fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית ביאליק: הוועדה המקומית אישרה הנחיות להתקנת סוככים במבני מגורים בעיר

דוקורסקי: "מטרת ההנחיות היא ליצור שפה עיצובית אחידה לבנייני המגורים. ההנחיות החדשות יאפשרו לתושבי העיר התקנת סוככים במרפסות למניעת שמש ורוחות תוך שמירה על חזות העיר"
"ליבי יוצא אל בעלי העסקים". אלי דוקורסקי | צילום: דורון גולן
"ליבי יוצא אל בעלי העסקים". אלי דוקורסקי | צילום: דורון גולן

לראשונה בקריות, בשיתוף עיריית קרית ביאליק אישרה הוועדה המקומית הנחיות לצורך התקנת סוככים (פרגולות) במבני מגורים בעיר. מטרת ההנחיות – ליצור אחידות אדריכלית במבני מגורים קיימים וחדשים.

ההנחייה החדשה לציבור קובעת קו עיצובי מנחה, לפיו הסוכך הראשון שיותקן יאושר על ידי מהנדס העיר ויהווה אב טיפוס לשאר הסוככים במבנה. במבנה חדש, יותאם הסוכך לקווים העיצוביים הקיימים באותו המבנה לרבות גוון, צורה וקנה מידה. במבנה קיים הסוכך יותאם לקווים העיצוביים הקיימים באותו המבנה ו/או הסביבה הקרובה. בשני המקרים, מציינת הוועדה, הסוכך לא יהווה מטרד ולא יפגע בחזות הכללית של המבנה וסביבתו וייצור רצף חזותי אחיד עם הסוככים הסמוכים.

בשנים האחרונות גדל משמעותית מספרן של הדירות צמודות מרפסת. סגירה באמצעות סוכך היא אחד הפתרונות לשימוש בחלל הפתוח, שבעבר היה מוגבל לשימוש ונתון לפגעי מזג האוויר.

מהנדס הוועדה אלכס קופר: "בהתאם לתקנות, מתקני הצללה, פרגולות או סוככים קבועים מותרים בהקמה ללא היתר עד 20 מ"ר. יחד עם זאת, מהשטח עולה תמונה בעייתית ואנו עדים פעמים רבות לתופעה של הצללות שעוברות את התקן הקבוע בחוק, מהוות מטרד וגורמות לחוסר אחידות בחזות הכללית של מבנים רבים. ההנחיות החדשות, נועדו לעשות סדר בכל הקשור להתקנת מתקני הצללה בבתי מגורים ויתרמו לאחידות אדריכלית בבנייני מגורים ברחבי העיר. בהמשך נפעל להטמעת ההנחיות בערים נוספות".

ראש העירייה אלי דוקורסקי: "מטרת ההנחיות המרחביות היא ליצור שפה עיצובית אחידה לבנייני המגורים ושכונות העיר. ההנחיות החדשות יאפשרו לתושבי העיר התקנת סוכך במרפסות למניעת שמש ורוחות תוך שמירה על חזות העיר".

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות