fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

על הגלדיאטורים בקולוסיאום וב"חתונה ממבט ראשון"

תולדות הקרקס זה דבר אחד ולהצמיד זוגות שאינם מכירים זה את זה כדי לבדר את הקהל זה דבר אחר, ומי שראה ביום שלישי את דנית לבנת, וליבו לא נחמץ, שיידע שיש לו לב אבן
תולדות הקרקס וחתונה ממבט ראשון | צילום: shutterstock
תולדות הקרקס וחתונה ממבט ראשון | צילום: shutterstock

תולדות הקרקס וחתונה ממבט ראשון – הבלוג של עלית קרפ

ביום שלישי שודר הפרק האחד לפני אחרון של סדרת הריאליטי "חתונה ממבט ראשון", ודווקא משום שראיתי את כל פרקי הסדרה, ואינני יכולה בשום אופן להתחייב לכך שלא אעשה זאת גם בעונה הבאה, אני רוצה להגיד לכם, שלא מוסרי ולא אתי לצפות בסדרה הזאת.

למה? כי הצופים שואבים הנאה מסבלם של המשתתפים, ומזוועות כאלה, בכל הכבוד, כבר נהנו הרומאים בקולוסיאום של רומא, שבו נהגו לשסות חיות טרף בבני אדם, או בני אדם בבני אדם עד שאחד הצדדים היה מפסיד ומת.

הקרקס המודרני, כך למדתי מביקור שערכתי לפני כמה שנים ברומא, נולד כשגלדיאטורים חסרי תעסוקה נאלצו למצוא את פרנסתם בדרכים, אחרי שהאימפריה הרומית ירדה מגדולתה. עם עליית כוחה של הנצרות, שהפכה לדת הרשמית ברומא בשנת 380 לספירה, הלך ודעך מוקד המשיכה הזה, עד שהקולוסיאום נסגר סופית, וככה התחילו בעלי חיים ושרירנים להסתובב בדרכי אירופה ולהציג את יכולותיהם תמורת תשלום שאותו אספו מהצופים עם סיום המופע. נדמה לי, שסרטו של פדריקו פליני "לה סטרדה" הוא מחווה לאותם אמני דרכים, שממשיכים לפעול באירופה עד עצם היום הזה.

אמיר ודנית

אבל תולדות הקרקס זה דבר אחד ולהצמיד זוגות שאינם מכירים זה את זה כדי לבדר את הקהל זה דבר אחר, ומי שראה ביום שלישי את דנית לבנת, וליבו לא נחמץ, שיידע שיש לו לב אבן. יותר מכולם העציב אותי גורלה, שכן היא בחורה יפה, מושכת, אינטליגנטית ורצינית, שאמיר, בן הזוג שלה, יכול היה לחסוך ממנה את כל הביזיון הזה, אם היה עושה מעשה ונפרד ממנה מיד בהתחלה, או לפחות מודיע בסיום התוכנית שאין לו עניין אמיתי בה. במקום זה הוא התגלה כמין "נבל לא נעים לי" שהם הנבלים הכי נוראים, כי הם גם עושים דברים רעים וגם חושבים שמשום שלא נעים להם, הם לא נבלים באמת.

נועם ורוני

גם נועם ורוני העציבו אותי: הם היו כל כך עליזים ונחמדים ביחד, אבל, כמו הרבה זוגות אחרים, אולי נדמה היה להם שהם מין משוחררים וחסרי דאגות כאלה, אבל הם נפלו לתהום הבורגנות. רוני התגלתה כמי שמחפשת גבר יציב שיתפרנס ויפרנס אותה ולא היססה לבייש את נועם לפני המצלמות כשהטיחה בפניו שהזמינה אותו כבר כמה וכמה פעמים לארוחות. ממש ראו איך באותו הרגע נועם אוסף את הזנב בין הרגליים ומתארגן לברוח בחזרה הביתה. המפגש ביניהם, על ספת האולפן, היה כל כך מרוחק, קר ונעלב, שברור ששום דבר לא הולך לקרות שם, ואולי יותר טוב שככה.

הגר וניר

מי יודע מה יעלה בגורלם של הגר וניר?

השמועות אומרות שהם יישארו ביחד. בכיף שיהיה להם. אולי הם חושבים שככה זה אהבה; אני חושבת שאם כשעדיין אין קשיי פרנסה ולא צריך לקום לילדים בלילה ולא צריך לטפל בהורים מבוגרים זה כבר כל כך קשה, וחמוץ ומר, אולי זה באמת לא הכרחי.

נו, נדמה לי שהטעמתי אתכם את מנת הקולוסיאום היומית שלכם, קוראיי החביבים. עוד מעט מתחיל איזה ריאליטי בישול בבתים של אנשים, אבל בזה לא אצפה, כי משעמם אותי לבשל לא רק במציאות, אלא גם בטלוויזיה.

אהבתם את תולדות הקרקס וחתונה ממבט ראשון? בלוגים נוספים כאן

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות