fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"הסתובב כמו פצצה מתקתקת ללא ידיעתו"

הרופא סירב לבדוק את המטופל באונליין והתעקש שיגיע פיזית. בבדיקה התגלתה הפרעת קצב במערכת החשמל של הלב. תוך 24 שעות בוצעה השתלת קוצב וחייו יצאו מכלל סכנה-"לא הייתה שום אינדיקציה לחשוב שהוא בסכנת חיים"
ד"ר בשיר והמטופל | צילום: מכבי

הסיפור של שלמה ביטון (74) תושב קרית חיים, יכל להסתיים אחרת אילולא עקשנותו של רופא המשפחה. האירוע החל כאשר בתו, המטופלת אצל אותו רופא, ביקשה ממנו לבדוק באונליין את בדיקות הדם שביצע אביה. בשל העובדה שהמטופל רק השלים מעבר לאותו רופא, האחרון סירב לבקשה ודרש לבצע קודם פגישת היכרות במרפאה ולבצע בדיקות שגרתיות כיאה למטופל חדש.

לאחר שסירב פעמיים לאותה בקשה והתעקש בשנית, יומיים לאחר מכן הגיע המטופל למרפאה לפגישה המיוחלת.

"ביקשתי ממנו לבצע בדיקה בסיסית של לחץ דם ובדיקת לב וריאות, כבר שמיששתי את הדופק שלו הרגשתי דופק איטי מהרגיל ולכן שלחתי אותו לבצע בדיקת אק"ג דחופה-מספר ד"ר חאלד בשיר, מומחה לרפואת משפחה של מכבי שירותי בריאות בקרית אתא. ואכן התעקשותו של רופא המשפחה התבררה כקריטית. בממצאי הבדיקות עלו כי למטופל יש הפרעת הולכה מתקדמת במערכת החשמל של הלב שגורמת לדופק מאוד איטי ויכולה להפוך בכל רגע נתון להפרעת קצב מסכנת חיים עד כדי מוות. במילים אחרות, המטופל הסתובב כמו פצצה מתקתקת ללא ידיעתו. באותו רגע הוסבר למטופל על מצבו, הוא פונה במקום על ידי נט"ן, אושפז בבית החולים וכבר למחרת עבר השתלת קוצב לב שהצילה את חייו. מספר ימים לאחר שהתאושש, הגיע המטופל, מלווה בבתו, אל ד"ר בשיר להודות לו על האבחון המהיר שהסתבר כקריטי ומציל חיים.

"הוא התעקש שאביא אותו לבדיקות ולא ויתר. תוך כמה רגעים פתאום טיפול נמרץ, למחרת הושתל קוצב ופתאום הבנו שאנחנו בתוך אירוע מציל חיים. זו אחריות מאוד גדולה של הרופא ולמדנו שחשוב להקשיב לגורם רפואי מוסמך. הרופא ענק, אין לי מילים, הוא הציל את חייו. המסר שלי הוא שכדאי להקשיב לרופא, לא לזלזל בבדיקות מקיפות, אני הרווחתי את אבא שלי ואבא שלי הרוויח רופא סופר מקצועי"-מסרה מיכל רואש, בתו של המטופל.

"המטופל הרוויח את חייו בחזרה. ההתעקשות שלי נבעה מעיקרון רפואי שבו כל מטופל חדש אצלי מחויב בבדיקה בסיסית בתחילת הקשר. מדובר באדם שנראה בריא, לא מעשן, ולכן לא הייתה שום אינדיקציה לחשוב שהוא בסכנת חיים ממשית. בדיקת האק"ג הראתה בשפה הרפואית חסם הולכה דרגה שלוש, משמע הפרעת חשמל בלב שגורמות לדופק איטי שעלולה לגרום לדום לב בכל רגע. הוא יכל לוותר על הבדיקה ולהמשיך לחיות כמו פצצה מתקתקת. אני שמח שהתעקשתי שיבוא לבצע בדיקות, בקלות הוא יכל לפספס את ההזדמנות. הבדיקות האלו מצילות חיים"-סיכם ד"ר בשיר.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות