fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אכילה נכונה מתחילה בקנייה נבונה

כמה פעמים יצא לכם לזרוק אוכל? הירקות שכבר לא נראים טוב, הפירות שכבר אי אפשר לאכול? ממש מתסכל. בתקופה של שפע מצד אחד ויוקר מחיה מצד שני, כדאי לנהל נכון את התזונה. על מנת לחסוך בעלויות קנית המזון,  סמדר פרימור, דיאטנית קלינית ומנהלת קבוצות תזונה במכבי שירותי בריאות, מציעה כמה עצות נבונות לקניה חכמה בסופר
אכילה נכונה מתחילה בקנייה נבונה | צילום: gettyimage

הקניה בסופר היא הרגל שאנחנו עושים לפחות פעם בשבוע, כל שבוע. בגלל שזה הפך להרגל אנחנו קונים "אוטומטי". יש לנו את המסלול הקבוע והמצרכים הקבועים. אם אתם קונים אונליין, הרשתות מציעות לכם לשמור את רשימת הקניות ולהזמין אותה שוב ושוב. אולי נעצור רגע ונבטל את ה"אוטומטיות" בקניה.

נקדיש כמה דקות לחשיבה ולתכנון. אפשר לתכנן שבוע מראש, כמה ארוחות צריך להכין, מה המצרכים שצריכים. לחשב כמויות של כל מזון, לבדוק חוסרים במזווה ולהכין רשימה.

כשקונים לפי רשימה, מתפתים פחות למבצעים והוזלות של מוצרים שפחות צריכים.

כמה עצות שלנו לקניה נבונה:

קנו חומרי גלם איכותיים, והכינו מהם ארוחות טעימות ומשביעות. זה בריא יותר וזול יותר. בנוסף, קנו ירקות ופירות עונתיים, שלבו קטניות במנות שונות. זה מאוד בריא וגם זול.

בזמן הכנת הארוחות, בשלו לפי מספר הסועדים. אין צורך לבשל בכמויות מוגזמות, אם אתם משפחה ניתן לחשב את כמות המצרכים. באופן כללי, השתדלו לבשל בבית. היות וכל ארוחה שמכינים בבית, היא זולה יותר ממזון מוכן קנוי. זה רווח נקי. גם לכיס וגם לגוף.

לגבי תוויות מוצרים בסופר, מדבקות אדומות – לא אצלנו בבית. מדבקה אדומה היא סימן אזהרה. תזונה בריאה מתחילה במדבקה ירוקה, לכן היצמדו להנחיות האלו ותשמרו על בריאות המשפחה ובכך הפכו את הבחירה הבריאה לבחירה הקלה. הכניסו הביתה רק מזון בריא.

"כשאני בקופה בסופר, אני בודקת שוב את המוצרים שבחרתי. אני מעדיפה שלא לקנות מזון שיכול לגרות אותי, בערב, מול הטלוויזיה. כך אני משתדלת ליצור אצלי בבית סביבה ידידותית. לקנות מגוון מזונות שיתאימו לנו בכל שעה. כי כשאני קונה בריא אני אוכלת בריא. וגם שאר בני הבית"-מסכמת סמדר פרימור, דיאטנית קלינית במכבי שירותי בריאות.

לא יודעים מה לאכול? רוצים לרדת במשקל? במכבי מציעים את קבוצות מכבי קל לשמירה על אורך חיים בריא ונכון ומציעים לקהל הרחב את הסיור "מכבי בריא בסופר", סיור עם דיאטנית מכבי לקניה נבונה בסופר.

סמדר פרימור, דיאטנית קלינית ומנהלת קבוצות תזונה במכבי שירותי בריאות | צילום: מכבי
לכתבות נוספות במדור בריאות  >> לחצו כאן <<

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות