fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

60 השנים המתוקות

הקונדיטוריה הקטנה, הראשונה בקריות, שנפתחה לפני 60 שנה בקרית ים על ידי זוג ניצולי שואה ומנוהלת כיום על ידי בני הדור הרביעי, הפכה ברבות השנים לסיפור הצלחה. היא לא פרשה סניפים ברחבי הארץ, אבל הלקוחות הנאמנים מגיעים עד אליה, גם ממקומות מרוחקים, בגלל האיכות ובגלל הטעמים המשובחים. סיפורה המופלא של קונדיטוריה עידית
קונדיטוריה אחת, ארבעה דורות. קונדיטוריה עידית | צילום: עומר קופר
קונדיטוריה אחת, ארבעה דורות. קונדיטוריה עידית | צילום: עומר קופר

בשנת 1961, דולק ולידיה בוכהולץ, זוג ניצולי שואה שהגיעו מפולין, פתחו בקרית ים, ליד ביתם, את הקונדיטוריה הקטנה שלהם, הראשונה בקריות – קונדיטוריה עידית. בימיה הראשונים מכרה הקונדיטוריה מוצרים בודדים. לדולק היה מעט ידע בתחום, שכן קודם לכן עבד במפעל לסוכריות, ומשם גם הגיעה המשיכה שלו לטעם המתוק.

לקונדיטוריה הם קראו "עידית" על שם נכדתם הראשונה שנולדה באותה השנה. בחלוף השנים הצטרפו אליהם לעבודה בקונדיטוריה בתם הבכורה, מרים, ובעלה משה מיינר. גם לבני הזוג מיינר לא היה כל ידע בתחום, אך הייתה בהם הרבה אהבה לאוכל. עם הזמן הם הכניסו מוצרים נוספים למכירה ותפסו פיקוד מלא על הקונדיטוריה הקטנה, שזכתה להצלחה רבה.

 

הקונדיטוריה הקטנה שהפכה לבוטיק מעוצב ומרווח. קונדיטוריה עידית | צילום: עצמי
הקונדיטוריה הקטנה שהפכה לבוטיק מעוצב ומרווח. קונדיטוריה עידית | צילום: עצמי

כאשר משה מיינר חלה במחלת הסרטן, הבין בנו דורון שעליו להיכנס לעניינים, אחרת, העסק לא ילך לכיוון טוב. הוא פנה ללימודי קונדיטוריה במלון דן. לאחר פטירתו של אביו, לקח דורון את המושכות לידיים והחל לנהל את הקונדיטוריה הקטנה.

"הייתי בורח מבית הספר רק כדי להיות כמה שיותר זמן בקונדיטוריה. תמיד הייתי פה. מאוד אהבתי את המקום"

הדור הרביעי

היום, 60 שנה אחרי, כשהקונדיטוריה כבר בכלל לא קטנה, מנהלים אותה בני הדור רביעי – חן מיינר (34), בנו של דורון, ואחיו הצעיר, גל (31). "אני זוכר שכשהייתי ילד, הייתי יושב בכיתה ומשרטט ויטרינות שאני רוצה לחדש", מספר חן מיינר, "הייתי בורח מבית הספר רק כדי להיות כמה שיותר זמן בקונדיטוריה. תמיד הייתי פה. מאוד אהבתי את המקום".

חן הלך בעקבות אביו, וגם הוא למד קונדיטוריה במלון דן. במשך השנים אף הקפיד להרחיב את השכלתו בתחום ולמד בקורסים שונים, על מנת להתפתח ולהביא לעסק את מיטב החידושים והטעמים. "אנחנו נולדנו במקום הזה, מבחינתנו לא הייתה אופציה אחרת", מספר חן, "לא ידענו משהו אחר וגם לא רצינו. היה לנו ברור שאנחנו ממשיכים את המורשת המשפחתית".

 

בילה שעות בקונדיטוריה. חן מיינר בילדותו | צילום: אלבום משפחתי
בילה שעות בקונדיטוריה. חן מיינר בילדותו | צילום: אלבום משפחתי

העסק המשפחתי חוגג בימים אלה 60 שנים של עשייה מתוקה. החנות הקטנה הפכה לפני ארבע שנים לקונדיטוריה גדולה, כאשר שלוש חנויות חוברו להן יחדיו והתווספה גם מרפסת ישיבה. בקונדיטוריה עובדים רק בני המשפחה, שאחראים הן על עיצוב המקום והן על הכנת העוגות והמטעמים. "זו המון אחריות, עבודה קשה מהבוקר עד הערב", אומר חן, "כל הזמן צריך להקפיד שהכל ייצא מושלם ואיכותי. אצלנו אין פשרות על האיכות, וזו גם הסיבה שאנחנו נמצאים כאן, באותו המקום, כבר כמה עשורים, אלה הן אותן הידיים שמכינות את הטוב ביותר".

הלקוחות מצביעים ברגליים

אם בעבר, עלתה פה ושם השאלה – האם כדאי להתרחב ולפתוח סניפים נוספים של הקונדיטוריה, היום הרצון הזה כבר לא קיים. במשפחת מיינר מאמינים באמונה שלמה כי סוד ההצלחה טמון בקונדיטוריית הבוטיק המשפחתית שלהם.

"זה רק אנחנו מול האנשים שמגיעים ליהנות מהמוצרים. רבים מהם מכירים אותנו היטב וגם את הדורות שלפנינו"

חן מסביר: "קונדיטוריות יש בכל מקום. אני מאמין שההשקעה במקום אחד והפיכתו לפאר היצירה, זו ההגשמה
. הכל נמצא רק פה. כל מוצר עובר דרכנו ואנחנו יכולים לשלוט בכל מה שקורה, כדי שקהל הלקוחות שלנו יקבל את הטוב ביותר".

וחן צודק. שמה של הקונדיטוריה הולך לפניה, והלקוחות מצביעים ברגליים. הם מגיעים במיוחד עד אליה ממקומות מרוחקים, כמו נהריה ואף צפונה ממנה. "הלקוחות שלנו מקבלים יחס אישי, שכמעט לא קיים בקונדיטוריות אחרות", אומר חן, "זה רק אנחנו מול האנשים שמגיעים ליהנות מהמוצרים. רבים מהם מכירים אותנו היטב וגם את הדורות שלפנינו".

 

הסברינה המיתולוגית של קונדיטוריה עידית שעוברת מדור לדור. חן מיינר ואביו דורון | צילום: עצמי
הסברינה המיתולוגית של קונדיטוריה עידית שעוברת מדור לדור. חן מיינר ואביו דורון | צילום: עצמי

ימי קורונה

אי אפשר בימים אלה להביא את סיפורו של עסק מקומי, בלי לדבר על השלכות הקורונה. חן מפתיע כשהוא אומר, שלהם הקורונה עשתה רק טוב, ובעוד עסקים נאבקים על מטה לחמם, קונדיטוריית עידית דווקא פורחת.

"כשהקניונים ומקומות הבילוי הגדולים היו סגורים, אנשים חיפשו את המקומות הקטנים יותר", אומר חן, "בתקופה כזו אנשים מוצאים נחמה באוכל, בדברים הטעימים שימתיקו להם את היום. אמנם אנחנו לא עושים משלוחים, ולאור המצב, גם אי אפשר לשבת אצלנו, אבל אנשים הגיעו ועדיין מגיעים, גם מאזורים מרוחקים, וזה שימח אותנו מאוד".

הסופגניות והסברינה המיתולוגית 

יותר מחודש לפני חנוכה, צצות להן הסופגניות על סוגיהן השונים בכל קונדיטוריה ובכל רשת שיווק. אבל לא כך בקונדיטוריה עידית. חן: "את הסופגניות שלנו תוכלו למצוא רק יומיים לפני נר ראשון של חנוכה. לדעתנו, מכירת סופגניות ימים רבים לפני החג מפחיתה מערך החג ומהחשק לקנות סופגניות דווקא בחג. אף פעם לא הבנתי למה ברוב המקומות מוכרים סופגניות חודש לפני החג".

"בכל שנה אנחנו משתדלים להביא את הייחוד ואת הטעמים המטריפים והמיוחדים רק לנו, כך שכל ביס יהיה שווה את הציפייה"

חג החנוכה הוא החג האהוב על האופים והקונדיטורים. בעוד רבים יעדיפו תמיד את הקלאסיקה – הסופגנייה עם הריבה האדומה, רבים אחרים לא יסתפקו רק בה ויעדיפו את אלה המיוחדות יותר, וכאלה יש לרוב בקונדיטוריית עידית.

מה מיוחד בסופגניות של עידית?
"אמנם את הסופגניות שלנו אי אפשר להשיג חודש לפני החג, אבל שווה לחכות להן. בכל שנה אנחנו משתדלים להביא את הייחוד ואת הטעמים המטריפים והמיוחדים רק לנו, כך שכל ביס יהיה שווה את הציפייה".

 

סופגניות מודל 2020 של קונדיטוריה עידית | צילום: מארק גנדלמן
סופגניות מודל 2020 של קונדיטוריה עידית | צילום: מארק גנדלמן

יש מוצר שהוא ייחודי לעידית. שלא כדאי לפספס?
"בשנתיים האחרונות הכנסנו המון עוגות חדשות ומוצרים מיוחדים, אבל הסברינה שלנו היא קלאסיקה של שנים עוד מימי פתיחת הקונדיטוריה. רבים מגיעים במיוחד בשביל הסברינה, היא הסמל המסחרי שלנו".

איפה נראה אתכם בחגיגות ה-70 לקונדיטוריה?
"החלום שלנו הוא שהמקום יגדל ושהעשייה תתרחב, וכמובן שאנחנו מחכים ליום שבו הקהל יחזור לשבת לקפה ועוגה במקום שלנו, שלא מזמן שיפצנו אותנו. באשר לעתיד הרחוק יותר, לקחתי את העסק הזה על עצמי ואדאג להוביל אותו עוד שנים רבות קדימה".

וילדיך יהיו הדור החמישי בעסק המשפחתי?
"האמת היא שלא הייתי רוצה שהילדים שלי ימשיכו אחריי בעסק. זאת עבודה מאוד קשה".

קונדיטוריה עידית, שד' ויצמן 20 קרית ים, טלפון: 04-8751312

 

כתבות נוספות * בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות