fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סיפורם של חמישה חללים מקרית ים הושלם על ידי תלמידי רודמן

תלמידים מתעדים את הנופלים. צילום: דוברות העירייה
תלמידים מתעדים את הנופלים. צילום: דוברות העירייה

תלמידי חטיבת הביניים רודמן בקרית ים הציגו השבוע בפני ראש העירייה את ספרי  "תיעוד סיפורי נופלים" לשנת 2017 אותם השלימו לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. השנה תיעדו התלמידים את סיפוריהם של חמישה חללים נוספים מבני העיר – משה בלזם, ג'ורג' גוטוביץ', רפאל כהן, משה מזרחי, ומאור קלפון .

המיזם מתקיים בבית הספר "רודמן"   זו   השנה התשיעית ברציפות ובמסגרתו מתעדים ומנציחים תלמידי בית הספר את סיפור חייהם של בוגרי בית הספר ושל תושבי העיר קריית ים אשר נפלו במערכות ישראל ובפעולות האיבה.

תלמידים מתעדים את הנופלים. צילום: דוברות העירייה
תלמידים מתעדים את הנופלים. צילום: דוברות העירייה

מוטי ויגדרהויז מורה בית הספר אשר יזם את הפרויקט ומלווה אותו מאז הקמתו סיפר כי החוויה שעוברים התלמידים היא חוויה מדהימה וכך גם המסירות שלהם כלפי הפרויקט והמשפחות השכולות. הוא סיפר בין השאר כי באחד המקרים הגיעו התלמידים ערב חג הפסח לאמו של אחד החללים בעיצומו של טיפול דיאליזה רק כדי להחל לה ולמשפחתה חג שמח. לדברי מנהלת החטיבה, שרה שייקר מביא הפרויקט התרגשות עצומה הן לתלמידים והן למשפחות. היא ספרה לראש העיר גם על חוויותיה האישיות במהלך הפרויקט בהיותה בעצמה בת למשפחה שכולה.

במהלך השנים מאז פועל המיזם תועדו סיפורי החיים של עשרות חללים מבני העיר וזאת באמצעות   מפגשים שקיימו התלמידים  עם בני המשפחות השכולות, חבריהם של הנופלים ותושבי העיר שהכירו אותם.

ראש העירייה, דוד אבן צור, אשר קיבל לידיו את האוגדנים בהתרגשות ציין כי זהו מפעל ההנצחה הקהילתי המרגש ביותר המתקיים בעיר וכי הוא מסמל יותר מכל דבר אחר את הערבות ההדדית של כל תושבי העיר מדור לדור. "אשרי העיר שאלה הם בניה ואלה הם תלמידיה" אמר אבן צור לתלמידים בהתרגשות ביום חמישי הקרוב יימסרו האוגדנים לידי בני משפחותיהם של החללים בטקס מיוחד אשר יתקיים בבית יד לבנים שבקריה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות