fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הורות מאוחרת מה זה סדר חמישי ומה ידע המן הרשע על העם היהודי

ע' נולד כשל' היה כבר בן 37, ובמונחי אותם ימים, נחשב להורה קשיש. כשנ' נולדה הוא כבר היה בן 41 שזה בכלל גיל מופלג. אני הייתי קצת צעירה יותר, אבל גם לא צעירה מאוד. הבלוג היומי של עלית קרפ
המן הרשע בקפלה הסיסטינית (מיכאלאנג'לו) | הבלוג היומי של עלית קרפ
המן הרשע בקפלה הסיסטינית (מיכאלאנג'לו) | הבלוג היומי של עלית קרפ

הורות מאוחרת ועוד כמה עניינים – הבלוג היומי של עלית קרפ – 11.4.20

אולי משום שמי שהטיל עלינו את הסגר ואיתו מי שאמור לייצג ממלכתיות חובקת כל, לתת דוגמה ולנפק לעם ישראל מצג של סולידריות, בגדו בשליחותם ונהגו כפי שנהגו, גם עם ישראל חש, שמותר לו.

תנועה ברחובות

הרשתות החברתיות מלאות בביטויי האכזבה של האזרחים ממעשיהם של נתניהו וריבלין, והרחובות השוממים נראים פתאום שוקקי אדם ומלאים אנשים שנמאס להם לשבת בבית. טוב, שוקקי אדם זה צירוף גדול על כמה עשרות האנשים שמתהלכים ברחובות וגם עומדים זה לצד זה ומשוחחים, ובכל זאת, יש תנועה רבה יותר ברחובות בהשוואה לימים הקודמים. אולי ניתן לזקוף זאת גם לשמש המאירה אחרי לילה גשום מאוד.

גם אני פוגשת את ע' ואת אשתו ואת שני ילדיהם שיצאו לטייל מעט. אני מכירה את ע' מאז היה נער, ולא ראיתי אותו זמן רב. כמה גדלת, אני אומרת לו, מצוות דודות מלומדה. הוא מביט בי, ואומר "כן, בכל המובנים".

אבל לא לזאת כוונתי כמובן, אלא לזה שהכרתיו כשהיה נער צעיר לפני שנים רבות, והנה הוא נשוי לאשה נחמדה ואב לשני ילדים, בת ובן.

יום הולדת לע'

היום הוא יום הולדתו של ע' שלנו. גם הוא כבר גדל והיום הוא בן 28. ל' מאוד מתרגש. גם אני שמחה ונרגשת, אבל ל' כנראה שמח ונרגש יותר.

בבוקר הוא מעיר אותי באיחולי מזל טוב, ומיד כשאני חוזרת ממסעותיי אנחנו מצלצלים לאחל לע' יום הולדת שמח, מכיוון שהוא נמצא הרחק, בקומונה בנתניה.

ע' נולד כשל' היה כבר בן 37, ובמונחי אותם ימים, נחשב להורה קשיש. כשנ' נולדה הוא כבר היה בן 41 שזה בכלל גיל מופלג. אני הייתי קצת צעירה יותר, אבל גם לא צעירה מאוד.

הוריי, לעומת זאת, היו תמיד ההורים הכי צעירים בכל כיתה שבה למדתי, ולכן, היותי אם קשישה למדי בכיתות שבהן למדו ילדי הייתה מבחינתי חוויה חדשה.

לפעמים, כשנ' מתלוננת, על זה שאנחנו לא שומעים טוב ועל זה שהטלוויזיה בווליום נורא חזק, ועל זה בקיצור, שאנחנו כבר די זקנים אני אומרת לה: נכון נ', יקירתי, אבל יש גם יתרונות בהורות מאוחרת, כמו לדוגמה זה שלהורים מבוגרים יש יותר סבלנות, ויש מקרים שבהם זה מאוד נחוץ. אני שמחה שהגעתי להורות כשכבר הספקתי קצת לגדול, ולא רק בגוף אלא גם בנפש.

סדר חמישי

בבוקר קראתי על קהילה של צאצאי אנוסים בדרום איטליה שעורכים סדר חמישי, לזכר לילות הסדר ששכניהם הנוצרים הרחמנים היו מאפשרים להם לערוך במרתפי הבתים שלהם בימים שאחרי הסדר בתקופת האינקוויזיציה, לפני 500 שנה.

נדמה לי, שלנו, ילידי הארץ, שזהותנו האישית אינה תלויה בספק נראים הטקסים הללו משונים מעט, ובעיקר, עליי להודות, נראה לי משונה שיש אנשים שרוצים להצטרף לעם הזה, שעליו אמר המן הרשע לאחשוורוש שהוא "מְפֻזָּר וּמְפֹרָד בֵּין הָעַמִּים בְּכֹל מְדִינוֹת מַלְכוּתֶךָ וְדָתֵיהֶם שֹׁנוֹת מִכָּל עָם וְאֶת דָּתֵי הַמֶּלֶךְ אֵינָם עֹשִׂים וְלַמֶּלֶךְ אֵין שֹׁוֶה לְהַנִּיחָם", והצליח למרות רשעותו, ואולי בגללה, לתפוס במשפט אחד את האינדיבידואליזם שהוא סימן ההיכר של רבים מבני העם הזה.

סבל בעלי החיים

לצד ההיסטריה המדווחת בתקשורת להשגת מוצרי מזון כמו ביצים, בשר וחמאה יש דיווחים על זריקת ירקות שאין להם דורש ודיווחים איומים על התנאים המחרידים שבהם גדלים בעלי החיים ועל העינויים שהם מנת חלקם. עצוב ועושה לי חשק להיות טבעונית. הלוואי שאצליח.

אהבתם את הבלוג היומי של עלית קרפ על הורות מאוחרת? בלוגים נוספים כאן

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות