fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מה פתאום שבן אדם ייצא עם סכין מהבית לצורך מפגש חברתי?

תופעת הסכינאות בקרב הדור הצעיר הולכת ומתרחבת ויש בסופי שבוע קטטות מיותרות שנגמרות בדקירת סכין ובפציעה שלא לומר מוות מיותר ומזעזע. צריך, כאן ועכשיו, לחוקק חוק ברור ואפקטיבי בעניין
איתי יצחק ז"ל | תמונה באדיבות המשפחה
איתי יצחק ז"ל | תמונה באדיבות המשפחה

רצח איתי יצחק: לעצור את הרוע

לפני ימים ספורים, בשישי לפנות ערב, נרצח איתי יצחק ממושב גן נר בגלבוע. הרצח היה עקב ריב אלים בין חבורות נערים. איתי יצחק היה ילד נורמטיבי ממשפחה נורמטיבית שאין לו שום קשר לפשע למעט העובדה שיצא עם חבריו לשאוף אוויר ונכנס למלכודת פתאים של מוות מיותר ומזעזע.

לפני יותר משנתיים כתבתי כאן, שתופעת הסכינאות בקרב הדור הצעיר הולכת ומתרחבת ושיש בסופי שבוע קטטות מיותרות שנגמרות בדקירת סכין ובפציעה שלא לומר מוות מיותר ומזעזע. כתבתי אז ואני כותב גם עכשיו, שצריך לחוקק חוק ברור ואפקטיבי בעניין. אדם שעל גופו תימצא סכין שלא לצורך עבודה, יוכנס לשישה חודשי בית סוהר בלי שלשופט יהיה שיקול דעת בעניין.

היום צעירים יוצאים לבלות, כאשר חלקם מרגישים מאצ'ואים עם סכין קפיצית בכיס המכנסיים. כמה צ'ייסרים של וודקה במועדון בילויים, דחיפה קטנה, קללה, מבט על בחורה, והסיפור יוצא מכלל שליטה והופך לטרגדיה אנושית לכל הצדדים.

מה פתאום שבן אדם ייצא עם סכין מהבית לצורך מפגש חברתי? מאיפה צצה התופעה המרושעת הזו ולאן זה מוביל את כולנו?

אחוז אימה וצער אני כותב אחרי האסון שקרה בגן נר. צעיר יפה והגון, פרח שרק התחיל לפרוח קיפח את חייו ועולם כמנהגו נוהג. צריך לעשות מעשה ואדם שיוצא עם סכין מהבית במערכה הראשונה יידע שבמערכה השלישית הוא יישב חצי שנה בבית הסוהר ויוכתם בעבירה פלילית למשך כל חייו על כל המשתמע מכך. כך, ורק כך, נוכל למנוע את הרצח הבא.

מנותקים

בשבוע שעבר התנהל דיון בכנסת בוועדת החוקה בהצעת החוק למניעת אלימות כלכלית במשפחה. כמה מחברי הקואליציה הביעו התנגדות נחרצת לחוק החשוב הזה מנימוקים הזויים וביזאריים, יש לומר. ממש לשמוע ולא להאמין איך במדינה נאורה חוזרים לחשכת ימי הביניים.

אסנת מארק מהליכוד אומרת שאם לא תיתן לבן שלה כסף הוא יכול להתלונן עליה במשטרה על כך שהפעילה נגדו אלימות כלכלית. החרה החזיק אחריה חבר הכנסת אריאל קלנר שאמר שאישה שמבזבזת 10,000 שקלים על בגדים ולבעלה אין כסף לכדורגל, הוא חייב להיות מוגן מפניה.

איזה חושך של טיעונים. האנשים באים לדיון בוועדה ואין להם מושג על מה הם מדברים. הם לא מתכוננים ומחפפים שטויות, כדי למנוע את הדבר החשוב באמת: הגנה על נשים מפני אלימות כלכלית של מניעת יכולת התקיימות למעט כסף מועט לצורכי הבית ושליטה על כל שקל שיוצא מהן. זהו סוג של טרור אישי במסווה כלכלי והתנהלות שרומסת את כבוד האישה והערך העצמי שלה.

הדיון המביש התקיים כשכעת, בזמן המשבר הכלכלי והסגרים, יש עלייה דרסטית באלימות נגד נשים, וטרור כלכלי, כמו טרור פיזי ואלימות מילולית, הוא דבר פסול שיש לרשויות החוק צורך דחוף להתערב.

מעניין שאת ההצעה על החוק הביאה חברת כנסת מהליכוד, אבל הקואליציה, יש לה מסלול חיים משלה, מנותק מהמציאות בשטח, וכמו בהרבה תחומים, לנשים המאוימות אין על מי לסמוך אלא על עצמן בלבד. זה עצוב ומסוכן בימים מתוחים אלו ויכול להוביל לרציחות נוספות.

אהבתם את הטור של צ'רקס? טורים נוספים כאן

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות