fbpx

לראשונה בהיסטוריה: קבוצת ילדות זכתה באליפות בליגה של בנים

קבוצת הילדות (עד גיל 12) קווינס פארק ליידיז, ששייכת למועדון הכדורגל האנגלי קווינס פארק ריינג'רס, הייתה קבוצת הבנות היחידה בליגת בנים. זה לא הפריע לה לזכות באליפות ולרשום הישג בקנה מידה עולמי. אחת השחקניות מסבירה: "הבנים אומנם יותר פיזיים מאתנו, אבל הם עלו למגרש בזלזול ועד שהגיבו, כבר הבקענו והובלנו"
אליפות היסטורית. קבוצת הילדות של קווינס פארק צילום: אתר המועדון

קבוצת הילדות (עד גיל 12) של מועדון הכדורגל האנגלי קווינס פארק ריינג'רס, עשתה היסטוריה עולמית לאחר שזכתה באליפות. אז מה מיוחד פה? או, שקבוצת הבנות עשתה את זה בליגה של בנים. כן, כן, הקווינס פארק ליידיז, הייתה קבוצת הבנות היחידה בליגת בנים והיא גם עשתה את זה בצורה מרשימה עם מאזן של 18 ניצחונות, 4 תוצאות תיקו וללא אף הפסד. הקבוצה גם הבקיעה 61 שערים לעומת 11 שערים שספגה.

"מלבד היתרון האיכותי של השחקניות שלנו, היה לנו יתרון נוסף וזה הזלזול של הקבוצות שהגיעו לשחק מולנו", הסבירה אחת השחקניות, "הבנים אומנם היו יותר פיזיים מאתנו אבל כל פעם הצלחנו להדהים אותם מחדש. ברגע שעלינו למגרש והצלחנו להבקיע, הם התקשו להגיב".

מי שהקים את הקבוצה הוא טובי גרין, המנג'ר, שתחילה אימן את קבוצת הבנים עד שבתו ביקשה להצטרף. כשבתו השנייה ביקשה גם היא להצטרף לקבוצה הוא החליט להקים קבוצת בנות והשאר היסטוריה.

גרין: "כדורגל הנשים באנגליה נמצא בפריחה, בעיקר מאז זכייתה של נבחרת הנשים של אנגליה באליפות אירופה ב-2022. כשהקמתי את הקבוצה, בקושי הצלחתי להרכיב סגל שמבוסס על בנות בלבד. היום יש הרבה יותר השקעה בתשתיות, במתקני האימונים ובמגרשים ויש גם יותר בנות צעירות ונשים שמבקשות להצטרף לכדורגל. אני מקווה שהסיפור שלנו יהיה השראה לדור הבא של נשים בכדורגל באנגליה, בדיוק כפי שההצלחה של הנבחרת הלאומית של אנגליה באליפות אירופה, נתנה השראה לקבוצת הבנות שלנו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות