fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נושאת הדגל מקרית ביאליק

רס"ל דניאלה גרודנס, האישה היחידה שמפקדת על תחנת כיבוי אש בבסיס צבאי, מתרגשת. בערב יום העצמאות היא תשתתף במופע הדגלנים בטקס המרכזי בהר הרצל. "זה מרגש אותי לייצג את המדים של חיל האוויר. זו גם שמחה עבורי לייצג את קרית ביאליק"
דניאלה גרודנס | צילום: דובר צה"ל
דניאלה גרודנס | צילום: דובר צה"ל

בין הדגלנים שישתתפו השנה בטקס הדלקת המשואות בהר הרצל בערב יום העצמאות תהיה גם רס"ל דניאלה גרודנס, 25, מקרית ביאליק, האישה היחידה בצה"ל, שמפקדת על תחנת כיבוי אש בבסיס צבאי.

גרודנס נולדה וגדלה למשפחה ציונית בשכונה יהודית באורוגוואי. כשהייתה בת 7 עלתה עם הוריה לישראל. היא התגייסה לחיל האוויר בתפקיד אבטחת מידע ושנה וחצי נוספות עשתה בשירות קבע בתיאום עם גורמים זרים. "כמה חודשים לאחר שהשתחררתי משירות קבע, הבנתי שאני רוצה לחזור לצבא" היא מספרת, "וקיבלו אותי שוב לשירות קבע". היא הצטרפה למערך של חיל האוויר שעוסק בקליטת מטוס הקרב המתקדם בעולם, F-35, המכונה בישראל "אדיר".

כשהתפנה תפקיד מפקד תחנת הכיבוי בבית הספר הטכני של חיל האוויר במפרץ חיפה, גרודנס לא היססה ולקחה על עצמה את התפקיד. כיום היא האישה היחידה כיום בצה"ל שמפקדת על תחנת כיבוי צבאית ומפקדת על חיילים-כבאים.

"רוב העבודה שלנו היא שגרתית", מספרת גרודנס, "אנחנו עוסקים בעיקר בביקורות, בהדרכות בטיחות ובתרגולים". לדבריה, מקצועיותה של תחנת כיבוי נמדדת בשניות שבהן מתרחש אסון, כגון התרסקות כלי טיס או שריפה בשטח הבסיס, אך הדבר טרם קרה במהלך פיקודה על התחנה.

בגיל 7 עלתה מאורוגוואי לישראל. דניאלה גרודנס | צילום: דובר צה"ל
בגיל 7 עלתה מאורוגוואי לישראל. דניאלה גרודנס | צילום: דובר צה"ל

השתתפות בטקס בהר הרצל היא חלום ישן של גרודנס. "מאז שהייתי ילדה צפיתי כל שנה בטקס המרכזי ואני זוכרת שתמיד רציתי להיות שם, להיות חלק מהחיילים ולייצג את צה"ל. בדצמבר האחרון קיבלתי הודעה שאני צריכה להגיע למיונים. בהתחלה חשבתי שמדובר במשהו אחר אז שלחו מישהי אחרת. למזלי, ההודעה נשלחה שוב. אז הבנתי שאני צריכה להגיע למיונים והתברר לי שמדובר בטקס המרכזי של יום העצמאות".

את הימים שעד הטקס מעבירה גרודנס בחזרות למופע, ובין חזרה אחת לשנייה. "זו הרגשה מטורפת. אני הולכת להשתתף בטקס, זה מרגש אותי לייצג את המדים של חיל האוויר. מבחינתי זו שמחה וגאווה שהגעתי לזה, כי זה סוג של חלום שהתגשם עבורי וזו גם שמחה עבורי לייצג את קרית ביאליק".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות