fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

טאלנט

תרשמו את השם - מקסים פלקושצ'נקו, עוד לא בן 18, משחק במועדון כדורגל הפועל חיפה מגיל שש, בתפקיד מקשר, ומסומן על ידי מאמני המחלקה כשחקן הגדול הבא של המועדון.
מקסים פלקושצ'נקו (צילום: איסר רביץ)
מקסים פלקושצ'נקו (צילום: איסר רביץ)

מאז ימי רובי יאנג ואחריו טל בנין מחכים אוהדי הפועל חיפה לטאלנט הבא שיצמח ויגדל במועדון. נכון, היו בכל אותן שנים עשרות שחקנים מצוינים, שגדלו במחלקה והגיעו לקבוצת הבוגרים ואף כיכבו בשורותיה, אבל אף אחד מהם לא היה טאלנט בקנה מידה של השניים שצוינו קודם.

העשור האחרון היה תור הזהב של מחלקת הנוער, ממנה הגיעו לבוגרים שחקנים רבים, שהובילו את קבוצת הנוער לזכייה באליפות המדינה בעונת 2006/7, חלקם הפכו לשחקני הרכב חשובים וקבועים בבוגרים. הטובים שבהם עזבו בינתיים לקבוצות אחרות.

בשנים האחרונות קמה קבוצת מחאה של אוהדים כנגד הבעלים של הקבוצה יואב כץ. אלה טוענים כי כץ מזניח את מחלקת הנוער, שפועלת לדעתם ללא תנאים וללא מתקנים ראויים. בעקבות כך נפסקה נהירה של ילדים למועדון ופועל יוצא מכך – האגודה כבר לא מייצרת שחקנים בכירים לטובת קבוצת הבוגרים, כמו בשני העשורים הקודמים. בנוסף טוענים אותם אוהדים כי כץ, בהתנהלות שלו, גורם לעזיבתם של הכוכבים שגדלו במועדון והפכו לשחקנים חשובים בקבוצת הבוגרים.

4 שערים ב-4 משחקים מעמדת הקישור
ואולם לאחרונה נדמה כי בקבוצת הנוער גדל שחקן שסומן כבר לפני שנים על ידי מאמנים במועדון כשחקן עם פוטנציאל, כישרון אדיר – טאלנט בפוטנציה. מדובר במקסים פלקושצ'נקו, שמוביל בינתיים בראש טבלת כובשי השערים של ליגת העל לנוער עם ארבעה שערים בארבעה משחקים, מעמדת הקישור בה הוא משחק. הוא יכול לשחק בכל תפקיד בקישור, גם הגנתי, גם התקפי וגם בכנף – בשני הצדדים.

באופן רשמי זו העונה הראשונה שלו בקבוצת הנוער והוא יוכל לשחק בנוער שלוש עונות, אבל ספק אם יישאר שם לאורך זמן. אל תתפלאו אם בקרוב הוא יצורף לבוגרים. למעשה כבר בעונה שעברה, כששיחק בקבוצת נערים א', הוא הוקפץ לנוער, לבקשתו של מאמן הנוער יוסי עמר והשתלב מצוין.

עברו לכתבה המלאה במדור הספורט של עיתון "הד הקריות"

מקסים פלקושצ'נקו (צילום: איסר רביץ)
מקסים פלקושצ'נקו (צילום: איסר רביץ)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות