fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפועל חיפה: הפסידו במשחק ההתקפי (אולי) הטוב ביותר שלהם

היציאה של האדומים להתקפות, מול מי שעשויה להיות קבוצת ההגנה הטובה ביותר בתולדות ליגת העל, הייתה לא פחות ממרהיבה. תוצאת המשחק היא חסרת משמעות
יישאר במדי האדומים? תלוי במכבי תל אביב. תומר אלטמן | צילום: אדריאן הרבשטיין
יישאר במדי האדומים? תלוי במכבי תל אביב. תומר אלטמן | צילום: אדריאן הרבשטיין

איזה כיף לנתח משחק בלי להתייחס לתוצאה. הפועל חיפה הפסידה 3:0 במשחק הכמעט-הכתרה של מכבי תל אביב, אבל התוצאה הזאת חסרת משמעות לחלוטין מבחינת האדומים ולא צריכה להסיט את תשומת הלב מכך שזה היה משחק נהדר שלהם.

השאלה היחידה היא איזו כותרת ניתן לתת למשחק כזה. יהיה מוזר מדי להכתיר משחק עם שלוש טעויות אינדיבידואליות כל כך גדולות בהגנה כמשחק הטוב ביותר של הפועל חיפה השנה. גם התואר משחק ההתקפה הטוב ביותר של הפועל חיפה יתקשה לתרץ את חוסר המחץ ואת ההיעלמות ב-25 דקות האחרונות. אבל המשחק הזה כן היה הכי משהו, אז אני מתלבט בין שני תארים: המשחק הטוב ביותר של הפועל חיפה בכל הקשור לבניית התקפות, או פשוט המשחק שהכי נהניתי לראות בו את הפועל חיפה השנה.

עשרות התקפות והנעת כדור מהירה

היציאה של האדומים להתקפות, מול מי שעשויה להיות קבוצת ההגנה הטובה ביותר בתולדות ליגת העל (אני לארג' עם התארים היום), הייתה לא פחות ממרהיבה. השחקנים של חיים סילבס יצרו עשרות התקפות שכללו הנעת כדור מהירה בין הרבה מאוד שחקנים, הצטרפות של מגינים וקשרים אחוריים, שימוש חכם בדאבל-פסים ודריבלים, תנועה חכמה ללא כדור, מסירות עומק שמבטלות שחקני הגנה ומעבר בין אגפים.

פרט לרגעים מסוימים בסיבוב הראשון בעונת הגביע, אני לא זוכר את הפועל חיפה בונה התקפות בצורה כל כך טובה הרבה מאוד שנים.
יציאה להתקפות זו התכונה החשובה ביותר של קבוצה ששואפת לתקוע יתד בחצי העליון של הטבלה. לכן, המשחק ביום שלישי הוא דוגמה קלאסית למשחק שבו צריך להתעלם מהתוצאה ולהסתכל על הדרך, על משהו שנבנה לאורך הפלייאוף העליון ובמובן מסוים הגיע לשיאו במשחק האחרון.

יש שתי נקודות מאוד מעניינות לגבי עשרת שחקני השדה שפתחו בהרכב ביום שלישי (המחליפים לא ממש תרמו). הראשונה היא שכולם ישראלים, השנייה היא שכולם יכולים להיות רלוונטיים לעונה הבאה של הפועל חיפה. חלק מהשחקנים האלה כבר חתומים לעונה הבאה, המטרה המרכזית של סילבס ושל ההנהלה הקיץ צרכה להיות להחתים כמה שיותר מהנותרים, ואם אפשר את כולם. לאחר מכן ניתן להשלים את הסגל עם זרים לחלק ההתקפי (ואולי לעמדת המגן השמאלי) ורכש ישראלי מדוד מאוד.

אני מחשיב בחבורה הזאת את אופיר מזרחי, שלא הספיק לתרום יותר מדי להפועל השנה. הוא מספיק פיזי ויכולת הסיום שלו מספיק גבוהה כדי להיות החלוץ המרכזי הסביר ביותר בסגל הנוכחי, והיכולת שלו לשחק בכל ארבע העמדות ההתקפיות יכולה להפוך אותו למחליף יעיל שכרגע הגיוני שניתן להחתים די בזול.

סימן השאלה הגדול

נכון לעכשיו, נדמה שיש שלושה שחקנים שמהווים את סימן השאלה הגדול והחשוב ביותר לקראת העונה הבאה. הראשון הוא תומר אלטמן, ששייך למכבי ת"א ושאלת ההישארות שלו תלויה קודם כל ברצונות וצורכי האלופה. השני הוא סער פדידה שמסיים חוזה והסוכן שלו כבר מפנטז בקול על האפשרות לגזור עמלה ממעבר לקבוצה בינונית בחו"ל. השלישי הוא אלמוג בוזגלו, שמיעט לשחק בשנתיים שלו בקבוצה ולא ברור עד כמה התחבר אליה.

אם השלושה יקבלו החלטה בהתאם למה שהכי טוב לקריירה שלהם, לא אמור להיות להם ספק שלהישאר בהפועל חיפה, קבוצה בה ישחקו עם שחקנים שהם מכירים ויקבלו קרדיט ממאמן שמעריך אותם, זו האופציה הטובה ביותר עבורם.

בהקשר הזה, הקורונה יכולה לבוא לעזרת הפועל חיפה בקיץ. ניתן להניח ששחקנים שלא קוראים להם גידי קאניוק לא ימהרו לצאת להרפתקאות בחו"ל כשכל העולם נמצא בחוסר וודאות והאפשרות לחזור הביתה יכולה להיחסם פתאום.

חדשות ספורט נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות