fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מתגלגלים מתחרות לתחרות

ישנם ענפי ספורט בארץ שנאבקים על קיומם. אחד מהם הוא ההוקי גלגיליות. נבחרת ישראל אמורה לצאת בחודש נובמבר לאליפות העולם שתתקיים באורוגוואי. שחקני הנבחרת מבקשים עזרה בהוצאות שעומדות על 15 אלף שקלים לשחקן. בינתיים שחקני ההוקי אוריאל לירמן ושון קורלנד, הנציגים של הקריות בנבחרת עדיין חולמים על הצלחה
שון קורלנד
שון קורלנד (צילום: אלה גלייבר)

ביום שישי שעבר ישבתי מול הטלוויזיה, כמו רבים אחרים, וצפיתי במשחק המעצבן של נבחרת ישראל מול אזרבייג'אן במסגרת מוקדמות גביע העולם. חשבתי לעצמי מדוע הכדורגל המאכזב שלנו שולט ביד רמה על שאר ענפי הספורט ומדוע מקצועות אחרים פשוט נעלמים מהשטח, למרות שיש בארץ ענפי ספורט קטנים ומלהיבים עם פוטנציאל גדול ועם ארגון מסודר מסביבם.

שון קורלנד
שון קורלנד (צילום: אלה גלייבר)

את התשובה איזה תחום ספורט יכול להתאים לנו כאן במדינה הקטנה שלנו בתור ספורט אלטרנטיבי שיתפוס, קיבלתי יומיים לאחר מכן כשדיברתי עם שון קורלנד, תלמיד בן 17 מקרית ים, ואוריאל לירמן בן ה-21, חייל משוחרר תושב קרית ביאליק, שמשחק שנים רבות הוקי גלגיליות.

אם לא הכרתם עד עכשיו את הענף הזה, כדאי שתקפצו באחד הימים הפנויים לאיזה משחק ליגה, כי ההתלהבות שהמשחק הדינמי הזה מייצר במקומות שונים בעולם, היא פשוט עצומה. החיבור של גלגיליות, מחבטים וכדור, יוצרים בהחלט משחק מהיר וכיפי, עם הרבה תנועה ודרמה.

בנובמבר הקרוב, תצא נבחרת ישראל לאורווגאי, להשתתף באליפות העולם דרג ב'. גם כאן, העלות של הטיסות והשהות אמורים ליפול על השחקנים בסכום שמוערך בכ- 15 אלף שקלים, כל אחד. בימים האחרונים פנו אנשי ההוקי גלגיליות בארץ במכתב רשמי לראשי מועצות בבקשה לתמוך בנסיעת הנבחרת.

אין ספק שהאלמוניות של הענף הזה מבריחה משקיעים אבל דווקא ביום שבו ערכתי את הראיון עם לירמן, התקבלה הידיעה המשמחת, שדווקא חברת ספורט ספרדית כנראה תממן את הנסיעה של הנבחרת שלנו. ואם זה לא מספיק, לאחרונה הצליח איגוד ההוקי גלגיליות להשיג מימון למאמן ספרדי מנוסה לנבחרת ישראל, ומהרגע שהוא נחת כאן, טוען לירמן, הוא פשוט שינה את כל החשיבה על המשחק הזה, והקפיץ אותנו קדימה.

עכשיו ללירמן, קורלנד וחבריהם נותרה משימה רצינית בשנים הקרובות, לנסות ולעלות מדרג ב' העולמי לדרג א', שם נמצאות הנבחרות הכי רציניות בתחום, שבאות ממדינות שממלאות אולמות בצופים בכל משחק.

"הלוואי שזה יתפוס גם אצלנו וייתן לנו עוד אופציה בנוסף לכדורגל שכל כך מייבש אותנו. אבל הכי חשוב הוא שראשי העיריות, גם כאן בקריות, יימצאו את הדרך לעזור לבני נוער ובחורים צעירים שנאלצים כל הזמן לממן את הפעילות, בענף הספורט שהם כל כך אוהבים, מכיסם. עם קצת עזרה אפשר להרים כאן פעם אחת ספורט אלטרנטיבי ברמה".

הכתבה המורחבת תתפרסם ביום שישי במדור הספורט של עיתון "הד הקריות"

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות