fbpx

אליפות אירופה: נבחרת ישראל זכתה במדליית כסף בריצת חצי מרתון

6 הנציגים הישראלים של ישראל, רשמו הישג מדהים והקדישו את המדליה לחיילי צה"ל ולחיזוק החטופים שעדיין נמצאים בשבי ארגון הטרור חמאס בעזה. "זכות גדולה לייצג את המדינה שלנו ולהניף את הדגל בכל מקום שאנחנו מתחרים בו", אמר אחד מחברי הנבחרת, גשאו איילה
הפתעה נעימה. נבחרת הרצים של ישראל, בסיום חצי המרתון צילום: איגוד האתלטיקה

נבחרת הרצים של ישראל בחצי מרתון רשמה הישג מדהים לאחר שהגיעה למקום השני באליפות אירופה שנערכה ברומא, איטליה, וזכתה במדליית כסף היסטורית. שלושה מבין הנציגים של הנבחרת הישראלית, סיימו במקומות גבוהים: מארו טפרי (מקום רביעי עם תוצאה של 1:01:10 שעות), גשאו איילה (מקום שביעי עם תוצאה של 1:01:28 שעות), גירמה אמרה (מקום תשיעי עם תוצאה של 1:01:31), כך שבסיכום ניצבה ישראל במקום השני הכללי אחרי נבחרת הרצים של איטליה ולפני נבחרת הרצים של ספרד. עוד השתתפו במרוץ: איימרו עלמיה (מקום 18 עם תוצאה של 1:02:28 שעות), גודאדו בלצ'או (מקום 20 עם תוצאה של 1:02:53) וטסמה מוגס (מקום 48 עם תוצאה של 1:06:06).

טפרי: "אני מקווה שההישג הזה נתן כוח לעם שלנו, לחיילים שלנו שנלחמים על המדינה ולחטופים שנמצאים עדיין בשבי החמאס בעזה".

איילה: "זו זכות גדולה עבורי לייצג את מדינת ישראל וכבוד גדול להניף את דגל ישראל בכל מקום שבו אנחנו מתחרים. אני שמח להיות חלק מהנבחרת הזאת, שהיא כל כך מוכשרת".

אמרה: "כששמעתי בסיום התחרות על החטופים ששוחררו קיבלתי צמרמורת בכל הגוף. הרגשתי כאילו המשפחה שלי חולצה מהשבי. הלב שלנו עם משפחתו של החייל האמיץ שנפל במבצע החילוץ, לכן היינו שמחים ולצד זאת גם קצת עצובים. עם ישראל אוהב שלום ולא מלחמה ואנחנו מקדישים את המדליה לחטופים שעדיין נמצאים בשבי, למשפחות שלהן שנאבקות על שחרורם ולחיילים הגיבורים שבזכותם אנחנו פה".

בריצת חצי המרתון בקטגוריה לנשים, סיימה לונה סלפטר במקום העשירי אחרי שהשיגה תוצאה של 1:10:28 שעות, ומאור טיורי הגיעה למקום ה-38 עם תוצאה של 1:12:55 שעות. שתיהן, אגב, צפויות לייצג את ישראל במרתון פריס 2024.

יו"ר איגוד האתלטיקה, עמי ברן: "הזכייה במדליית הכסף הקבוצתית מביאה הרבה גאווה למדינה, במיוחד בתקופה הקשה שאנחנו עוברים. לראות את דגל ישראל מתנוסס באצטדיון האולימפי ברומא מעורר התרגשות אדירה ומחזק את הרוח הלאומית. הישג כזה הוא תוצאה של עבודה קשה והתמדה גם של האתלטים וגם של כל אנשי הצוות, והוא מעורר השראה לכולנו".

מנכ"ל איגוד האתלטיקה, גל לוי: "כולנו בהתרגשות עצומה מההישג ומהזכייה במדליית הכסף. מדליה בתחרות גדולה היא תמיד מרגשת, אבל הפעם, בשל התקופה הקשה, היא מרגשת עוד יותר וגם בעלת משמעויות נוספות. אנחנו גאים בספורטאים ובצוות המקצועי, דן וזוהר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות