fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרייתים: מריאן כהן, יוצרת בעור ואוספת כלי עבודה חלודים

לאחר שנים ארוכות בענף הפרחים החליטה מריאן כהן לעסוק בתחום האהוב עליה של עיצוב מוצרים ותכשיטים מעור. היא מקפידה שכל העבודה תעשה ידנית וההשראה שלה מגיעה בלילות
מריאן כהן. צילום: דורון גולן

נראה כי אין דבר יותר מנוגד מעדינות של פרחים וקשיחות של עור אך עבור מריאן כהן, 43, מקרית מוצקין, המעבר בין השניים הוא טבעי לחלוטין. לאחר שעסקה שנים רבות ביצירת שזירות מפרחים, היום היא יוצרת מוצרי עור.

כהן, נשואה ואם לשניים, נולדה בעכו ובגיל 17 עברה לקרית מוצקין. היא גדלה בבית דתי וכיום היא מעידה על עצמה כשומרת מסורת. מתברר שאת התשוקה לעיצוב בעור גילתה כבר בשנות ילדותה. "אני זוכרת שכבר בתור ילדה צעירה הייתה לי משיכה לעיצוב בעור" היא מספרת "בהתחלה רק גזרתי, חתכתי ותפרתי כל מיני חתיכות עור וזה לא היה מקצועי. כשהתחלתי להתעסק עם זה יותר התברר לי שלסבא היה מפעל עורות במרוקו, שם הוא היה בורסקאי ורצען ואבא היה מעצב מעילי עור ואז אבא נתן לי כל מיני טיפים איך לעבוד עם עור".

מריאן כהן. צילום: דורון גולן

אולם העיסוק בעור היה זניח כשהחליטה להתמקצע בתחום שזירת הפרחים ועיצוב אירועים שבו עסקה במשך 22 שנים, עד לפני שבע שנים אז "החלטתי לעבור למשרה מלאה בעיצוב תכשיטי עור וידעתי שכל מוצר שאכין יהיה כולו עבודת יד, ללא שימוש בשום מכונה". עם המעבר לעיצוב בעור החליטה כהן להתעמק בתחומים נוספים שקשורים לאומנות וכיום היא מגדירה את עצמה "אומנית רב תחומית".

"אני עוסקת בפיסול, ציור, בונה בובות מבדים, פשוט עוסקת ביצירה"  היא אומרת "אני אוהבת את הטבע ויצאת לטייל המון ובטבע אני מוצאת כל מיני דברים כמו גזעים של עצים, צדפים וכל דבר שיכול לתת לי רעיון לאיזושהי יצירה. ההשארה באה בלילה, בשקט. אני מתבוננת על החומר גלם ומזה אני מחליטה מה לעשות, אני זורמת עם החומר גלם".

בנוסף כהן היא אספנית של גלגלי שיניים וכלי עבודה, עדיפות לכאלו שכבר חלודים. "אני אוהבת לשלב את זה בעבודת שלי ואין לי הסבר למה דווקא גלגלי שיניים וכלי עבודה, אני חושבת שמי שאוהב לאסוף דברים ולעשות בהם שימוש באומנות, הוא אדם רגיש. הרבה אנשים שמכירים אותי טוענים שאני עוף מוזר" היא צוחקת "אבל אין ספק שאני לא סטנדרטית".

מריאן כהן. צילום: דורון גולן

מרבית העבודות שלה נעשות על פי הזמנה ובין לבין היא יוצרת תכשיטים, חגורות, ארנקים, תיקים על פי השראה. "על שולחן העבודה שלי מונחים כל מיני חומרי גלם ותוך כדי שאני נוגעת בהם נולדים כל מיני רעיונות, בלי שום שירטוט מוכן. אז אני מתחילה לצרף כל מיני חתיכות עור וחומרים כמו שרשראות או ניטים ויוצרת מזה משהו חדש ואני תמיד אוהבת את התוצאה הסופית".

קהל הלקוחות שלה מגוון ביותר כמו רוכבי סוסים שמבקשים רצועות, סינרי עור וכיסויי עור לסכינים של שפים, חובבי סכינים וגרזנים שמבקשים נדנים מיוחדים ורוכבי אופנועי קסטום שאוהבים עבודות עור . מתברר שגם בקהילת ה-BDSM שמעו על יצירותיה והיא מקבלת הזמנות לשוטים, קולרים ואזיקים בהזמנה אישית.

מריאן כהן. צילום: דורון גולן

גם היא, כמו בעלי עסקים רבים, חוותה את הפגיעה הכלכלית שהגיעה עם נגיף הקורונה ונאלצה להסתגל למציאות החדשה. כהן: "אנשים לא הגיעו לחנות שהייתה לי וחייתי על החסכונות. התנועה של הקונים עברה להיות און-ליין וגם אני עברתי לשווק באינטרנט והיום רוב המכירות של המוצרים שלי מגיעות מהאתר שם אני מציגה כל מיני עבודות שלי. אני עובדת הרבה לפי הזמנות אישיות וכשאני מקבלת הזמנה מלקוח אני אוהבת שהוא סומך עלי ונותן חופש פעולה ליצור משהו מיוחד, לתת לרעיון להתפתח ליצירה שהיא מעבר למה שהלקוח רצה וככה הוא מקבל משהו מיוחד".

וכמי שיוצרת כמעט בלי הפסקה, כהן צוחקת ואומרת "תמיד יש לי משהו מיוחד מעור לתת מתנה לשמחה במשפחה".

המעוניינים להשתתף במדור "הקרייתים" מוזמנים לפנות לדורון גולן, 054-3337313, doronphoto@gmail.com

למגזינים נוספים בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות