fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לעוני יש פנים, יש עיניים וידיים ויש לו שכל

שר הרווחה איציק שמולי הוא האיש הנכון במקום הנכון, אבל יש לו הרבה עבודה. וגם: בשעה טובה, הכדורגל חוזר, אמנם בהילוך ראשון, אבל העיקר שהוא חוזר ועוד נכונו לנו ימים יפים
שר הרווחה איציק שמולי | צילום: ויקישיתוף, CC BY-SA 3.0
שר הרווחה איציק שמולי | צילום: ויקישיתוף, CC BY-SA 3.0

שר הרווחה איציק שמולי והעבודה הרבה שמצפה לו, וגם: איזה כיף, הכדורגל חוזר – הטור של צ'רקס

אחרי החג

אחרי חג השבועות ייפתחו האצטדיונים, כרגע לשחקנים בלבד, ותתחדש עונת הכדורגל שנקטעה בעידן הקורונה. רבים טוענים שכדורגל בלי קהל זה חסר טעם, ואני טוען שעדיין שווה להתחיל מנקודה מסוימת כדי להאיץ את התהליך.

ראיתי בשבת האחרונה משחק צמרת בליגה הגרמנית ורואים שבלי קהל זה אחרת וגם השחקנים עדיין חסרי כושר, הרבה שגיאות בהגנה ובקישור, שנובעות מחוסר אוויר ומחוסר המורא של הקהל, אבל עדיין חייבים להתחיל. השחקנים צריכים לרוץ ולתת הכל, זה טוב להם, זה טוב למועדונים וזה גם תורם כלכלית בגלל השידורים בטלוויזיה והספונסרים והטוטו. כן, כסף שהוא חמצן לענף הזה שחטף מכה כמו שאר מופעי התרבות ואולי אף יותר.

ברגע שיתחילו משחקי הכדורגל, הקהל הצמא למשחק ירגיש שגם בשידור יש הנאה, לחזור לשבת עם החברים ולצפות בקבוצות הנאבקות האחת בשנייה. אין ספק שהכדורגל יחזור בקטן אולי אפילו בצליעה קלה, אבל אם הכל יילך לפי המתוכנן, ניתן יהיה כבר לקראת המאני טיים, כאשר יוכרעו האליפות והיורדות, להכניס קהל למגרשים במרחק סביר ואולי אפילו עם מסכות, אבל קהל שידחוף ויעודד ויגדיל את תשוקת השחקנים להוכיח את עצמם על כר הדשא.

וכן, יש לנו שתי חיפאיות בתמונה, שבוודאי יעוררו עניין גם על המגרש וגם בתחרות הווינר במפגשים בין האוהדים.

כמה התגעגענו לקצת שיחות על כדורגל והימור על תוצאה בשבת.

נזקי גוף ונפש

הנזקים של הקורונה נמדדים עכשיו במספר המתים ובהתרסקות הכלכלית של אלפי ישראלים.

אנשים שמבינים בכלכלה רואים מסע ארוך ואיטי בתוך מיתון, ולכלכלה ייקח הרבה זמן להתרפא, אבל יש עוד נזקים שקטים כמו הלם קרב אחרי מלחמה. אלו הנזקים בתוך המשפחות שחיו תמיד על הקצה והקורונה דחפה אותם לפי התהום. יותר אלימות בתוך המשפחה שהתוצאה תהיה יותר רציחות של נשים.

אחד מאנשי המפתח שקיבל תפקיד קשה מנשוא הוא שר הרווחה איציק שמולי. האיש הוא בחור רציני שממש בא לעבוד, והוא איש חברתי שחי את בעיות הרווחה גם לפני שנכנס לתפקיד. אפשר לומר כמעט בוודאות שהוא האיש הנכון במקום הנכון, אבל צריך לשחרר לו כוח אדם טוב וכסף כדי שיוכל לממש תוכנית סיוע לחלשים, כדי להקטין אלימות והתאבדויות, כדי לווסת את הקושי, לפקח עליו ולעשות ניסיון אמיתי לעזור לאלו שבמצוקה.

תחשבו רק על הנשים החד הוריות, שחלקן בחל"ת או באבטלה מאונס, שהן צריכות לשמור על קור רוח, כדי לגדל שלושה וארבעה ילדים בתנאי לחץ ומחסור לא פשוטים ותבינו שאנו עוסקים במחלה שקטה, מעין לחץ דם סמוי, שאם לא תטופל בהתאם, היא תתפרץ עלינו בהמשך.

חברה הומאנית נבחנת ביחסה לחלשים. לא צריך להיות עובד סוציאלי בשביל להבין זאת, צריך הכרה מערכתית של האוצר והרווחה לעזור לאלו שאין להם לוביסטים, שהם שקטים וסובלים.

איך אמרה אישה אחת בטלוויזיה, בסוף כשלא תהיה ברירה, נלך לבזוז ולגנוב בשביל הילדים, ואישה אחרת אמרה שלעוני יש פנים, יש עיניים וידיים ויש לו שכל, הבושה היא לא עליי אלא על החברה.

כדאי מאוד להקשיב לאותן  נשים חפות מכל פשע ורוע.

טורים נוספים

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות