fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהגים צעירים היו מעורבים ב-527 תאונות דרכים בקריות

לשפר תשתיות. תאונת דרכים | צילום: דוברות מד"א
לשפר תשתיות. תאונת דרכים | צילום: דוברות מד"א

בקריות אירעו 527 תאונות דרכים במעורבות נהג צעיר, גילאי 15-24 בעשור האחרון, שש מהן תאונות קטלניות, בהן נהרג לפחות אדם אחד. בשנת 2018 התרחשו בקריות 49 תאונות דרכים במעורבות נהג צעיר.

בקרית אתא אירעו 265 תאונות דרכים במעורבות נהג צעיר בעשור האחרון, ארבע מהן תאונות קטלניות, בהן נהרג לפחות אדם אחד.  בקרית ביאליק אירעו 69 תאונות דרכים במעורבות נהג צעיר בעשור האחרון, אחת מהן הייתה קטלנית.  בקרית ים אירעו 122 תאונות דרכים במעורבות נהג צעיר בעשור האחרון אחת מהן הייתה קטלנית. בקרית מוצקין אירעו 71 תאונות דרכים במעורבות נהג צעיר בעשור האחרון.

מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בשנת 2018 אירעו ברחבי הארץ כמעט 4,000 תאונות דרכים במעורבות נהג צעיר. בשנה זו התרחשו 288 תאונות דרכים קטלניות, מעל שליש מהן, 97 תאונות, היו במעורבות נהג צעיר. מן הנתונים עוד עולה כי למעלה ממחצית מהתאונות במעורבות נהגים צעירים שאירעו בשנת 2018 אירעו בתחום העירוני – 2,570 תאונות דרכים. מבין התאונות שהתרחשו בתחום הערים והישובים 35 היו קטלניות ו-349 היו תאונות דרכים קשות.

מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה: "בכל שנה מעורבים אלפי נהגים צעירים בתאונות דרכים, רבות מהן קטלניות. הנתונים הקשים צריכים להוביל את המדינה ומשרד התחבורה והבטיחות בדרכים להתייחס ולטפל באופן ממוקד במאפייניה הייחודים של אוכלוסייה זו ולדאוג להגביר את אכיפת המשטרה באמצעות תוספת של ניידות ושוטרים בעיקר בסביבת מקומות בילוי של צעירים, ובמיוחד בסופי שבוע. נהיגת צעירים מאופיינת לרוב בחוסר יכולת התמודדות עם סיטואציות שונות של נהיגה וצפייה מראש של תרחישי הסכנה שעלולים להתרחש ובשל כך הם פגיעים יותר. רבות מהתאונות של הנהגים הצעירים מתרחשות בשעות הלילה ולאחר הבילויים והטיפול באוכלוסייה צריך להיות בהתאם".

מחקר חדש ורחב היקף של עמותת אור ירוק חושף כי כל נהג צעיר שני מודה כי נהג לפחות פעם אחת באופנוע או ברכב ללא רישיון. המחקר כלל כ-50 אלף תלמידי כיתות י"א שהשתתפו בתכנית "סינמה דרייב" שמפעילה עמותת אור ירוק בשיתוף משרד החינוך, בבתי הספר בארץ. הנתונים נאספו ממאות בתי ספר ברחבי הארץ החל מה-1 בספטמבר 2017 ועד ה-30 ביוני 2018. מנתוני המחקר עולה כי בני נוער רבים לא רואים בנהיגה תחת השפעת אלכוהול, במהירות מופרזת, ללא חגורת בטיחות או שליחת הודעות במהלך נהיגה כמעשה מסוכן.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות