fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סטודנטים שקונים עבודות יצטרכו כעת להכין אותן בעצמם

מכה קשה לסטודנטים רבים מהקריות לאחר שהמשטרה עצרה שמונה חשודים שמכרו עבודות אקדמיות ברשת האינטרנט בתמורה למאות שקלים עבור כל עבודה. החקירה התקיימה במסגרת פעילות המשטרה נגד עבירות מרמה ושמירה על טוהר המידות, הבוקר פשטו שוטרים על בתיהם של החשודים ועיכבו אותם לחקירה בתחנת המשטרה.

ביום שני השבוע הפכה חקירת המשטרה מסמויה לגלויה, עם פשיטת השוטרים על בתיהם של שמונה חשודים, בשנות השלושים עד שנות השישים לחייהם, בגין חשד למכירת עבודות אקדמיות לסטודנטים ברשת האינטרנט. החקירה הסמויה החלה לפני כשנה, עם קבלת תלונה במשטרה מנציגי אחת האוניברסיטאות בארץ, נגד חברות ברשת האינטרנט המציעות למכירה עבודות אקדמיות לסטודנטים בתמורה למאות שקלים לכל עבודה אקדמית.

עם קבלת התלונה החלו חוקרי המשטרה בחקירה סמויה, במהלכה בוצעו כמה הזמנות מבוימות של  רכישת עבודות מאותן חברות ברשת האינטרנט. החוקרים הצליחו, בחקירה מאומצת ומורכבת ותוך שימוש במיטב האמצעים הטכנולוגיים העומדים לרשות משטרת ישראל, להתחקות אחר בעלי החברות ואחרי אותם חשודים שלחשבונם הופקדו התשלומים עבור העבודות שנמכרו.

אין זה סוד שסטודנטים רבים באוניברסיטאות ובמכללות, בעיקר לתואר ראשון, מעדיפים לקנות עבודות מחברות שכאלו אם מתוך עצלות ואם מתוך הבנה שידיעתם האמיתית את החומר תוביל אותם לכשלון. הסטודנטים מתקשרים לאטחת החברות, מציגים את הנשוא עליו הם צריכים להגיש עבודה, את הנחיות המרצה ואפילו יכולים לבקש את טווח הציון שהם שבו הם מעוניינים. הנושא ידוע היטב בכל המוסדות האקדמים, בעיקר בקרב סטודנטים שעברית אינה שפת האם שלהם.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות