fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מי יסלק את האזבסט?

מי יגלה אחריות? מסתורי כביסה מאזבסט ברחוב צייטלין (צילום: עצמי)

בישיבת מועצת העיר חיפה שתתקיים בתחילת חודש מרס תעלה שאילתה שהגיש השבוע חבר המועצה מסיעת הירוקים מוטי בליצבלאו. לדבריו, מסתורי כביסה בבתים ברחובות צייטלין ובן צבי בקרית חיים עשויים ברובם אזבסט, מסוכנים ומסרטנים ויש לפנותם בהקדם וללא דיחוי.

"במבני מגורים בני 24 – 32 דירות ויותר, אשר נבנו בסוף שנות ה-50 וה-60 במאה הקודמת, ברחוב צייטלין ולאורך שדרות בן צבי בקרית חיים, היה מקובל להוסיף פרטי בניה עשויים מאזבסט", כתב בליצבלאו בשאילתה, "במבנים אלו הוסיפו מסתורי הכביסה העשויים מפלטות אזבסט. ברבות השנים חלקם נשבר ומתפורר ומהווה סכנה ממשית לבריאות המתגוררים במקום ומהווה מפגע סביבתי. לימים נודע כי אזבסט הוא חומר אסור לשימוש, מסרטן ודאי, וישנה הוראת מדינה כי יש להסיר אזבסט מכל מבני הציבור בארץ".

לדברי בליצבלאו, בבתים אלו גרים משפחות קשות יום וכ-20 אחוזים מהדירות שייכות לחברות שקמונה ועמידר. "בעבר, היה ניסיון למצוא פתרון, אולם התברר כי עלות פינוי דירה אחת גבוהה. ברור כי רב הדיירים הנוכחים לא יוכלו לעמוד לבד בהוצאות החלפת פלטות האזבסט המסוכנות".

בליצבלאו שואל מה העירייה מתכוונת לעשות בנושא, כשברור שיש לטפל במפגע מיידית. "האם במקרה זה העירייה תגלה אחריות ציבורית ותוביל מהלך כדי לפתור את הבעיה אחת ולתמיד? האם ניתן למצוא תקציבים ממקורות שונים בשיתוף התושבים  כדי לסלק את המפגע המסוכן?".

תשובות ראש העיר יינתנו בישיבת מועצת העיר הבאה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות