fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מפלגה חדשה נולדה: "פשוט אהבה"

המפלגה, שהוצגה לראשונה בסוף השבוע האחרון בשפרעם, כוללת חברים (חברות, בעיקר) יהודים וערבים. הם לא מחפשים גנרל והם מאמינים (לא תאמינו) לזכות לפחות בשמונה מנדטים
קבלו את חברי מפלגת "פשוט אהבה" (צילום: עצמי)
קבלו את חברי מפלגת "פשוט אהבה" (צילום: עצמי)

מאת: טובה ביאלה

מפלגה חדשה נולדה השבוע בישראל, והיא הוצגה לקהל בפעם הראשונה ביום חמישי האחרון בבית התקווה לשלום בינלאומי בשפרעם.

המייסדת והעומדת בראשה היא לילי וייסברגר, ואם השם שלה נשמע לכם מוכר, זה בוודאי מפעילותה הקודמת בתנועת "נשים עושות שלום". וייסברגר החליטה לעזוב את הפעילות ההתנדבותית ולעבור לעשייה פוליטית.

לילי וייסברגר, מי אתם?

"אנחנו מפלגה יהודית ערבית רב-תרבותית חדשה, שקמה כדי להציג אלטרנטיבה לשיח הבעייתי, ששולט היום בציבוריות הישראלית ולהעמיד על קדמת הבמה את הפסיפס האנושי היפה, שקיים במדינה על כל גווניו. אנחנו רואים היום קריסה של כל המערכות, ולדעתנו זה הזמן לעשות משהו אחר, חדש".

מה המצע שלכם? העמדה הביטחונית, למשל?

"לחתור להסכם מדיני עם הפלסטינים, מתוך הבנה שזה צעד הכרחי לקיומנו כאן, וכרגע המצב נראה תקוע ללא סיכוי לשינוי".

ומבחינה חברתית?

"אנחנו חצי ערבים וחצי יהודים. 75 אחוזים נשים ו-25 גברים. המטרה שלנו היא להיאבק בכל סוגי הקיפוח וההדרות שקיימים היום בחברה הישראלית. חוק הלאום הוא בוודאי אחד מהם".

את יו"ר המפלגה, מי עוד ברשימה?

ברביעייה הראשונה יש שלוש נשים וגבר אחד. אני – היהודייה, אנהאר מצארווה, מוסלמית, וד"ר רביעה בסיס, דרוזית מדליית אלכרמל. סוגר את הרביעייה הפעיל החברתי דוד מזרחי, שעלה לכותרות באחרונה כאשר הוביל את מחאת 'האפודים הצהובים'. מזרחי מחוזר היום כמעט על ידי כל המפלגות, אבל בחר להישאר איתנו".

אני מבינה מזה שאתם מקווים לפחות לארבעה מנדטים.

"לא, ליותר! יש לנו עוד הרבה חברים שאנחנו רוצים להכניס לכנסת. אנחנו מאמינים שנהיה הפתעת הבחירות האלה ונגיע לפחות לשמונה מנדטים".

יש ברשימה שמות מוכרים? אנשים שכבר פעלו בעבר בזירה הפוליטית?

"כרגע לא, כולנו באים מהשטח. אנחנו גם לא מחפשים גנרל, אם זאת אמורה להיות השאלה הבאה שלך".

איך נקראת המפלגה? באיזה שם נרשמתם?

"השם הוא 'פשוט אהבה'".

איך?

"אכן השם הזה גורר תגובות מגוונות. יש אנשים שמתרגשים מזה עד דמעות, ויש כאלה שאומרים שיעשו מאיתנו צחוק. אבל אנחנו בסדר עם זה, כי זה בדיוק מה שאנחנו רוצות – להביא את האהבה לפוליטיקה. אהבה היא הגורם שהרים אותנו מהכורסאות הנוחות ושלח אותנו לעשייה הפוליטית".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות