fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בזכות כוח רצון: רצת המרתון שהשילה 75 ק"ג ממשקלה

קרן אור פלג (44) מכפר ורדים, מורה ומחנכת, עשתה שינוי קיצוני בחייה כשהפחיתה 75 ק"ג ממשקלה. כיום, היא כבר משתתפת קבועה בתחרויות מרתוניות מפרכות והפכה מודל לחיקוי אצל תלמידיה. "הרצון לשינוי והאמונה להצליח תמיד היו טבועים בי ואני שמחה שהצלחתי", היא מסכמת בחיוך של ניצחון
קרן-אור-לפני-ואחרי-צילום-יוסי-פלג
קרן-אור-לפני-ואחרי-צילום-יוסי-פלג

קרן-אור פלג (44) נשואה + 2, מכפר ורדים, עובדת במשרד החינוך כמדריכה בחינוך הלשוני וגם כמחנכת כיתה. בשנים האחרונות, יותר נכון בעשור האחרון, קרן-אור מצאה את עצמה עולה במשקל בשל אכילה רגשית עד שהחליטה לפני 5 שנים לעבור ניתוח לקיצור כיבה. "הרצון לתת דוגמא אישית לבנים שלי ולהראות להם שהכל אפשרי, זה היה הדרייב שלי להתחיל לעשות שינוי בחיים", מספרת קרן-אור.

אחרי הניתוח נכנסה קרן-אור למשטר של תזונה בריאה המותאמת לה, הוסיפה אימוני כוח והתחילה גם לרוץ. המשפחה והחברים סביבה תמיד תמכו בה, דבר אשר אפשר לה לעבור את השינוי המיוחל שרצתה לעבור ביתר קלות. תחילה היא הצטרפה לקבוצת ג'ינספורט של רצי משגב-כרמיאל. שני המאמנים אילן ואתי בן-חמו, לקחו את קרן-אור בשתי ידיים כפרויקט אישי ותמכו בה במהלך השינוי. השינוי אף חלחל לכיתתה כשגם תלמידיה החליטו להתחיל לאכול בריא יותר בעקבותיה והחלו לשתף אותה בהתלהבות על ארוחות הבריאות שהם מכינים בבית, ברצון שלהם לשמור על אורח חיים בריא ועל האתגרים שהם לוקחים על עצמם מבחינה גופנית.

בעלה של קרן, יוסי, הוא אולטרא-מרתוניסט – רץ למרחקים ארוכים, והוא גאה מאוד באשתו שהחליטה לקחת את עצמה בידיים, להחזיר לעצמה את השליטה בחייה וברצונותיה ועברה מהפך עצום. קרן החלה לרוץ ולשמור על אורח חיים בריא ביחד אתו. "היא תמיד היתה אור גדול", אומר יוסי, "וכעת היא משרה חיוך גדול גם בקהילת הרצים, קהילה יקרה, תומכת ומפרגנת".

תמיכה מבית. קרן אור פלג עם בעלה יוסי
צילום: רוני קורן

לקרן-אור היה ברור שהיא מסוגלת להצליח והאמונה בעצמה תמיד היתה שם. הקצב של הריצה לא ממש משנה לה, העיקר שהיא רצה עם חיוך גדול ולב רחב. היא אוהבת להציב לעצמה מטרות וכשהיא מצליחה ליישם אותן היא פשוט מסמנת אותם ב – V ומיד בוחרת לעצמה מטרות חדשות. כך הפכה לדמות מוכרת בעולם הריצה, דמות אנרגטית, פעילה, ותמיד עם חיוך גדול ואהבה לאחר. אלו הערכים שמובילים אותה, ולא הקצב או באיזה מקום היא תסיים את הריצה.

האושר הגדול שלה כיום הוא להיכנס לכל חנות בגדים ולבחור כל מה שעולה על רוחה.

קרן-אור הצליחה במאמץ רב להסיר 75 ק"ג ממשקל גופה כתוצאה משינוי של הרגלי תזונה, הרגלי כושר, ובעקבות הצטרפותה לקבוצה תומכת. "כשעוברים תהליך כזה של ירידה משמעותית במשקל, השינויים עוברים בד ובבד איתך וגם בבית", היא מספרת, "היום אני דואגת להכניס תזונה טובה ובריאה הביתה, יותר ארוחות מבושלות ופחות מוכנות. אני גם דואגת להכין את האוכל מבעוד מועד, שלא ארגיש שמשהו חסר. אני מפנקת את משפחתי היקרה בתיבול טוב, בדברים מזינים ויש לי מזל גדול כי אני בעצמי ממש אוהבת לבשל".

כיום קרן-אור אוכלת לפי תפריט שבנתה במיוחד עבורה דיאטנית ספורט. היא מתמידה לרצוץ מספר פעמים בשבוע בין 5 – 7 ק"מ ומתכננת בעתיד לימודי קואו'צינג. זאת, בנוסף ל-2 התארים שכבר יש לה. קרן-אור מגיעה למרוצים ומסיימת אותם בחיוך גדול, כשהמרוצים האחרונים שהשתתפה בהם לצד בעלה, היה מרוץ העגור של מרתון ישראל באגמון החולה והמרתון המדברי שעליו אחראים מרתון ישראל. קרן-אור נסעה לתחרות הקשה והמפרכת עם כל משפחתה והשתתפה במסלול של 10 ק"מ לצד נוף מרהיב. בעלה יוסי רץ במקביל את ריצת המרתון המלאה ושני בניה המתינו לה על קו הסיום.

המרתון המדברי, שתחילתו במדבר וסיומו לחוף הים האדום, נערך בפעם ה-11 באילת. התחרות ידועה כמרוץ היחידי שתחילתו במדבר וסיומו על קו ים סוף והנו היחידי בישראל המשלב נוף מדברי עם נוף ים. מדובר במסע של ריצה סביב הרי אילת, המקיפים את העיר, עם צבעי החול על כל גווניו המרהיבים ומראות עוצרי נשימה המעניקים אנרגיה מחודשת לרצים.

המרוץ יצא לדרך ביוזמת ובהפקת חברת מרתון ישראל, המתמחה באירועי קונספט ייחודיים בעולם הריצה, יחד עם עיריית אילת וכללה ארבעה מקצים: מקצה מרתון שטח מלא 42.2 ק"מ שהוזנק ומסתיים על הטיילת בסמוך למלון הרודס, מקצה חצי מרתון של 21.1 ק"מ, מקצה 10 ק"מ לזכרם של אילן לוי ויהונתן אזולאי, ילידי אילת שנהרגו בתאונת דרכים ומקצה 5 ק"מ.

ייחודו של המרוץ המדברי מתבטא בקהילת הרצים המונה אלפי רצים ורצות מהארץ ומהעולם, שמתמסרים לשקט של המדבר, לנופים המרהיבים ולעוצמה המטורפת הזו של הטבע.

לחדשות ספורט לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות