fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אלוקל זה כאן

בגיל 22 התחיל ערן חמו לעבוד בעסק משפחתי קטן לממכר פרופילי אלומיניום. מאז הפך למוביל בתחום תכנון מוצרים, ייצור וביצוע של מגוון מוצרים למעטפת בניין. כיום מעורבת החברה, הפועלת באזור, בשלל פרויקטים ענקיים בכל חלקי הארץ, ובקרוב מתכוון חמו להשתלב בפרויקטים בתחום הנדל"ן גם בחו"ל
ערן בן חמו צילום: נחום סגל
ערן בן חמו צילום: נחום סגל

בשנת 1993 הגיע ערן חמו, אז בן 22, לבית העסק הקטן לממכר פרופילי אלומיניום של הוריו בקרית אתא. בתוך מספר שנים, הוא הפך את העסק הקטן לקבוצה, שרכשה עם השנים חברות נוספות ושולטת היום על שוק מוצרי הבנייה בישראל. חמו, ששרד תאונת צניחה קשה, לא הפסיק לחיות על הקצה וכיום הוא מישיר מבטו לכיוון שוק מוצרי הבנייה האירופי.

חמו, בן 43, נולד בקרית אתא כבן זקונים לאחר שתי בנות. מילדות ועד שירותו הצבאי הצטיין בכדורעף ואף השתלב בנבחרת ישראל, בה שיחק כשמונה שנים, כשהשיא היה כששימש קפטן הנבחרת. את הגיוס לצה"ל הוא דחה בעקבות השתתפות נבחרת ישראל במשחקי מוקדמות אירופה, וכשהנבחרת לא עלתה לשלב משחקי אליפות אירופה, הסתיים הרומן של חמו עם הכדורעף.

ערן בן חמו צילום: נחום סגל
ערן חמו צילום: נחום סגל

"אנו מעורבים בכל פרויקט משמעותי במדינת ישראל, כשסל המוצרים שלנו עצום.
הפרויקטים שאנו עושים הם מאוד מעניינים, למשל בניין עיריית תל אביב,
חיפינו אותו בפרופילים בשילוב מערכות לדים, כך שאפשר לכתוב על הבניין כל
דבר באמצעות התאורה"

לאחר שחרורו מהצבא הוא הגיע לחנות של אבא בקרית אתא. "מטבע הדברים כשאתה בן למשפחה של עצמאים, בכל רגע נתון אתה בא לעבוד בחנות של אבא. אבא שלי הקים את אלוקל ונתן לו את השם, על משקל אלומיניום קל. אבא עסק במסחר של פרופילי אלומיניום, במחסן קטן של 150 מ"ר ברחוב השיש, שעד היום אני שומר אותו ברמה הסנטימנטלית. היינו 4 עובדים, אבא, פקידה, פועל, שעובד אצלי עד היום ואני, שם התחלתי ללמוד את החיים. ככל שעברו השנים והתחלתי להבין איך החיים עובדים, התחלתי ליזום. הבנתי שהערך המוסף האמיתי שיש לנו כאנשים עם יכולות טכניות גבוהות, לא בא לידי ביטוי במסחר פשוט, כי היינו סוחרים פשוטים, קונים מוצר ומוכרים משהו שיש גם בחנויות אחרות".

לאחר מספר שנים, החל חמו להסיט את העסק לכיוון של תכנון מוצרים, ייצור וביצוע של מגוון מוצרים למעטפת בניין. "זה התחיל בתחום המסתורים לכביסה ושם למעשה התחיל המפנה של החברה. מהר מאוד הבנתי שאנחנו מביאים בשורה חדשה לשוק. מה שהיה עד אז, היה מוצר מאוד מיושן, חסר מעוף וחסר ערך מוצרי. היו מוצרים שנועדו לפתור צורך בסיסי- להסתיר את הכביסה, אף אחד לא לקח את זה כפרט עיצובי ומשמעותי בחזית בניין. בנוסף, האיכויות שהבאנו ללקוחות היו הרבה מעבר למה שהיו רגילים. פתאום השוק קיבל חברה, שהאיכות היא איכות, המחיר הוא מחיר והמילה היא מילה. המהירות שהתפשטנו לתוך השוק, הייתה כאילו אנו בוואקום ונדרשים לכל פינה. מאז, גרף הצמיחה של הקבוצה הוא ב~45 מעלות למעלה. הקבוצה צומחת בעשרות אחוזים בכל שנה, כשהיא מעסיקה היום מעל 200 עובדים. בתחומי הפעילות שלנו אנחנו מהווים נתח שוק נכבד ומשמעותי בשוק הבנייה הישראלי".

עם השנים, לצד אסטרטגיית ההתפתחות הקבוצה והשאיפה להגדיל את נתח השוק במוצרים הקיימים, רכשה הקבוצה חברות ותחומי פעילות נוספים, שמרחיבים באופן משמעותי את סל המוצרים שמעניקה החברה ללקוחותיה. "נכון להיום, אנו מעורבים בכל פרויקט משמעותי במדינת ישראל, כשסל המוצרים שלנו עצום. הפרויקטים שאנו עושים הם מאוד מעניינים, למשל בניין עיריית תל אביב, חיפינו אותו בפרופילים בשילוב מערכות לדים, כך שאפשר לכתוב על הבניין כל דבר באמצעות התאורה. הספסלים בנמל תל אביב ועוד פרויקטים גדולים".

לפני 6 שנים רכש חמו את חברת מילשטיין גי.אר.סי, שמייצרת אלמנטים מבטון אדריכלי. לפני כשלוש שנים רכש את חברת עמיאל תעשיות, שמייצרת את אותם מוצרים של אלוקל אבל בהזמנות מיוחדות ללקוחות פרטיים וברמת דיוק גבוה יותר. החברה הרביעית שנרכשה היא חברה הממוקמת בהונג קונג, חברת ייבוא שדואגת לאיתור ספקים בדרום סין ולביצוע רכש עבור כל צרכי החברות בקבוצה.

"היום, אנחנו למעשה 4 חברות בפרונט של הקבוצה – מילשטיין מייצרת בטון אדריכלי, ספסלים, אדניות וקרניזים מיוחדים; אלוקל מייצרת מערכות הסתרה, פרגולות הצללה, חיפויי בניינים מאלומיניום; עמיאל תעשיות שנמצאת בגידול של מעל 100 אחוזים מדי שנה ונחשבת לסיירת של הקבוצה ובה מייצרים את כל מה שאלוקל מייצרת, אבל ברמה גבוהה יותר של דיוק. אם את רוצה פרגולה חשמלית

עם גג נפתח, אלו הפרויקטים שעמיאל עושה. החברה זכתה לאחרונה בפרויקט של עשרות מיליוני שקלים, לכל מוצרי ההצללה של עיר הבה"דים בדרום. פרויקט נוסף של עשרות מיליוני שקלים הוא כל מוצרי ההצללה בעיר הפלסטינית החדשה רוואבי, המוקמת ליד רמאללה. החברה הרביעית ממוקמת בהונג קונג".

בניין המשרדים של הקבוצה ומפעל הפרופילים ממוקמים באזור התעשייה קרית חיים. למרות גודל הקבוצה, חמו מעולם לא חשב לעזוב את הצפון או הקריות, ולהעביר את מוקד פעילות הקבוצה לאזור המרכז. "המקום הזה דואג להזכיר לי מאיפה באתי ואני הכי מחובר אליו. גם את החברות שרכשתי, שהיו ממוקמות במרכז ודרום הארץ, הבאתי לפה".

היעד הבא של חמו הוא להוציא את הקבוצה לחו"ל ולהתברג בשוק הבנייה העולמי. "החזון של החברה, שגובש בעשור האחרון, היה לשים את השם 'קבוצת אלוקל' כאחד מהשמות המובילים בתעשיית המוצרים לבניין, כמו טמבור. את זה כמעט השלמנו".

עברו למגזין הנדל"ן "בית פלוס"

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות