fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מחירי הדירות בקריות המשיכו לעלות בחודש יוני

על פי מדד אתר יד2 לחודש יוני, למרות ההמתנה לחוק איפוס המע"מ של לפיד, מחירי הדירות בקריות ממשיכים לעלות
גבעת אלונים של שרביב ממעוף הציפור (הדמיה: ויו פוינט)
גבעת אלונים של שרביב ממעוף הציפור (הדמיה: ויו פוינט)

בקרית אתא נרשמה ביוני עלייה של 4.1 אחוז במחיר הממוצע למ"ר והוא עומד על 8095 שקלים. באתר יד2 פועל מחירון דירות יד2 שבו ניתן לבחון את מחירי העסקאות האחרונות שבוצעו בעיר מדובר על עסקאות המבוססות על הדיווחים לרשות המיסים מהם עולה כי בקרית ביאליק נרשמה ביוני עלייה של 4.2אחוז במחיר והמחיר הממוצע למ"ר עומד על 9509 שקלים ובקריית מוצקין נרשמה עלייה של 2.4 אחוז והמחיר הממוצע למ"ר עומד על כ- 9989 שקלים .

גבעת אלונים של שרביב ממעוף הציפור (הדמיה: ויו פוינט)
גבעת אלונים של שרביב ממעוף הציפור (הדמיה: ויו פוינט)

בחינת התשואות על רכישת דירות בעיר מעלה כי את התשואה הגבוהה ביותר ניתן לקבל בחודש יוני על דירות שני חדרים בקרית אתא בשיעור של 4.84 אחוז, בקרית ביאליק עמדה התשואה על דירות 2 חדרים על 4.78 אחוז ובקרית מוצקין על 4.72 אחוז.

בדירות 3-4 חדרים נרשמה תשואה נמוכה יותר, אך עדיין הקריות מובילות בתשואה גבוהה מאשר בחיפה . כך לדוגמא בקרית אתא ניתן לקבל תשואה של 3.85 על דירת 4 חדרים לעומת 3.14 אחוז בחיפה.

יו"ר חברת נתיב פיתוח שמחה גרידינגר, שתחל לשווק בקרוב פרויקט מגורים בקרית ים עם 70 יח"ד דיור מסביר: "חשוב שהממשלה תעשה צעדים בכדי להוזיל את מחירי הדירות, אך אני בספק עם התכנית לביטול המע"מ שיזם שר האוצר תסייע לכך. הגורם העיקרי למחירים הגבוהים הוא היצע הקרקעות הזמינות לבנייה. עד שהממשלה לא תטפל בזה ובחסמים נוספים דוגמת הגדלת מצבת העובדים הזרים בענף הבניה – לא רק שהמחירים לא ירדו – הם אף צפויים לעלות. במידה וההטבה תאושר, אני צופה שתהיה התנפלות המונית, כך שיהיה ביקוש מאד גבוה שיפגוש היצע מאד נמוך. מבחינת פעילות בשטח בפרויקטים שאנו משווקים אנו רואים כי למרות שהציבור אינו רוכש דירות בפועל, יש התעניינות רבה, והרוכשים בודקים את השטח. בקריית ים למשל, עוד בטרם התחלנו לשווק את הפרויקט אנו כבר רואים שיש התעניינות רבה בו".

 

לדברי רועי שגב, סמנכ"ל אתר יד2 – "יוזמת שר האוצר להטבת מע"מ אפס לזכאים אמנם הביאה לקיפאון מסוים בשוק הדירות החדשות . הזוגות הצעירים התיישבו על הגדר בהמתנה למימוש הטבת מע"מ אפס אולם בינתיים בשוק יד שנייה אנחנו עדים להמשך עליית המחירים הנובע בעיקר מביקושים ערים מצד משקיעים הרואים בתשואה הגבוהה יחסית בקריות הזדמנות להשקעה. המשקיעים מעריכים כי הטבת מע"מ אפס תיצור ביקושים ערים שישפיעו על כל השוק ויביאו לעליית מחירים כללית".

שרה אילין, מנהלת השיווק של חברת שרביב המקימה את פרויקט גבעת אלונים בקרית אתא: "בשנים האחרונות יצאו מעט מאוד פרויקטים חדשים לשיווק באזור הקריות. מחירי הדירות עלו בשנה האחרונה בצורה משמעותית ואנו צופים שלאחר שהשלב הראשון יאוכלס ויושלמו התשתיות הציבוריות והפיתוח, מחירי הדירות בפרויקט יעלו עוד, ואלה שרכשו כעת להשקעה אכן מזהים את הפוטנציאל הזה".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות