fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מתי פורים? מחר פורים!

עבור רובנו פורים הוא אחד החגים הכי כיפיים שיש. עבור המאפרות המקצועיות מדובר בימי עבודה קשים במיוחד, אך יחד עם זאת, מלאי סיפוק והנאה * חמש מאפרות מהקריות נענו לבקשת "הד הקריות" להשתתף בפרויקט ססגוני ונאותו לאפר את עצמן בהשראת זיכרון פורים מהילדות
צילומים: דורון גולן
צילומים: דורון גולן

עבור רובנו פורים הוא אחד החגים הכי כיפיים שיש. עבור המאפרות המקצועיות מדובר בימי עבודה קשים במיוחד, אך יחד עם זאת, מלאי סיפוק והנאה  * חמש מאפרות מהקריות נענו לבקשת "הד הקריות" להשתתף בפרויקט ססגוני ונאותו לאפר את עצמן בהשראת זיכרון פורים מהילדות

"מלכת אסתר הייתה אישה עדינה". מירב בק | צילום: דורון גולן
"מלכת אסתר הייתה אישה עדינה". מירב בק | צילום: דורון גולן

מירב בק: מלכת אסתר

בת 42  מקרית חיים, למדה איפור אצל ירין שחף וזה 12 שנה מאפרת כלות, ערב ואופנה; סגנית מנהלת סניף MAC בקריון

זיכרון מפורים: "בגיל 5 התחפשתי למלכת אסתר, ואני זוכרת את זה כחוויה מצוינת. בכל שנה רציתי להתחפש אליה מחדש. אהבתי את תואר המלכה, את השמלה הלבנה והכתר על הראש. הכי מחשבות של ילדה. הלוק של מלכת אסתר הוא הכי גלאמי שיש; נצנצים, מבריקים, כיאה למלכה עם כתר על הראש, אבל עדיין לא באקסטרים, כי מלכת אסתר הייתה אישה עדינה".

מה משך אותך לתחום האיפור: "תמיד נמשכתי לאמנות. גדלתי עם אבא צייר, אמן, אהבתי את תחום הצבע, ליצור ולגעת. גם הקומוניקציה שלי עם אנשים גרמה לי להימשך לעולם הזה. באתי מתחום אחר בכלל, אני מעצבת פנים, זה מה שלמדתי, עד היום אני עושה הום סטיילינג. אני אוהבת את כל מה שקשור לקשר עם אנשים, לשמח אותם. הרי תחום האיפור תמיד מגיע בפאן, בשמחה, וזה עושה לי טוב ליפות ולשמח אנשים. אני גם מעבירה סדנאות איפור בערבי נשים למורות וגננות, במסיבות רווקות.

"בתחום הזה צריך המון סבלנות, כי כל מה שקשור בנשים הוא מאוד רגיש, במיוחד אם מדובר בכלה ביום חתונתה, או אמא שלה או חמותה. את נפגשת עם כלה גם לפני החתונה, עושה איפור ניסיון ואז היא מצלצלת בבוקר החינה, עצבנית כי היא רבה עם חמותה ואת צריכה להיות גם הפסיכולוגית. אבל יש לי את הסבלנות ואני אוהבת את זה. מי שאין לה סבלנות לא יכולה להיות במקום הזה".

את מתחפשת בפורים: "לרוב כן. זו השנה השנייה שאני מתנדבת בגן של הילדה, גן איריס בקרית חיים. תמיד לפני פורים הם עושים שבוע הפנינג והתנדבתי לעשות איפורי פנים. במשך שלוש שעות איפרתי 26 בנים ובנות והיה מאוד כיף. הבת שלי, רוני, בת 5 וחצי, הייתה הכי גאה".

"משהו קודר". הילה זמיר | צילום: דורון גולן
"משהו קודר". הילה זמיר | צילום: דורון גולן

הילה זמיר: בובה שבורה

בת 39 מקרית מוצקין, בעלת סטודיו לאיפור, תסרוקות, גבות וציפורניים. "אבל הפאשן שלי תמיד היה האיפור"

זיכרון מפורים: "אין לי זיכרון טוב מפורים. אמא שלי תפרה לי תחפושת של שמש. התחפשתי לשמש שלוש שנים. אמא שלי באמת תפרה תחפושת יפה, אבל אני גם ככה אדם צהוב, אז עוד להלביש אותי בצהוב? לצורך ההפקה הזו החלטתי לעשות תיקון. בחו"ל כשהם חוגגים את הלואין, התחפושות יותר מפחידות, ואני יותר מתחברת לסגנון הזה, פחות לסגנון הנסיכה. פורים צריך להיות פאן ואני לא צריכה להיראות כמו שאני נראית כל יום. התחפשתי לבובה שבורה, תחפושת עם משהו קודר ואפל, פחות מיינסטרים".

מה משך אותך לתחום האיפור: "למדתי איפור לפני 10 שנים באיל מקיאג' והתאהבתי בזה. יש לי שלושה בנים בני 17, 14 ו-11. אומרים שכל ילד מביא את המזל שלו, אז אחרי שהקטן נולד התמסרתי לאיפור. שם זה התחיל. כשהתחלתי לאפר, הרשת הייתה עדיין בחיתולים ולא ידעתי איך לשווק את עצמי, אז התחברתי לעוד נושאים של יופי ולמדתי גם אותם, אבל המטרה שלי היא להיות הכי טובה בכל מה שאני עושה".

מתחפשת בפורים: "מאחר שפורים עבורי הוא עבודה, יש לי קצת דיסוננס עם פורים בשנים האחרונות. זה התיש אותי, אבל בשנה שעברה התחפשתי לערפדית והשנה יש מצב שאחליט בסוף להתחפש, וכמובן שזה יהיה משהו אפלולי".

"השיער שלי צבוע כך הודות לבעלי". רחלי דוד | צילום: דורון גולן
"השיער שלי צבוע כך הודות לבעלי". רחלי דוד | צילום: דורון גולן

רחלי דוד: נסיכה ליום אחד

בת 37  מקרית אתא, מאפרת מקצועית לכלות, ערב, אירועים וציורי פנים

זיכרון מפורים: "אני זוכרת שבמלחמת המפרץ התחפשתי למעודדת סקאדים. לא התחברתי מאה אחוז לחג הזה, אבל בסדר. היום בחרתי להתאפר כמו נסיכה, כי מגיל קטן אנחנו מסתכלות על הדמויות הנסיכותיות ומשוות את זה ליום הכלולות, לשמלה, לתסרוקת ולאיפור. תמיד יש את החלום הזה שיום אחד אהיה נסיכה ליום אחד. זה קרה כשהתחתנתי לפני שבע השנים. לכבוד הנסיכה התאפרתי עדין, כי ככה אני אוהבת. הנסיכות קייט מידלטון ומייגן מרקל התחתנו עם איפור עדין, ולזה אני מתחברת, ליופי האצילי הזה".

מה משך אותך לתחום האיפור: "תמיד אהבתי לראות את עבודת המאפרים והמאפרות, את הלפני והאחרי. אני יודעת שאני עושה משהו טוב למישהי, תמיד בסוף נשאר לה הוואו. אני מקבלת תגובות כמו 'אני לא מאמינה כמה שאני יכולה להיות יפה', וזו התרגשות. בשנת 2003 למדתי אצל גיורא שביט בתל אביב ולא התעסקתי עם זה, איפרתי רק חברות ומשפחה. יש לי שלושה ילדים בני שנתיים, 3 ו-6, וכשהייתי בהריון עם הקטנה בער בי לעשות משהו עם האיפור. תמיד האמנתי שזה היעוד שלי, אבל עד אז זה היה סוג של חלום במגירה. למדתי אצל איציק צורי בעכו, ומאז אני עוסקת בזה".

מתחפשת בפורים: "השנה אני מתחפשת לחד קרן. בפורים אני מתנדבת בכמה מקומות, בין השאר בית הספר של הבן שלי. הבן שלי אמר לי שאם השיער שלי צבוע כמו חד קרן, אז שאתחפש לחד קרן. השיער לי צבוע כך הודות לבעלי, שהחליט שאני צריכה לעשות משהו עם השיער. הוא קבע לי תור, וחזרתי הביתה מהמספרה עם מלא צבעים על השיער".

"אני מתחפשת כל שנה". ספיר שטרית | צילום: דורון גולן
"אני מתחפשת כל שנה". ספיר שטרית | צילום: דורון גולן

ספיר שטרית: הצד האפל

בת 25 מקרית ים, בעלת סטודיו לשמלות חינה וערב, מאפרת ומעצבת שיער

זיכרון מפורים: "כילדה אהבתי מאוד את פורים. עד היום זה החג האהוב עליי. הייתי מתחפשת כל השנה ומטיילת עם התחפושת בכל העיר. התחפושת שהכי אהבתי כילדה היא בת הים הקטנה. אני זוכרת שמאוד נהניתי כשההורים שלי לקחו אותי עם התחפושת לחוף הים. לצורך הפקה החלטתי ללכת לצד הקיצוני השני. אם אז הייתי נסיכת דיסני תמימה, היום לקחתי לצד האפל".

מה משך אותך לתחום האיפור: "זה נבע מצורך אישי שלי כנערה מתבגרת להתאפר. לא הרגשתי טוב בלי האיפור, וזה גרם לי להתמקצע. אחר כך השקעתי ולמדתי וראיתי שאני טובה בזה. כשבנות התחילו לבקש שאאפר גם אותן, הבנתי כמה טוב זה עושה להן והבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות כל החיים".

מתחפשת בפורים: "אני מתחפשת כל שנה. בפורים הקרוב אני חושבת שאתחפש לנחש. אדביק דמויי קשקשים על הפנים ואצייר עליהם, אעשה עיניים מלוכסנות ויש לי חומר שמסתיר את הגבות. אשתמש בדמויי זימים ואלך לגן החיות כדי לבקש נשל אמיתי של נחש, כדי לעטוף את עצמי.

"העבודה לפני פורים היא הכי כיפית כי זה החג הכי צבעוני, זה החג של המאפרות. לא כל אחת יודעת לאפר פנטזיות ואני אוהבת את זה כי זה יותר עמוק בעיני. באיפור פנטזיה כל אחד מבטא את עצמו ואני אוהבת את זה".

"טראומה מתחפושת ילדות". רויטל ורון | צילום: דורון גולן
"טראומה מתחפושת ילדות". רויטל ורון | צילום: דורון גולן

רויטל ורון: אינדיאנית

בת 39 מקרית ים, מאפרת מקצועית, בעיקר כלות וערב

זיכרון מפורים: "אנחנו רק בנות בבית, אמא שלנו כל הזמן השקיעה בנו בפורים. פעם אחת התחפשתי לאפריקאית והייתי מה-זה מכוערת, עם פאה אפרו וכל הפנים שלי היו צבועות בשחור. הייתה לי סוג שלי טראומה מהתחפושת הזו, ומאותו היום החלטתי להתחפש רק לתחפושות שיעשו אותי יפה. להפקה החלטתי להתאפר כמו אינדיאנית".

מה משך אותך לתחום האיפור: "תמיד עסקתי ביצירה ואמנות, אהבתי לצייר ולפסל. בשלב מסוים התחלתי לאפר את האחיות שלי ואת השכנות, ומשם זה התחיל. כשאת מאפרת ורואה איך את משמחת נשים זה סיפוק ענק, בעיקר כלות. אחרי הצבא למדתי אצל ירין שחף, ומיד אחרי הלימודים, נרשמתי ללימודים אצל יוסי ביטון, מתוך מחשבה שהוא יגלה אותי. באמת אחרי השיעור הראשון, יוסי צלצל אלי בערב וככה התחלתי את דרכי".

מתחפשת בפורים: "אני מתחפשת כל שנה בפורים ואני משקיעה בתחפושות. זה החג שלי. השנה אני מתחפשת להארלי קווין, דמות מהקומיקס של באטמן. אני מציירת מסכה, שהיא חצי אדומה וחצי שחורה, משבצת אבנים על הפנים וצובעת את השיער באדום".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות