fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מח"ש לא תפתח בחקירה פלילית נגד ניצב עטיה

למח"ש הוגשה תלונה פלילית נגד מפקד מחוז צפון במשטרת ישראל ניצב רוני עטיה בטענה לגרימת מוות ברשלנות של הנספים באסון הכרמל. מח"ש מסתמך על דו"ח מבקר המדינה. מקורביו של עטיה: "אנחנו רוצים לקוות שגם היום המתלוננים מאמינים במח"ש"
השריפה
אסון הכרמל בשנת 2010 (צילום ארכיון כיבוי אש גליל מערבי)

המחלקה לחקירות שוטרים מודיעה היום (חמישי) כי לא תפתח בחקירה פלילית נגד מפקד מחוז צפון במשטרת ישראל, ניצב רוני עטיה.

במהלך חודש אוגוסט התקבלה במח"ש תלונה, בגין מעורבותו הנטענת של ניצב רוני עטיה, ששימש בזמן אסון הכרמל, בתפקיד מפקד מרחב בדרגת תת ניצב, בגרימת מוות ברשלנות של הנספים באסון הכרמל, וכן בגין סתירות נטענות בגרסאות שמסר בהזדמנויות שונות, שפורסמו בכלי התקשורת.

בעקבות התלונה נערכה בדיקה מקדימה שכללה לימוד נספחי התלונה, עיון בדו"ח המבקר ופגישה עם נציגים ממשרד מבקר המדינה, אשר עסקו בחקירת נסיבות האסון.
הבדיקה העלתה כי עיקר הטענות שהועלו במסגרת התלונה נבדקו על ידי מבקר המדינה וצוותו, שגבו עדויות מהמעורבים באירוע ומעדי הראיה השונים, שרובם צוינו במכתב התלונה.

ניצב רוני עטיה
סתירות לא מהותיות בעדותו. ניצב רוני עטיה (צילום: דוברות מחוז צפון)

בממצאי בדיקת מבקר המדינה לא נמצאה תשתית עובדתית המעלה חשד לאחריות ישירה כלשהי של עטיה לאסון או לביצוע עבירה פלילית כלשהי על ידו. לפיכך, לא הועבר על ידי המבקר החומר ליועץ המשפטי לממשלה, כמתבקש מהוראות הדין.

יצוין כי אף במישור הפיקודי, לא מצא מבקר המדינה מקום להטיל אחריות אישית על עטיה בגין התנהלותו באירוע.

מהבדיקה נמצא כי אנשי פיקוד המשטרה הבכיר בפיקוד צפון בראשות ניצב שמעון קורן, לרבות תת ניצב עטיה (כדרגתו אז) ומפקדי משטרה נוספים שסיירו בזירה, לא הבינו כלל בזמן אמת את פוטנציאל האש ולא צפו כלל את עוצמתה ואת סיכוניה, וכי האש התפשטה לזירת האירוע בתוך שניות, כאשר האוטובוס שנלכד במלכודת האש, לא יכול היה להיחלץ ממנה.

בכל הנוגע לטענות בדבר סתירות לכאורה בגרסאות שמסר עטיה בפני המבקר ובהזדמנויות שונות, לא נמצא כי מדובר בסתירות מהותיות המגבשות חשד לפלילים. בתום הבדיקה המקדימה, הגיעה מח"ש למסקנה כי על רקע דו"ח מבקר המדינה וממצאיו, אין בתלונה שהוגשה כדי לגבש חשד המצדיק פתיחה בחקירה פלילית נגד ניצב עטיה.

אין לו כוונה להגיב

את תגובתו של ניצב רוני עטיה לא ניתן היה להשיג. אולם מקורביו אמרו כי ניצב עטיה שתק עד כה וגם היום אין לו כוונה להגיב. עם זאת אמרו המקורבים כי כאשר התלונה הוגשה למח"ש נאמר על ידי המתלוננים כי הם מאמינים במח"ש. מקורביו: "היום מח"ש סגרו את התיק, אנחנו רוצים לקוות שגם היום הם מאמינים במח"ש".

עוד הוסיפו המקורבים כי על ניצב עטיה עברו ימים לא קלים אך יחד עם זאת הוא האמין בחפותו והאמין שהצדק ייצא לאור כפי שאכן קרה היום.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות