fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הגרלת משחקים לא פשוטה

כדי לא להגיע למחזור החמישי עם פיגור של עשר נקודות מהמקום הראשון, כפי שקרה בשנים הקודמות, מכבי חיפה חייבת להגיע מוכנה לפתיחת העונה, כי הגרלת המשחקים זימנה לה את יוסי אבוקסיס, הנאחס, כבר במחזור הראשון, האלופה במחזור השני ומכבי ת"א במחזור החמישי. בינתיים, המהפכה נמשכת, עד כתיבת שורות אלה הוחתמו חמישה שחקנים חדשים ועוד חמישה בדרך

ירוק עד / עמית פרוסנר

במכבי חיפה העלו השבוע הילוך במה שנוגע לחיזוק הסגל לעונה הקרובה. בשקט בשקט, מכבי עד עכשיו עשתה עבודה טובה בנוגע למי שהגיע, אבל חסרים עוד לפחות  ארבעה שחקנים ובשביל שמכבי תרוץ אפילו בשיפולי הצמרת, היא צריכה לפגוע בינגו לפחות בארבעה זרים. מה הסיכוי שזה יקרה?

פארסת מונייז מסרבת לגווע

לפני כשבועיים הודיע טוני מונייז למכבי חיפה שהוא לא יכול להגיע לישראל עקב מה שהגדיר כ"בעייה משפחתית". הוא אפילו כתב מכתב שמכבי פרסמה והודיע לקברניטי הקבוצה שהוא ככל הנראה מתכוון לקחת שנה חופש כדי לטפל בבעיה המסתורית שלו. והנה, עבר שבוע חטאפה, הקבוצה בה מונייז משמש כמנהל מקצועי, עלתה ללה_ליגה ומסתבר שמונייז כן יכול לעבוד. רמון פלאנס, שהיה בעצמו מועמד למשרת המנהל המקצועי של מכבי, החליף את מונייז בתפקיד בחטאפה, ומונייז, ככל הנראה, הולך להתמנות לתפקיד בכיר יותר בקבוצה הספרדית. אין שום ספק שאפשר להבין איש מקצוע ספרדי שמעדיף להיות מנכ"ל של קבוצה בליגה הראשונה בספרד, מאשר לנסוע לישראל, אבל משהו כאן מאוד לא מסתדר. מכבי טענה שמונייז חתם לשנתיים וביקש להשתחרר. אם ככה, אין שום סיבה שמכבי תוותר לו וברגע שהוא יתמנה לתפקיד אחר היא חייבת לתבוע אותו. זכותו של אדם לסרב כמובן להצעה ממכבי, אבל לא יתכן שהוא יפגע בהכנות המקצועיות של הקבוצה, ובסופו של דבר ישקר וילך לעבוד בתפקיד אחר אחרי שחתם. כל זה כמובן במידה ומונייז באמת חתם על חוזה. במידה והוא לא חתם מכבי לא יכולה לעשות כלום, אלא רק להפיק לקחים לפעם הבאה ולדרוש מאיש המקצוע הבא להגיע לישראל יותר מוקדם, או לנסות ולהחתים מישהו הרבה יותר מוקדם.

שותף בולגרי לאלברמן

גיאורגי קוסטדינוב, בן ה~26, קשרה לשעבר של לבסקי סופיה, הצטרף למכבי וחתם לשנתיים. התפקיד העיקרי שלו הוא קשר 50_50, הוא עוזר בחילוצי הכדור, אבל הוא לא יכול לשחק כקשר אחורי בודד. הבולגרי גם יודע להצטרף להתקפה והבקיע בשנתיים האחרונות שמונה שערים. מכבי מקבלת מנהיג שמשקיע הרבה ולא מפסיק לרוץ. אבל למכבי היה אחד כזה גם בעונה שעברה, קמיל ואצק, שאפילו הצטיין בליגה הפולנית, כך שצריך לראות איך קוסטדינוב ישתלב בהרכב. מכבי מחזקת את הקישור ועכשיו ללוזון יש לא מעט אפשרויות במרכז השדה. כמו שזה נראה כרגע צמד הקשרים במרכז יהיה גל אלברמן והבולגרי, כשנטע לביא יחכה לתורו ויכול להשתלב, אם לוזון יחליט לשחק עם שלושה קשרים ולא עם שניים. אגב, לבולגרי של מכבי יש ארבע הופעות בנבחרת בולגריה, אבל בניגוד לשחקנים שמגיעים לישראל והופיעו בנבחרת שלהם לפני כמה שנים, הוא נמנה על הסגל הנוכחי של נבחרת בולגריה. הוא היה מצוין במשחק הניצחון  0:2 על הולנד, והבקיע את השער היחיד לבולגרים במשחק לפני שלושה שבועות מול ביילורוס.

בנה קבוצה חדשה. גיא לוזון (צילום: אדריאן הרבשטיין)
בנה קבוצה חדשה. גיא לוזון (צילום: אדריאן הרבשטיין)

מזרחי מוסיף למכבי מהירות

בתחילת השבוע הצטרף למכבי גם החלוץ של עירוני קרית שמונה אופיר מזרחי. מזרחי, שיכול לשחק גם כחלוץ שני וגם באגפים, התחיל את דרכו בעירוני נשר, עבר לעירוני קרית שמונה, הבקיע לפני שנתיים בליגה עשרה שערים ועבר ללוגאנו השוויצרית, שם לא השתלב וחזר חזרה לקרית שמונה. בניגוד לאלברמן, עמרי בן הרוש, אליסון דוס סנטוס וקוסטדינוב, שכולם הגיעו בהעברה חופשית, מזרחי הגיע תמורת כרטיס השחקן של איאד אבו עביד, שעבר לפני כמה שבועות, בהשאלה לקרית שמונה, השאלה שהפכה להעברה. מזרחי מוסיף למכבי מהירות, יש לו תנועה טובה מאוד ללא כדור, בעיטה טובה והוא שחקן שמשקיע ולא מפסיק לרוץ. הסגל של מכבי עוד לא הושלם, ולחלק הקדמי צפויים להגיע לפחות שני שחקנים, אבל יש סיכוי סביר שמזרחי יקבל בתחילת העונה הזדמנות בהרכב ואם הוא הוא יביא את היכולת מקרית שמונה לידי ביטוי מכבי תרוויח שחקן מצוין.

עכשיו מתחיל החלק המעניין

עד סגירת הגיליון חתמו במכבי חמישה שחקני רכש חדשים. ההסטה של גרי קגלמאכר למרכז ההגנה, לצידו של דוס סנטוס, יחד עם אלברמן וקוסטדינוב, מראים שלוזון בנה קבוצה חדשה כמעט לחלוטין. כל השלד של מכבי התחלף, וזה כשגם המגן השמאלי חדש ומכבי מחפשת מגן ימני זר. חוץ משלושת הזרים שכבר חתומים, והמגן הזר, מכבי מחפשת לפחות עוד שחקן זר לחלק הקדמי. כרגע מחפשים בקבוצה חלוץ לעמדה מספר 9, כשתומאש פקהארט הצ'כי הוא אחד המועמדים, אבל חוץ מעמדת החלוץ המרכזי החלק המעניין הולך להיות בשבועות הקרובים בכנפיים. לפי הדיווחים שמגיעים, מכבי תל אביב רוצה את אלירן עטר, שמצידו מוכן לעזוב. מכבי חיפה מצידה רוצה את שלומי אזולאי, וכבר הגישה עליו הצעה רשמית ועדיין לא קיבלה תשובה ממכבי ת"א. אם עטר ילך, מכבי בעצמה תצטרך שחקן לכנפיים ורוב הסיכויים שתביא שחקן זר לאגפים, וכל זה שמכבי עדיין במשא ומתן מול מאור בוזגלו ורוצה את הקשר הפצוע לשנתיים, פלוס אופציה לשנה שלישית. אזולאי, בוזגלו, מגן ימני זר, חלוץ מרכזי עדיין בתכנון, כשגם אדי גוטליב, הבלם של הפועל תל אביב, עדיין בתמונה. מכבי הביאה כבר חמישה שחקנים? יכול מאוד להיות שיגיעו בהמשך עוד חמישה. מה שאומר שבמשחק הליגה הראשון בעונה הקרובה, מול בני יהודה בחוץ, נראה במכבי שמונה או תשעה שחקנים חדשים בהרכב.

זהירות מיוסי אבוקסיס

השבוע נערכה הגרלת משחקי ליגת העל לעונת 2017~2018 ומכבי הוגרלה כאמור מול בני יהודה בחוץ במחזור הראשון, הפועל באר שבע בבית במחזור השני ומכבי תל אביב בחוץ במחזור החמישי. מבלי לזלזל בשום פנים ואופן בהפועל עכו במחזור השלישי וברעננה במחזור הרביעי, יוסי אבוקסיס עושה צרות למכבי חיפה באופן קבוע. לפני שנתיים הוא הגיע עם בני יהודה למשחק פתיחת העונה בסמי עופר וחזר עם 3:0 מוחץ, מול רוני לוי. בעונה שעברה הוא ניצח את מכבי חיפה ארבע פעמים בליגה עם בני סכנין. אם מכבי לא תגיע מוכנה לליגה היא עלולה למצוא את עצמה כבר במחזור החמישי רחוקה 10 נקודות מהצמרת, ואז אפקט הלחץ העצום שיש מסביב לקבוצה יעבוד שעות נוספות. אף אחד לא רוצה לראות את מכבי שוב הולכת לים בחודש אוקטובר, ולכן אין ברירה לקברניטי הקבוצה והם חייבים להזדרז ולסיים עם בניית הסגל כמה שיותר מהר.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות