fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מה עושים עם סמי עופר?

עינת קליש רותם אמרה השבוע שאצטדיון סמי עופר הוא פיל לבן. אין שום ספק שהעלות שלו גבוהה מאוד, אבל אפשר למצוא לזה פתרונות
פיל לבן יפהפה, אבל יקר מאוד. אצטדיון סמי עופר | צילום: צבי רוגר
פיל לבן יפהפה, אבל יקר מאוד. אצטדיון סמי עופר | צילום: צבי רוגר

ראש עיריית חיפה עינת קליש ציינה שהעלות השנתית לאצטדיון החדש היא בסביבות השבעה-שמונה מליון שקל לשנה. אין לי את המספרים המדויקים, אבל גם אם קליש נקבה במספר גבוה במקצת, גם שישה מליון שקלים הם בהחלט סכום גבוה מאוד שהעירייה צריכה להתמודד איתו. בהנחה הסבירה שאף אחד לא באמת חושב ברצינות על הרעיון להרוס את סמי עופר ולבנות מחדש אצטדיון צנוע יותר, שווה לעירייה להקצות אדם או שניים כדי לייצר הכנסות שיכסו את ההוצאות מהמגרש ואולי אפילו ישאירו את העירייה ברווח כלשהוא. כרגע ההכנסות מהמגרש הן דמי השימוש ממכבי חיפה ומהפועל חיפה, שמשתמשות במגרש על בסיס קבוע לליגת העל, ומההתאחדות שמשתמשת במגרש לטובת נבחרת ישראל במשחקים רשמיים ולחצי גמר או גמר הגביע. זה כמובן לא מספיק, ובהתחשב בעובדה שיש שכונה שלמה מסביב לאצטדיון אפשר וצריך לפתח את האזור מסביב למגרש ולהביא אליו עסקים ומסעדות. עברו יותר מדי שנים מאז שהמגרש נפתח ואין מספיק מסעדות ובתי קפה מסביב לטובת האוהדים, שנאלצים לעצור בדרך בקניונים שמרוחקים מהמגרש, או לחפש מקום אחר מהמגרש. יכול להיות שבעירייה לא רוצים להתעסק עם הנושא, אבל ההכנסות בהחלט מצדיקות מתן תשומת לב והשקעת כח אדם מתאים.

מתי אצלנו?

עונת כדורגל המועדונים הסתיימה עם זכייתה של ליברפול בליגת האלופות, אבל ביום שישי הקודם נפתח מונדיאל הנשים בצרפת. כמובן שאי אפשר להשוות בין אחוזי הצפייה של כדורגל הגברים לכדורגל הנשים, אבל העניין בכדורגל הנשים הולך ועולה. משחק הפתיחה, בין צרפת המארחת לדרום קוריאה, משך מעל 43,000 איש לאצטדיון בפריז, ובכל העולם אנחנו רואים יותר ויותר צופים, בעיקר מאז שהקבוצות הגדולות התחילו להשקיע בקבוצות הנשים שלהן. קבוצת הנשים של יובנטוס הביאה העונה מעל 40,000 אלף איש למשחק צמרת בליגה האיטלקית וראינו גם את קבוצת הנשים של אתלטיקו מדריד מביאה כמות אדירה של צופים. ריאל מדריד ומנצ'סטר יונייטד כבר הודיעו שבעונה הקרובה יקימו קבוצת נשים חדשה, באנגליה כמות הצופים הולכת וגדלה ואנחנו רואים שמדינות כמו ספרד ואיטליה החלו לקחת את הנושא ברצינות, ופתאום לארצות הברית וצרפת יהיה הרבה יותר קשה. שתי הנבחרות שציינתי עדיין פייבוריטיות לזכייה כשהן מחזיקות ברשימה גדולה של שחקניות מהרמת הגבוהה ביותר, אבל הספרדיות מתקדמות, ההולנדיות שזכו באליפות אירופה מתקדמות, ואנגליה וגרמניה תמיד מסוכנות. דווקא ברזיל נמצאת בבעיה מכיוון שבניגוד למדינות אירופה שהתחילו להקצות משאבים לנושא, בברזיל אין כרגע דור חדש של שחקניות שיכול להצטרף לשחקניות הוותיקות, כמו מרתה ופורמיגה. אז האווירה נהדרת, האצטדיונים הולכים ומתמלאים והרמה הולכת ועולה. עכשיו רק נשאר לנו לחכות לגמר בליון כדי לדעת מי תזכה בגביע.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות