fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

על הגובה: קרית ים במקום החמישי בארץ בהתחלות בנייה של מגדלי מגורים

בהיבט הארצי נרשמה מגמה של צניחה בהתחלות של בניית מגדלי מגורים. אף על פי כן, בקרית ים החלו להיבנות בשנה וחצי האחרונות 689 דירות במגדלים. קרית מוצקין ממוקמת במקום ה-16
בשורת המגדלים הגיעה זה מכבר לקרית ים | פרויקט נתיב ים של נתיב פיתוח | צילום: ליאור חורש
בשורת המגדלים הגיעה זה מכבר לקרית ים | פרויקט נתיב ים של נתיב פיתוח | צילום: ליאור חורש

מבדיקת נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שנערכה בלשכת שמאי המקרקעין בראשות חיים מסילתי, עולה כי נרשמה צניחה בהתחלות בנייה של מגדלי מגורים בישראל במחצית הראשונה של שנת 2020. מבין הקריות רק בשתיים החלה בנייתן של דירות במגדלים בשנה וחצי האחרונות, כשקרית ים נמצאת במקום החמישי עם 689 דירות. בכל שנת 2019 החלו להיבנות בה 559 דירות, לעומת 130 דירות בלבד במחצית הראשונה של 2020. קרית מוצקין נמצאת במקום ה-16 בארץ עם 294 דירות שנבנו במהלך 2019. במחצית הראשונה של השנה לא נרשמו כלל התחלות בנייה של מגדלים בקרית מוצקין.

יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, חיים מסילתי:  "העובדה, שמספר התחלות הבנייה במחוז המרכז יורד לעומת הפריפריה, שבה ניתן לראות עלייה בהתחלות הבניה, יכולה להסביר את הצניחה בבניית מגדלים, שכן הפריפריה מאופיינת בבניית בוטיק נמוכה בדרך כלל לעומת תל אביב והערים סביבה, שבשל הצפיפות והמחסור בעתודות קרקע בונים בה יותר ויותר לגובה".

יו"ר ובעלים של קבוצת נתיב פיתוח, הבונה בקרית ים את פרויקט "נתיב ים", שמחה גריידינגר: "אין ספק שבשורת המגדלים הגיעה זה מכבר לקרית ים, שעוקפת בתקופה זו את שכנותיה. סטנדרט הבניה והפסיליטיז במגדלים בקרית ים אינו נופל מאלו שבמרכז הארץ". פרויקט "נתיב ים" כולל ארבעה מגדלים של 17 קומות.

אדריכל יואב אומן, בעלים ושותף במשרד טיטו-אומן אדריכלים: "לנתונים הללו יש כמה הסברים. האחד קשור לכך שחלק גדול מהתחלות הבניה מתקיים במסגרת מחיר למשתכן. מרבית הבנייה הזו מתאפיינת בבנייה רוויה של עד 10 קומות ולא במגדלים גבוהים, שעלויות הבניה שלהם גבוהות יותר. סיבה נוספת נוגעת לכך שבתקופה האחרונה, גבר הביקוש מצד רשויות לשילוב של בנייה מרקמית".

בראש טבלת הערים המובילות בהתחלות בנייה למגדלים בשנה וחצי האחרונות נמצאת נתניה עם 1086 דירות שנבנו במגדלים; במקום השני תל אביב עם 1073 דירות; אחריה ירושלים עם 789 דירות; עכו עם 780 דירות; קרית ים עם 689 דירות; אשקלון עם 563 דירות; ברמת גן נבנו 449 דירות במגדלים; באר יעקב עם 443 דירות וסוגרות את העשירייה הראשונה רחובות עם 410 דירות ובת ים עם 371 דירות.

 

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות