fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מגמה לעתיד טוב הרבה יותר

במכללת אורט ביאליק פועלת תוכנית, המיועדת לבוגרי החינוך המיוחד שסיימו 12 שנות לימוד. במשך שלוש שנים הם רוכשים מקצוע, לומדים בקורסים מגוונים ומתנסים בעבודות שונות
"הצוות גורם לנו להרגיש פה כמו בבית". סטודנטים של מגמה לעתיד | צילום: עצמי
"הצוות גורם לנו להרגיש פה כמו בבית". סטודנטים של מגמה לעתיד | צילום: עצמי

לא רבים יודעים שבמדינת ישראל חוק החינוך המיוחד חל על ילדים מגיל 3 עד 21. מעטים עוד יותר יודעים שממש כאן, במכללת אורט ביאליק, קיימת תוכנית המשך של משרד החינוך לבוגרי החינוך המיוחד.

"מגמה לעתיד" היא תוכנית להכשרתם המקצועית של סטודנטים, בוגרי החינוך המיוחד, שבמשך שלוש שנות לימוד זוכים לטעימות מקורסים מקצועיים: תיקון מכשירי סלולר, תיקון מחשבים ועוד. בנוסף, הם לומדים בקורס מקצועי מכונות או תקשוב ומתנסים בתעסוקה, בהעצמה אישית ובהכנה לשירות צבאי או לאומי.

גיל וולף, רכז התעסוקה של התוכנית, ורעות זילכה דנן, מחנכת שנה ב' ומ"מ הרכזת של הפרויקט, כמו כל הצוות, הם אנשי חינוך בנשמתם, שמאמינים בתוכנית ובתהליך שעוברים הסטודנטים. הם מקווים שכמה שיותר תלמידים מהחינוך המיוחד ייחשפו לתוכנית ויהיו מודעים לזכותם ללמוד שלוש שנים נוספות ולרכוש כלים שיעזרו להם בהמשך. התוכנית מושקעת מאוד, כוללת קורסי טעימות במקצועות שונים, סיורים רבים ואפילו תוכנית ספורט אתגרי.

"פעם בחודש אנחנו יוצאים לסיורים, להכיר מקומות עבודה שונים. ביקרנו במשרדי 'הד הקריות', בחדשות ערוץ 2, במוסכי הרכבת, בסמי עופר, בגוגל ועוד", הם מספרים, "המטרה שלנו היא להכין את הסטודנטים כמה שיותר לעולם העבודה, להקנות להם מיומנויות תעסוקה, כמו קוד לבוש וקבלת סמכות, ובנוסף ליווי פרטני והכוונה אישית. בנוסף לכך, הם לומדים מקצוע ועוברים הסמכה בסיסית. הם יוצאים להתנסויות בכל מיני מקומות עבודה – מתלווים לטכנאים של עיריית חיפה, לעובדים בבית החולים נהריה במגוון עצום של תפקידים ועוד".

לשאלה מהי הצלחה מבחינתם, השיב וולף בגאווה: "שסטודנט יבין שהוא יכול למצוא עבודה. בשנה שעברה אחד הבוגרים שלנו התקבל לעבודה במקום שבו הוא עשה התנסות. זה סיפוק אדיר".

זילכה דנן הוסיפה: "העצמאות שלהם היא ההצלחה שלנו".

סטודנטים והצוות החינוכי | צילום: ליאור מרקדו
סטודנטים והצוות החינוכי | צילום: ליאור מרקדו

לידור אטאל, 22, גר בחיפה, רותם פרבר, 20, מגיעה מאחוזת ברק וגלעד גטניו, 19, גר בשמשית, שלושתם סטודנטים בתוכנית, במגמת תקשוב. פרבר: "התוכנית תרמה לי מאוד. כשהגעתי לכאן הייתי די מופנם, הכרתי פה הרבה חברים והרחבתי את המעגל החברתי שלי. גם מבחינת הלימודים הצלחתי להשלים בגרויות בלשון ובאנגלית. קיבלתי פה מידע לחיים, ביטחון עצמי, והיום אני עומד ומרצה לסטודנטים. אנחנו מקבלים המון כלים חשובים שעוזרים לנו בתעסוקה, וכל יום אני לומד דברים חדשים".

אטאל: "לפני שלוש שנים לא היה לי את הביטחון לעשות רישיון נהיגה. היום, כשאני בשנה השלישית, רכשתי מספיק ביטחון כדי להוציא רישיון. אני מאוד ממליץ על התוכנית. אם מעניין אתכם מחשבים, תוכלו להתנסות פה בעבודה שקשורה למחשבים. אני מתלווה לטכנאי מחשבים בבית הספר עירוני ג' והוא מלמד אותי את העבודה".

גטניו: "אני חובב מדעים, והחלום שלי הוא לעסוק בתחום ההייטק והמחשבים. אני מאוד מרוצה מהתוכנית, יש לנו אווירה מאוד טובה בכיתה, הצוות גורם לנו להרגיש פה כמו בבית. אני שואף בסוף התוכנית להשתלב בשוק העבודה ולבנות את העתיד שלי, זו הסיבה שאני פה".

הסיורים האהובים עליהם היו לסמי עופר כמובן, לאינטל ולגוגל, והם מספרים שבזכות הסיורים האלה, הרצון שלהם להתקדם בתחומים שמעניינים אותם הלך וגדל.

פרבר ואטאל מתכננים בשנה הבאה לעשות שירות לאומי בתחום התקשוב, וגטניו ממשיך לשנה ב' בתוכנית.

ביום שני הקרוב, 3 ביוני, בין השעות 19:30-17:00 יתקיים במכללה ערב חשיפה לתוכנית, לתלמידי החינוך המיוחד, המסיימים י"ב. פרטים בטל': 054-2662323 (רעות)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות