fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הסגר וועדת החקירה שתקום בעקבותיו

ביום שאחרי, יום מר ונמהר, שבו נמצא את עצמנו מול שוקת שבורה כלכלית וחברתית, תקום מן הסתם ועדת חקירה שתחפש מי אשם במצב האבסורדי הזה
ליצמן שירת אג'נדה של מגזר אחד והקריב את כולנו. מחדל הקורונה | צילום: דורון גולן
ליצמן שירת אג'נדה של מגזר אחד והקריב את כולנו. מחדל הקורונה | צילום: דורון גולן

מחדל הקורונה

מחדל הקורונה: לפני כ-10 שנים פלוגה של גדוד 50 מהנחל עשתה פעילות בעוטף עזה והחזיקה שם את הקו. בשישי בערב גילה המ"פ בקבוק ערק בחדר האוכל. מיד אסף את חיילי הפלוגה, גם את אלו שישנו שנת ישרים אחרי פעילות מבצעית, והודיע להם שמי ששתה אלכוהול יכריז על כך בגלוי, ולא, כל הפלוגה תיענש בכניסה לכלא. החיילים ידעו שאין היתכנות להכניס פלוגה שלמה בזמן מבצעית לכלא, ובכל זאת חייל אחד קם והודה במעשה ונשלח למחבוש של 35 יום בכלא 6 אחרי משפט מח"ט.

אני מספר את הסיפור הזה, בגלל המחדל הנוכחי, כי היום כל מדינת ישראל נענשת בסגר, על כל השלכותיו, בגלל שהממשלה וחלק מהציבור נמצאים בנתק, והממשלה לא מסוגלת למשול ולאכוף סגרים נקודתיים, ולפיכך מכניסים מדינה שלמה לתוך סגר.

ביום שאחרי, יום מר ונמהר, שבו נמצא את עצמנו מול שוקת שבורה כלכלית וחברתית, תקום מן הסתם ועדת חקירה שתחפש מי אשם במצב האבסורדי הזה. בטח יגלגלו חלק מהאשמה על הציבור, אבל הכתובת נמצאת על הקיר ובאותיות קידוש לבנה.

הפעם, בניגוד למלחמת יום הכיפורים, שבה האשימו את אמ"ן בקונספציה שגויה, ואת שאר צמרת צה"ל, ביניהם דוד אלעזר הרמטכ"ל, כשדיין וגולדה מצליחים לחמוק מאחריות, הפעם הכתובת היא על הקיר, ואלו הם הפוליטיקאים.

הראשון בתור הוא שר הבריאות לשעבר ליצמן, ששירת אג'נדה של מגזר אחד והקריב את כולנו, את כל הציבור על מזבח אותה האג'נדה, ואחריו ראש הממשלה, שנכנע ללחצים של ליצמן ואחרים וסיבותיו עימו. אבל עד שתקום אותה ועדת חקירה, ייתכן שבכלל כל סיפור הסגר השני ישווק כ"סיפור הצלחה", ובא לציון גואל.

ומילה נוספת על דת. ועד בית הכנסת המרכזי בירושלים שבו 1700 איש מתפללים בחגים, סגר את בית הכנסת לתקופת החגים. ראש הוועד, יהודי אחראי וחכם בן 75, אמר שהוא לא לוקח צ'אנס על קפסולות ולא רוצה שחלילה אפילו שני אנשים יחלו עקב ההתכנסות. התרת הספק היא מצווה, הוא אמר. לתשומת לב כל המתפללים מכל הזרמים.

סכסוך שכנים

אותה ועדת החקירה שתקום מן הסתם אחרי שכבר יהיה חיסון, תדון, בין השאר, בהשפעת הסלבס על הפצת המחלה. הסלבס, שכנראה חלק מהם חי בבועה, לא הפיצו את המחלה, אבל גרמו להשפעה שלילית וגורפת בעיקר מפני שבני הנוער לקחו מהם דוגמה לחוסר אחריות. "אכול ושתה כי מחר נמות", הייתה סיסמת המסיבות וכן היו אנשים שמתו מכך.

בשבוע שעבר ערן זהבי, כדורגלן ומגה-סלב, עשה מסיבונת בביתו בסביון ביום שישי בצהריים. קצת מוזיקה רועשת, קצת צחוקים ועליזות, מה רע בכך. הבעיה היא שמשפחת זהבי לא לבד. יש שכנים שרוצים לנוח בצהריים והם עושים זאת כבר עשרות שנים, במיוחד בין שתיים לארבע, ובמיוחד ביום שישי. גם אני כבר 30 שנה תופס שנ"צ ביום שישי בין שתיים לארבע יחד עם העיתונים של שבת, והייתי מתנהג בדיוק כפי שהתנהגו שכניו של זהבי.

הצורה שבה ערן זהבי התייחס לשוטרים והתגובה של אשתו שאמרה שזה בגלל המוזיקה המזרחית הן התבצרות בתוך נתק חברתי. הייתי מציע למשפחת זהבי לעשות סולחה עם השכנים ולזהבי הייתי מציעה לחתום בפנרבחצ'ה הטורקית, וקצת קצת לשחרר אוויר מהריאות.

אהבתם את הטור של צ'רקס? טורים נוספים כאן

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות