fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נשיא המדינה: "אנו פועלים באחריות ואיננו מקלים ראש בפגיעה בחיי אדם"

נשיא המדינה, שמעון פרס פתח הבוקר את הועידה הבין דתית יחד עם מנהיגי כל הדתות בישראל בגנים הבהאיים בחיפה. "אני מצדיע לצה"ל ולשב"כ על פעולה מדויקת, כירורגית ואסטרטגית חשובה", אמר פרס
מזכ"ל הבהאים אלברט לינקולן, הנשיא שמעון פרס וראש עיריית חיפה יונה יהב
מזכ"ל הבהאים אלברט לינקולן, הנשיא שמעון פרס וראש עיריית חיפה יונה יהב (צילום: המרכז הבהאי)

נשיא המדינה, שמעון פרס פתח הבוקר (חמישי) את הועידה הבין דתית יחד עם מנהיגי כל הדתות בישראל שהתקיימה בגנים הבהאיים בחיפה. בועידה השתתפה גם משלחת מיוחדת של 19 אימאמים ומנהיגי קהילות מוסלמיות מצרפת אשר הגיעו על מנת להשמיע קול ברור כנגד הזרמים הקיצוניים באסלאם התומכים ופעילויות הטרור בשם הדת.

לאור האירועים בדרום נשא הנשיא נאום מיוחד ואמר: "מדינת ישראל ואזרחי הדרום נמצאים תחת מתקפה במהלכה נורו הבוקר טילים לעבר ישראל, אזרחים נהרגו ונפצעו תינוקות. ילדים בדרום חיים תחת איומי נפילות טילים, אחוזי פחד ואימה. אין עם שכמה לשלום ושונא שפיכות דמים כמו עם ישראל, אויבינו אינם אזרחי עזה, אינם המוסלמים, אלא מפגעי הטרור והרצח הפועלים ללא הגיון וללא מחשבה.

מזכ"ל הבהאים אלברט לינקולן, הנשיא שמעון פרס וראש עיריית חיפה יונה יהב
מזכ"ל הבהאים אלברט לינקולן, הנשיא שמעון פרס וראש עיריית חיפה יונה יהב (צילום: המרכז הבהאי)

" הנשיא הדגיש כי ידיה של מדינת ישראל מושטות לשלום אך תעשה כל שיידרש על מנת להגן על אזרחיה ואמר: ״גם העולם מתחיל להבין כי אנו פועלים באחריות ואיננו מקלים ראש בפגיעה בחיי אדם. איני מכיר מדינה שהיתה מגלה איפוק במשך זמן כה רב כמו שגילתה מדינת ישראל בזמן ההתקפה על ישובי הדרום״.

הנשיא התייחס לחיסולו של אחמד ג׳עברי אתמול על ידי צה״ל ותקיפות יעדי הנשק של החמאס ואמר:  ״צה"ל פועל במאמץ מירבי כדי למנוע פגיעה באזרחים חפים מפשע. ג׳בערי היה רב מרצחים האחראי על הרג של רבים ופעילויות טרור. אני מצדיע לצה"ל ולשב"כ על פעולה מדויקת, כירורגית ואסטרטגית חשובה- אנו פועלים באחריות ואיננו מקלים ראש בפגיעה בחיי אדם".

הנשיא קרא לראשי הדתות להתאחד למניעת שפיכות דמים וקידום השלום: ״למנהיגי הדת תפקיד חשוב בהפסקת הטרור בשם הדת, עלינו לצאת בקריאה משותפת נגד טרור ונגד שפיכות דמים תוך כיבוד מרבי של חיי אדם. עלינו לעבוד יחדיו, לקרוא להגיון ולהבטיח את חיי הילדים של כולם- זוהי תרומה אמיתית, דתית ואנושית״.

 הנשיא פתח את הועידה במעמד: הרב משה עמאר, הרב יונה מצגר, אימאם מוחמד כיוואן, הפטריארך היווני תיאופילוס השלישי, הפטריארך הלטיני פואד טואל, הארכיבישוף אליאס שקור, האב בטיסטה פיצבלה, הארכיבישוף מונגיאן נוהאן וראש העדה הבהאית מר אלברט לינקולן.

מזכ"ל הקהילה הבהאית העולמית אלברט לינקולן אמר בועידה: התכנסות כל ראשי הדתות בישראל, בראשות נשיא המדינה שמעון פרס, דווקא ביום זה, מסמלת את תפילתנו המשותפת לסיום הסכסוך ותקוותנו לשלום באזור״.

ראשי הדתות עם הנשיא שמעון פרס
ראשי הדתות עם הנשיא שמעון פרס (צילום: המרכז הבהאי)

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות