fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הסגר המנטאלי

בין המגפה הרפואית לזו הכלכלית, אני חושב שהכלכלית יותר קשה, אנשים מתחרפנים, משפחות מתפוררות וכשאין עובדים סוציאליים ואין רווחה, אז המחלה החברתית שבתוך הבתים, זו הסמויה מהעין, הולכת ותופחת עד שתגיע לממדים של התפרצות גלויה
חדר כושר הוא עיר מקלט עבורי.
חדר כושר הוא עיר מקלט עבורי

לכל אחד חסר משהו בימים אלו. משהו שהוא בשבילו מעין ציפור הנפש. יש כאלו שהכדורגל חסר להם ויש כאלה שהתיאטרון וההופעות של האמנים. האמת שלי חסר גם הכדורגל וגם הזאפות למיניהן. אבל יותר מכל חסר לי חדר כושר.

חדר כושר הוא עיר מקלט עבורי. כשהיה צפוף מדי הזזתי את עצמי ונמנעתי מלהגיע, כשפתחו מחדש הגעתי וראיתי שיש בסך הכל בכל המתחם הגדול חמישה אנשים. בעל הבית, פניו אפורות ולא כתמול שלשום. הרי ברור שהוא מפסיד כסף רק מלהחזיק מדריך כושר והדלקת מזגנים, אז אפשר להגביל את כמות האנשים, ובכלל אפשר להתאמן עם מסכה. אני עושה את זה וזה בכלל לא קשה, אבל תנו לנשום, תנו לבעל הבית קצת תקווה.

אני מסתובב במפרץ ורואה עסקים קורסים וליבי נחמץ. שתי חנויות פלאפל סגרו. פלאפל זה לא דוכן, זו חנות, זה עסק, זה מוניטין, זה שכירות והוצאות קבועות. אם בפלאפל נפלה השלהבת, מה יגידו האחרים.

בין המגפה הרפואית לזו הכלכלית, אני חושב שהכלכלית יותר קשה, אנשים מתחרפנים, משפחות מתפוררות וכשאין עובדים סוציאליים ואין רווחה, אז המחלה החברתית שבתוך הבתים, זו הסמויה מהעין, הולכת ותופחת עד שתגיע לממדים של התפרצות גלויה.

מישהו צריך לעשות סדר בבלגן ההולך וגובר, צריך לאפשר לאנשים להתעמל וצריך לאפשר להם לרדת לים. הים הוא תרופה, הרוח והשמש שמחזקת את הוויטמין D עושים את שלהם. הנגיף הוא יבשתי בעיקרו ובים יש רווחה ויש קצת רוגע, רוגע שאין לו תחליף אחר, אז בבקשה מכם, תפתחו בריכות וחדרי כושר וחופי ים. החיים לא נגמרים במגפה, הם נגמרים עמוק-עמוק בתוך הבתים ובתוך הדיכאון הפנימי של רבים וטובים.

החלטה טובה

לפעמים בתוך כאוס של החלטות ממשלה לא הגיוניות, שלא לומר אידיוטיות והזויות, פתאום יש קרן אור באפלה. אני מתכוון להחלטה של ההתאחדות לכדורגל למנות את וילי רוטנשטיינר, המנהל הטכני של הנבחרת, להיות המאמן הראשי. זה שיחליף את אנדי הרצוג עד דצמבר ויתמודד במשימות העכשוויות.

ולמה המינוי הוא טוב? מכיוון שזה מינוי לשעת חירום. יצליח, מה טוב, לא יצליח, לא קרה דבר, הרי כבר 50 שנה הנבחרת לא עלתה לטורניר עולמי, ובכלל האיש הוא בעל מקצוע, מכיר את הנבחרת ויש לו ניסיון רב בשטח. נכון שהוא לא מאמן מהדרג הראשון, אבל הוא טעון באנרגיות להצליח. הוא זול יחסית והוא חי בתוך השטח ולא מעורר יותר מדי ציפיות ותקוות שווא.

היו עוד שלושה מועמדים, אחד אייל ברקוביץ לא מתאים בעליל, השני אברם גרנט, מלך התיקו, ניסה פעם ונכשל, ויש את יוסי אבוקסיס, שכדאי שיחכה עוד שנה, זה רק יהיה טוב בשבילו.
כדאי לזכור, שיש לנו נבחרת בינונית אפילו במושגים ישראליים, אז נראה שבתנאים הנוכחיים, המינוי של רוטנשטיינר, הוא מינוי מאוד הגיוני לחצי השנה הקרובה.

ובכלל, בגלל המגפה צריך להתייחס לכל מה שקורה בענפי הספורט בחשדנות. לדעתי הספורט הקבוצתי – גם כדורגל, גם כדורסל וגם כדורעף – ספג מכה אנושה, וכדאי כרגע לטפח יותר ויותר ספורט יחידני. אתלטים שרצים לבד במרחב, שחקני טניס, שרחוקים עשרות מטרים איש מרעהו, וכן שייטים בים וגולשי רוח. הם יכולים וחייבים לקבל בעת הזאת תמריצים, כדי לצלוח את המשבר ולהגיע לאולימפיאדה במוכנות גבוהה. ושהכדורגל בינתיים יחכה.

אהבתם את הטור של צ'רקס? טורים נוספים כאן

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות