fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

געגועים לפאב השלולית

בכל פעם שצ'רקס עובר מתחת לגשר הרכבת ברחוב חלוצי התעשייה בקרית אתא, הוא נזכר בפאב השלולית המיתולוגי שגרם לו ליהנות מחוויית תרבות אחרת. ומנגד, בגבר בן ה-70 שנפטר כתוצאה מהשלולית הענקית שהפכה למלכודת מוות.
הגעגועים לפאב השלולית | צילום: pexels-sebastian-ervi
הגעגועים לפאב השלולית | צילום: pexels-sebastian-ervi

מידי פעם כשאני עובר מתחת לגשר הרכבת ברחוב חלוצי התעשייה, אני נזכר בשני דברים, האחד זה השלולית הגדולה שנקוותה שם בחורף, שלולית שלצערנו גבתה את חייו של תושב ק.אתא כבן 70, עד שהחליטו להשקיע ולייבש את הביצה המטרידה שגאתה מידי חורף באותו מקום, שהפכה למלכודת מוות מיותרת עבור אזרח מהשורה.

הדבר השני, להבדיל, הם הזיכרונות הנפלאים שיש לי מפאב השלולית, הפאב שנוהל על ידי האחים מוטי ואמיל תורג'מן. שהפך תוך תקופה קצרה לאבן שואבת לצעירים מכל האזור, מנתניה ועד קרית שמונה.

סוד כוחו של הפאב היה באווירה החברתית שהוא יצר ומופעי התרבות שהוא דאג להביא. בפאב החלו להופיע ראשוני הסטנדאפיסטים מדומינו גרוס בתל אביב, ראינו בשלולית את הצמד דני ואיצה, את טל ומשה ועלילותיהם בעיר הגדולה, הרבה לפני שטל פרידמן הפך לכוכב ארץ נהדרת, והיו עוד רבים וטובים.

היו גם הופעות של טובי הזמרים בארץ, דני רובס, אהוד בנאי, אורלי והלהקה מאשדוד וכן היה ערב חורפי אחד שהגיע לפאב אריק לביא, מיתולוגיה ארץ ישראלית, האיש שסיפר שהוא מכיר את הקריות עוד מלפני מלחמת השחרור, עת שירת פה כנוטר.

אריק לביא, יחד עם הגיטריסט יגאל חרד, נתנו הופעה של יותר משעתיים לתוך הלילה החורפי והקר ולא חיפפו למרות שכל הקהל כולו מנה פחות מ-20 איש. בתרבות כמו בתרבות, יש עליות ויש ירידות, אבל הפאב הזה ומנהליו לא ויתרו ולמרות שהפסידו באותו הלילה כסף, הם נתנו את הכבוד המגיע לאחד מאושיות הזמר העברי. האווירה היתה אקסטזית, האלכוהול זרם ואריק לביא בקולו המופלא, שר את אנה קש ואת הסלע האדום וכולנו היינו לרגע מאושרים עד לעומק נשמתנו.

תרבות, כל כך פשוט וכל כך חסר עכשיו, שאני מתגעגע לאמיל תורגמן ולמוטי אחיו מפאב מהשלולית.

תמונת ארכיון משנת 2017, אמיל תורג'מן | צילום: דורון גולן
תמונת ארכיון משנת 2017, אמיל תורג'מן | צילום: דורון גולן

 

לטור נוסף של צ'רקס לחצו כאן* לפייסבוק של הד הקריות לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות