fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מנהלת חדשה לשירות הגריאטרי של כללית במרחב חיפה וגליל מערבי

ד"ר אפרת גיל , מנהלת מחלקת גריאטריה. צילום: דוברות כללית
ד"ר אפרת גיל , מנהלת מחלקת גריאטריה. צילום: דוברות כללית

ד"ר אפרת גיל החלה בימים אלה בתפקיד של ניהול השירות הגריאטרי בכללית – מרחב חיפה וגליל מערבי. במסגרת זו, היא מופקדת על הובלת השירות  הגריאטרי במחוז הגדול בארץ של כללית, עם 760 אלף מבוטחים וכן על פיתוח מערך ייעוץ גריאטרי למחלקות האישפוז בבי"ח כרמל מקבוצת כללית, ברצף טיפולי.

ד"ר אפרת גיל , מנהלת מחלקת גריאטריה. צילום: דוברות כללית
ד"ר אפרת גיל , מנהלת מחלקת גריאטריה. צילום: דוברות כללית

ד"ר גיל, נשואה ואם לשלושה, הינה בעלת תואר ראשון בכימיה (טכניון) ובהמשך סיימה את ביה"ס לרפואה בטכניון. היא התמחתה ברפואה פנימית בבי"ח בני ציון ולאחר מכן עשתה התמחות על בגריטאריה בבי"ח פלימן. שיעור הקשישים בקרב האוכלוסיה הולך וגדל על רקע התבגרות המדינה, התארכות תוחלת החיים והעליה מחבר העמים. בחלקים רבים מכללית במרחב חיפה וגליל מערבי, כמו חיפה והקריות, שיעור הקשישים גבוה, גם ברמה ארצית. סך הכל יש במרחב חיפה וג"מ למעלה מ-110 אלף מטופלי כללית בגילאי 65 ואילך. בחיפה ובקריות שיעור הקשישים באוכלוסיה מגיע ל 18%-19%. זהו שיעור גבוה משמעותית, בהשוואה ל 11% בלבד שהוא הממוצע בישראל.

צוות הגריאטריה של כללית במרחב כולל 8 רופאים מומחים בגריאטריה, 4 אחיות ובנוסף,  שתי רפרנטיות גריאטריה במינהלות האיזוריות, 5 עובדות סוציאליות ומנהלת אדמינסטריבית. המרפאה המרכזית ממוקמת בחיפה, עם שלוחה גדולה בקריות וכן צוותים הפרוסים ברחבי המחוז.

בנוסף על טיפול פרטני, נערכות הדרכות רבות לרופאי כללית במרפאות באשר להיבטים הייחודיים של החולה הקשיש וצרכיו המיוחדים. הצוות פועל כדי לאתר ניצולי שואה ולסייע להם גם במיצוי זכויותיהם. כמו כן, מעורב צוות הגריאטריה בפעילות בקהילה, כולל העברת הרצאות בפורומים ועמותות שונות. במרפאה הגריאטרית מתקיימות קבוצות תמיכה ייחודיות למטפלים עיקריים ועובדים זרים. מופעלת גם תוכנית התנדבותית לסיוע למשפחות חולי אלצהיימר.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות