fbpx

כדורגל: הקבוצה שזכתה בגביע המדינה אחרי 72 שנה

מכבי פתח תקווה גברה על הפועל באר שבע, 0:1, בגמר גביע המדינה בכדורגל ותשחק בעונה הבאה באירופה. המאמן רן קוז'וק: "מקדיש את הזכייה לכל החיילים והחיילות שבזכותם יכולנו לקיים את המשחק". מאמן באר שבע, אליניב ברדה: "אכזבה עצומה". וגם: איזו עוד קבוצה הפסידה מהזכייה של מכבי פתח תקווה בגביע?
שחקני מכבי פתח תקווה חוגגים את הזכייה גביע המדינה צילום: אתר ערוץ הספורט

הפעם האחרונה שמכבי פתח תקווה הניפה את גביע המדינה הייתה בסיום עונת המשחקים 1951/52. אמש, 72 שנים אחרי, זכתה הקבוצה להניף פעם נוספת את גביע המדינה, השלישי בתולדות המועדון, אחרי ניצחון על הפועל באר שבע, 0:1. המשחק עצמו לא התעלה לרמה גבוהה והוכרע בזכות שער אחד שהובקע בדקה ה-86. המהלך שהוביל לשער החל כשלוקה שטור מפתח תקווה קיבל מסירה ממאור לוי בתוך רחבת באר שבע, עשה הטעייה למגן הבאר שבעי אנדרה פורו, שהחליק על הדשא ונגע עם ידו בכדור. השופט הצביע ללא היסוס לעבר הנקודה הלבנה. מוחמד הינדי, דייק וקבע, 0:1.

המאמן רן קוז'וק, שבעונה שעברה הגיע למעמד הגמר עם מכבי נתניה והפסיד, עשה הפעם תיקון ספורטיבי כשזכה עם קבוצתו, מכבי פתח תקווה, בתואר. קוז'וק: "התואר הזה מוקדש קודם כל לכל החיילים והחיילות שנלחמים בכל החזיתות למען המדינה ורק בזכותם היה אפשר בכלל לקיים את המשחק הזה. האמנתי שאנחנו יכולים לנצח כי ראיתי עד כמה הקבוצה מגובשת והשחקנים היו בוערים כבר בחדר ההלבשה. שיחקנו מול קבוצה שאולי עדיפה עלינו באיכות, אבל במגרש היינו שווים. ככה בונים מועדון כדורגל, וככה בונים קהל. אבי לוזון האמין שננצח והוא גם אמר לי את זה בבוקר של המשחק: 'הגביע זה שלנו'. מגיע לו התואר הזה. אני בהחלט מרגיש שעשיתי השנה עם מכבי פתח תקווה איזשהוא תיקון לעומת השנה שעברה שהייתי במכבי נתניה. ההישג הזה הוא חותם על הקריירה שלי, אבל אני חייב לפרגן גם לצוות שעובד לצדי שבלעדיהם כל ההצלחה הזאת לא הייתה קורית. הניצחון הזה לא הפתיע אותי. יש פה שחקנים צעירים ומאוד מוכשרים וחשוב שיתחילו כבר בתחילת הדרך להרגיש מה זה לזכות בתארים. נתנו משחק הרואי ובהחלט הגיע לנו לזכות בגביע".

אליניב ברדה, מאמנה של הפועל באר שבע, היה בצד המאוכזב. קבוצתו למעשה כבר חודש ימים לא משחקת טוב ולמרות שעל הנייר היא הייתה הפייבוריטית, היא הפסידה לקבוצה שסיימה את העונה בפלייאוף התחתון. ברדה: "אכזבה עצומה, וההפסד הזה הוא המשך לתקופה האחרונה שלנו. המשחק היה די שקול, אבל האמת היא שלא שיחקנו מספיק טוב וברכות חמות למכבי פתח תקווה על הזכייה. מאוד רצינו לסיים את העונה עם תואר, למרות כל מה שעברנו מאז המלחמה, אבל השגנו מטרה אחרת והיא להיות בעונה הבאה באירופה". עוד מפסידה של גמר גביע המדינה היא הפועל חיפה, שסיימה במקום הרביעי, ולא תשתתף בעונה הבאה באירופה עקב הפסדה של הפועל באר שבע. 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות