשכרם צילום: באדיבות אבי צרפתי

הנהלת ההתאחדות לכדורגל אישרה לאחרונה רפורמה שתחולל שינוי בליגות הנמוכות – א', ב', ו-ג', אלא שהקבוצות מתנגדות לשינוי המוצע ומאיימות בנקיטת צעדים.

על פי המתווה החדש של ההתאחדות, כל 32 הקבוצות שמשחקות בליגה א', במחוזות צפון ודרום, מחויבות להעביר לבקרה התקציבית עד ל-15 באוגוסט, אישורי תקציב לעונת המשחקים 2023/4, כאשר שכר הצוות המקצועי והשחקנים לא יעלה מעבר למיליון שקלים חדשים ברוטו. מדובר על שינוי מהותי, שכן עד כה לא נדרשו הקבוצות להעביר מסמכי אישור תקציב וכל קבוצה זכתה ליהנות מתקציב בלתי מוגבל, בהתאם למצבה הכלכלי וליכולתה בגיוס תרומות, ספונסרים, מכירת כרטיסים ועוד. המשמעות של התקנה החדשה היא שהקבוצות גם תהיינה מוגבלות במענקים למאמן ולשחקנים על הישגים – עליית ליגה, הגעה למשחקי הפלייאוף העליון, מענקי הישארות והתקדמות לשלבים הגבוהים במסגרת משחקי גביע המדינה. המאמן והשחקנים גם יידרשו לחתום על חוזים ולא כפי שהיה נהוג עד כה, שחלק מהמענקים הועברו במזומן וללא פיקוח כלשהוא.

שינוי נוסף שנקבע, קשור לעונשים על חריגות ועבירות בלתי ספורטיביות. כך למשל, הקנסות הכספיים שיטיל בית הדין המשמעתי על הקבוצות שיעמדו בפניו, יהיו מוגבלים.

קבוצות שלא יעמדו בתקנון החדש יוענשו וצפויים לקבל עונש של הפחתת 15 נקודות ליגה. קבוצות שיועמדו לדין פעם שנייה אף מסתכנות בהורדת ליגה מיידית.

שינוי נוסף שהוצע הוא שהקבוצה שיסיימו בסיום הליגה הסדירה במקומות 15 ו-16 ינשרו לליגה ב', בעוד הקבוצות שתסיימנה במקומות 11-14, יתמודדו ביניהן במסגרת הפלייאוף התחתון על ההישארות בליגה. הקבוצה המפסידה תקבל הזדמנות נוספת להישאר כשתתמודד מול יריבה מליגה ב'.

עוד שינוי הוא הגבלת מעבר של שחקנים מקבוצה לקבוצה במהלך העונה לשתיים בלבד.

יו"ר ההתאחדות לכדורגל, שינו זוארץ, התייחס לרפורמה החדשה כשאמר: "הנהלת ההתאחדות התאחדה לטובת תקנון חדש לליגה א' ואני מלא הערכה לענייניות שברפורמה החדשה. כל נושא נבחן, נבדק, נדון בכובד ראש ואושר. הפוטנציאל בליגות הנמוכות הוא גדול וכדי שיהיה אפשר לממשו בצורה מקצועית, ניהולית וערכית, נדרש השינוי שביצענו".

הרפורמה החדשה מעוררת התנגדות בקרב הקבוצות ובעיקר בקרב השחקנים שמאיימים בנקיטת פעולות מחאה.

"הרפורמה החדשה פוגעת בעתיד שלנו", מלינים השחקנים, "יש לנו משפחות לפרנס והגבלת השכר היא פשוט הזויה. אנחנו עובדים קשה לא פחות מכל עובד אחר ומקריבים מעצמנו שעות בהכנות, אימונים ומשחקים, כולל הסתכנות בפציעות. ההחלטה עשויה לגרום לשחקנים לפרוש מכדורגל ולעבור למקצועות אחרים שבהם אין הגבלות שכר. אין לנו בעיה עם בקרה תקציבית שתבדוק שהכל מנוהל בצורה נכונה ושקופה, אבל למה להגביל את שכרנו? כל השחקנים מאוגדים וגם ארגון השחקנים עומד לצידנו. לא ניתן יד למהלך וננקוט בכל האמצעים שיעמדו לרשותנו כדי שזה לא יקרה".

לחדשות ספורט לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות