fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהגים בקריות עדיין ממשיכים להתעסק עם הטלפון בנסיעה

טלפון סלולרי | צילום: פיקסאביי

מתנדבי עמותת אור ירוק ערכו לאחרונה תצפיות בכל רחבי הארץ בכדי לבחון עד כמה דעתם של הנהגים הישראלים מוסחת בזמן הנהיגה. במהלך הפעילות נצפו כ-6,408 נהגים במעל- 100 רשויות מקומיות ברחבי הארץ. בתצפיות בדקו המתנדבים האם הנהגים מדברים בטלפון ללא דיבורית, מחזיקים אותו בידם, קוראים עיתון, מתגלחים, מתאפרים, אוכלים או מתעסקים עם הנוסעים או עם חפצים במושב האחורי.

בין המקומות בהם התקיימה הבדיקה גם קרית אתא, קרית מוצקין וקרית ים. ואלו התוצאות: בקרית אתא מספר הנהגים שנצפו: 40. אחוז הנהגים שהתעסקו בדברים נוספים תוך כדי נהיגה: 20 אחוזים מתוך כלל הנצפים. אחוז הנהגים שהתעסקו בנייד: 8 אחוזים. אחוז הנהגים שעסקו בפעילות אחרת (התעסקות במושב האחורי, קריאת עיתון, גילוח, איפור, אכילה): 13 אחוזים.

בקרית ים מספר הנהגים שנצפו:  20. אחוז הנהגים שהתעסקו בדברים נוספים תוך כדי נהיגה: 15 אחוזים. הנהגים שהתעסקו בנייד: 15 אחוזים. בקרית מוצקין מספר הנהגים שנצפו: 40 אחוז הנהגים שהתעסקו בדברים נוספים תוך כדי נהיגה: 18 אחוזים מתוך כלל הנצפים – אחוז הנהגים שהתעסקו בנייד: 10 אחוזים. נהגים שעסקו בפעילות אחרת: 8 אחוזים.

מסקר שפרסמה לאחרונה עמותת אור ירוק עולה כי 93 אחוזים מהציבור חושב שלקרוא ולכתוב הודעות בטלפון הסלולארי במהלך נהיגה זו פעולה מסוכנת במידה רבה או רבה מאוד, דבר שלא מפריע ל-47 אחוזים להודות שהם עושים זאת, הסקר בוצע באמצעות מכון הסקרים "מאגר מוחות". מהסקר עולה עוד כי 45 אחוזים מהנשאלים הודו שהם מדברים בטלפון הנייד במהלך נהיגה ללא דיבורית ו-84 אחוזים הודו שהם מדברים בטלפון הנייד במהלך נהיגה עם אוזניה או בדיבורית.

מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה: "על מנת לצמצם את התופעה המסוכנת של נהגים שדעתם מוסחת בזמן נהיגה, הגיע הזמן שהמדינה תילחם בנהגים שמזלזלים ומסכנים את החיים של כולנו, חייבים להגביר את הנוכחות המשטרתית בכבישים  ועל ידי כך להגביר את ההרתעה. כשנהג יראה ניידת משטרה בכביש הוא לא יחזיק את הנייד ביד, לא יתגלח ולא יסיט את המבט מהדרך. אם היו מספיק ניידות משטרה, אם הייתה אכיפה משמעותית ובולטת בכבישים, אם הנהג היה חושש באמת להיתפס הפעולות האלה היו נפסקות ותאונות רבות יכלו להיחסך".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות