fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הכיכר ע"ש השוער האגדי אבי רן ז"ל נחנכה בחיפה

במרכז הכיכר הוצב פסל ברונזה בדמותו של אבי רן, יצירה של הפסל דן זריצקי. קליש רותם: "חיפה יודעת להצדיע לכוכבי העבר שצמחו וגדלו כאן"
כיכר לזכרו של אבי רן. משה רן ליד הפסל בדמותו של בנו | צילום: ראובן כהן, עיריית חיפה
כיכר לזכרו של אבי רן. משה רן ליד הפסל בדמותו של בנו | צילום: ראובן כהן, עיריית חיפה

בטקס מרגש, נחנכה אתמול, שני, בקרית אליעזר בחיפה הכיכר לזכרו של אבי רן, מגדולי השוערים הישראליים בכל הזמנים ומי שהיה שוערן של קבוצת הכדורגל מכבי חיפה ונבחרת ישראל. במרכז הכיכר הוצב פסל ברונזה בדמותו של השוער, יצירה של הפסל דן זריצקי. בטקס השתתפו ראשת עיריית חיפה, עינת קליש רותם, השר צחי הנגבי, בני משפחה ומכרים. את מועדון הכדורגל מכבי חיפה ייצגו בטקס הנשיא יעקב שחר, והמנכ"ל אסף בן דב.

הכיכר החדשה, שמעתה תיקרא את " כיכר אבי רן", נמצאת בצומת הרחובות צה"ל וגדנ"ע בשכונת קריית אליעזר, הכי קרוב למקום, שבו פעל בעבר האצטדיון העירוני, בו שיחק רן במרבית שנותיו. אביו של רן, משה רן, וקליש רותם הסירו ביחד את הלוט מעל לפסל הזיכרון.

"ברגעים כאלה השכול מתערבב עם השמחה". יעקב שחר, משה רן ועינת קליש רותם | צילום: ראובן כהן, עיריית חיפה
"ברגעים כאלה השכול מתערבב עם השמחה". יעקב שחר, משה רן ועינת קליש רותם | צילום: ראובן כהן, עיריית חיפה

נהרג בשיא הקריירה שלו

רן ז"ל נהרג לפני 33 שנים בתאונה ימית בכנרת, בעת שהיה בשיא הקריירה שלו. ב-1998, לרגל חגיגות היובל למדינת ישראל, הוענק לאבי רן התואר "שוער היובל" של חיפה. קרית הכדורגל שבחלקה הדרומי של העיר, הנקראת גם היא על שמו של אבי רן, כוללת שני מגרשי כדורגל תקניים עם דשא טבעי, המשמשים בין היתר, את קבוצות הילדים והנוער העירוניות. גם היציע הצפוני באצטדיון סמי עופר נושא את השם "יציע אבי רן".

קליש רותם אמרה בטקס: "חיפה היא עיר שחיה ונושמת כדורגל, שגם יודעת להצדיע לכוכבי העבר שצמחו וגדלו כאן. אבי רן הוא מהבולטים ומהאהובים שבהם, וזו זכות גדולה עבורי להיות כאן היום בחנוכת הכיכר הזו על שמו".

משה רן: "ברגעים כאלה השכול מתערבב עם השמחה. אני מברך את ראש העיר, שידעה להעלות על נס את זכרו של בני, אבי ז"ל. שום ראש עיר לא ידע לעשות את הדברים האלו. יישר כוח!"

יעקב שחר: "כאשר הכרתי את אבי ז"ל הוא היה בראשית דרכו ועדיין לא הספיק להראות לנו את הכישרון שלו. חשוב מאד שנספר לדור העתיד שלנו מי זה אבי רן, וכולנו מודים לעירייה על היוזמה".

 

לחדשות ספורט נוספות הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות