fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מהנדסי רפאל ותלמידי חט"ב יונתן בקרית מוצקין פותרים את בעיית החקלאות

פותרים בעיות לחקלאים. צילום: דוברות רפאל
פותרים בעיות לחקלאים. צילום: דוברות רפאל

תלמידי חטיבת הביניים אורט יונתן בקרית מוצקין בליווי מהנדסי רפאל לטכניון ליום ניסויים כחלק מפרויקט יואל. הביקור כלל חשיפה לעולם החקלאות, ההנדסה והחומרים באקדמיה והסתיים בביצוע ניסויים שהמחישו את תהליך הלמידה של התלמידים בשנתיים האחרונות. היום החוויתי כלל הרצאות ושיח עם פרופסורים מהפקולטה להנדסה חקלאית בטכניון, ביקור בגן האקולוגי הפסטורלי וביצוע ניסויי הדגמה. הניסויים כללו שימוש באמצעי חישה אקוסטיים באמצעותם הצליחו התלמידים לאתר נזילות בשדה פתוח; שימוש ברחפן המצויד במצלמה תרמית בכדי לאתר נזילות מהגובה; וניסוי לבדיקת רטיבות. כל הניסויים נועדו בכדי לאתר במהירות נזילות בשדות חקלאיים רחבי-היקף, דבר שעשוי לקחת זמן רב וכתוצאה מכך, לגרום לבזבוז מים. איתור הנזילות במהירות על ידי הטכנולוגיות והפתרונות החדשניים, יסייע בפתרון מהיר ועל ידי כך, יוביל לחסכון עצום במים בעולם החקלאות.

ד"ר אמירה בירנבאום, שמלווה את הפרויקט מטעם אורט מוצקין מיום היווסדו, הדגישה את חשיבות הפרויקט בעיני הילדים, ההורים ובית הספר. "המעורבות של רפאל בבית ספרנו היא מתנה ייחודית שלא ניתן להגדירה. בעיני הילדים זה לא מובן מאליו שמהנדסי רפאל שנוגעים בשמיים מפנים מזמנם, מדברים איתם בגובה העיניים ומלווים אותם במשך שנתיים". בירנבאום מסרה כי הפרויקט זוכה לדורות המשך וכי אחיהם הקטנים של בוגרי הפרויקט מנסים להתקבל והולכים בעקבותיהם. בירנבאום הוסיפה ואמרה כי כיום, בוגרי הפרויקט משנים עברו מגיעים להישגים טכנולוגיים ומדעיים במסגרות אליהן הם הגיעו וכי היא מאמינה שהצלחתם טמונה בפרויקט הייחודי.

ראש שטח טכנולוגיות ברפאל, ד"ר שי, הסביר כי פרויקט יואל מעניק לתלמידים התנסות בעולם המחקרי על כל גווניו. "כל מחזור בוחר אתגר טכנולוגי-סביבתי, לומד אותו לעומק ובוחן פתרונות טכנולוגיים חדשניים ומתקדמים". בתוך כך, הוסיף כי "מדובר על הזדמנות יקרת ערך עבור התלמידים הצעירים שמעניקה להם הצצה ומטמיעה בהם זיקה לתחום". שיתוף הפעולה הפורה בין רפאל וחטיבת הביניים הוביל לתוצרים טכנולוגיים חדשניים במחזורים הקודמים.

פרויקט יואל מתקיים כבר 12 שנים במתכונת דו-שנתית ומעניק חווית למידה מעשירה לתלמידים בעוד שמהנדסי רפאל מלווים את התלמידים במשך שנתיים שלמות. המשתתפים בו הינם תלמידים ותלמידות מצטיינים אשר נבחרים בקפידה. בכל מחזור, נבחרים כ-40 התלמידים הטובים ביותר שהפגינו יכולות ייחודיות ושאיפה למצוינות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות