fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מכה עירונית

צ'רקס יצא לטייל השבוע בכרמל ונתקל בחזירי בר המטיילים ברחובות ונדהם איך איש לא עושה דבר. הוא מספר עד כמה זה מהווה סכנה ממשית ושואל האם חשבתם על העסקים הקטנים?
חזירי בר, התמונה להמחשה. צילום: pixabay.com
חזירי בר, התמונה להמחשה. צילום: pixabay.com

השבוע יצא לי להגיע לכרמל ולתדהמתי ראיתי את להקת חזירי הבר השכונתית עושה ברחובות כשלה. זוהי מכה רצינית לאיכות החיים של האוכלוסייה ואיש לא עושה דבר.

חזירים בכמות כזאת יכולים לתקוף ויכולים גם להביא מחלות. לא מבין את פרנסי העיר שמנסים לשדל את החזירים בדרכי נועם לעזוב את החצרות ולחזור למשכנם הטבעי ביער. אין מה לעשות, אלא לעשות, צריך לדלל את האוכלוסייה הזאת ויש דרכים רבות לעשות זאת.

להשאיר את המצב כמו שהוא זה בערך כמו לגדל תנינים בבריכות השחייה בבית. בסוף יקרה משהו רע וכולם יכו על חטא. ואפרופו חזיר בר, כדאי לדעת שמי שצד אותם ויודע לעבוד עם הבשר שלהם, יכול בהחלט לקבל צלי בשר טעים בתנאי אחד וחשוב, יש להקפיא את הבשר שבועיים במקרר בהקפאה חזקה על מנת שהחיידק המצוי בבשר יינגף.

היו מקרים שציידים אכלו מבשר החזיר וקיבלו מחלה שגרמה להם לאישפוז בבית חולים וקבלת כמויות גדולות אל אנטיביוטיקה. מי שחושב על חוקי הדת שלנו המדריכים לחיים בריאים, יכול להבין שבתקופת המקרא, כשלא הייתה יכולת הקפאה, חזירי הבר היוו איום על האוכלוסייה. כאז כן עתה, הם מהווים איום וכדאי לטפל בסוגיה הזאת בהקדם.

אבל לא רק להקות חזירים חטפנו בקורונה, אלא גם להקות של אזרחים פושטי רגל, אזרחים עצובים שעסקיהם קרסו וצריך לשקם אותם. עצוב לראות מקומות שנסגרו, ויש לי בקשה אישית לכולם, לא רק בקניונים יש בעלי עסקים, אלא גם בשכונות ובמרכז המסחר הישנים.

צריך לעודד עסקים קטנים, ולכן החלטתי לחזור לקנות ירקות בשכונה אצל הירקן ולקנות צבעים לשיפוץ בפסח אצל חנות האינסטלציה המקומית. לרשתות יש עורף, לעסק הקטן יש רק אותנו וצריך לשמור אותם בחיים.

 

 

לטור נוסף של צ'רקס לחצו כאן* לפייסבוק של הד הקריות לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות