fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרייתים: "יוניקורן פוסיקט". שיר מואס מקעקעת האהבה

היא כבר מזמן הפסיקה לספור את הקעקועים שמעטרים את גופה ואומרת שהיא דתייה יותר מהרבה דתיים. שיר מואס, מהמקעקעות המוכשרות באזור, מדברת על אהבה
שיר מואס. צילום: דורון גולן

את שיר מואס, 44, מקרית ביאליק, אין שום אפשרות לפספס. עשרות הקעקועים שמעטרים את גופה מספרים את סיפור חייה ואם במקרה לא הבחנתם בהם, הצחוק שלה המתגלגל והשיער הג'ינג'י שלה יגרום לכם להסתובב ולהתרשם מעבודות האומנות שעליה.

מואס נולדה בקיבוץ בית ניר שבדרום ובגיל עשר עברה עם משפחתה לקריות. "אוסף הקעקועים שלי התחיל כבר בגיל 12" היא מספרת "מישהו בכיתה החליט שהוא מתחיל לקעקע ואני הייתי אחת מאלו שהתנדבו שיעשו עליהם קעקוע". מאותו קעקוע ראשוני, מואס כבר הפסיקה לספור את הקעקועים שעשתה על גופה והיא מודה "אני לא יודעת להגיד כמה יש לי".

שיר מואס. צילום: דורון גולן

"הקעקועים זה כנראה משהו במבנה אישיות שלי" היא אומרת "תמיד ציירתי, רקדתי והייתי בהמון חוגים לאומנויות. גדלתי על מוזיקת פאנק, רוק כבד ורוק קלאסי שאבא שלי שמע. כבר כשהייתי נערה היה לי רצון להיות אינדיבידואליסטית, ללבוש שחור ולעשות תספורות משוגעות". כשהיא מתבקשת לנסות ולהגדיר את עצמה, היא מחייכת ואומרת "אני יוניקורן פוסיקט".

בגיל 17 וחצי, כשחברותיה חשבו על מבחני הבגרות והשירות הצבאי, מואס עברה לגור בתל אביב עם מי שהיה אז חבר שלה ואחרי שנה וחצי חזרה לקריות. "לי ברור שתל אביב זה לא בשבילי, תל אביב זה פלסטיק". היא החלה לנהל בית קפה בשכונת הדר בחיפה, נסעה להודו, התחנה וילדה את בנה היחיד, להב, עליו היא אומרת בחיוך גדול "הוא ג'ינג'י אמיתי, אז זה כמו לגדל ארבעה ילדים". זמן קצר לאחר הלידה היא התגרשה ומספרת "אז התחילה ההתמודדות עם החיים האמיתיים. הייתי עם תינוק בן שלושה חודשים בדירת חדר וחצי ותודות לתמיכה של אימא שלי הצלחתי לגדל אותו כמו שצריך ולדאוג שיהיה לו כל מה שצריך".

שיר מואס. צילום: דורון גולן

אל עולם הקעקועים, הפעם כמקעקעת בעצמה, הגיעה קצת לפני גיל 40, לאחר שנפגשה עם חברה. "היא ציירה שפירית מדהימה ואני התלהבתי ורציתי שתקעקע אותי כי היא למדה אז להיות מקעקעת. פחות משנה לאחר מכן דיברתי עם הבן שלי על קעקועים והוא אמר לי שאני אהיה מקעקעת טובה. הזמנו ערכה ראשונית לקעקועים והתחלתי לקעקע על כל מה שמצאתי, פירות, ירקות, בדים, כל מיני סוגים של עור. אחר כך קניתי ציוד מקצועי והתחלתי לקעקע חברים שהתנדבו".

מואס לקחה את הקעקועים שלה עוד צעד קדימה ושכרה גלריה "ומהיום הראשון היו לי לקוחות. אני זוכרת את הלקוחה הראשונה שהגיעה לסטודיו. רעדתי והזעתי ולקח לי שעה לרבע לעשות קעקוע. מאז זה המשיך ופרח ונהניתי מכל רגע". בגלל הקורונה היא סגרה את הסטודיו והמשיכה לקעקע בביתה אך בקרוב היא מבטיחה לפתוח סטודיו קעקועים חדש בקונספט ייחודי.

שיר מואס. צילום: דורון גולן

באופן מעט מפתיע מואס מספרת שהיא אישה מאמינה. "מבחינתי אלוהים זו אהבה ואהבה זה אלוהים. יש לי אמונה מאוד חזקה באלוהים, אני יותר דתייה מהרבה דתיים אחרים. אני לא חושבת שאם לא אסע בשבת זה יתן לי משהו, אלא ההיפך. הקעקועים שלי זה הקישוט שלי, היופי שלי".

האהבה היא חלק גדול מהחיים של מואס וכהוכחה לכך המשפט "מאהבה באתי ולאהבה אשוב" מקועקע בענק על בית החזה שלה. "המטרה שלי זה לקשט אנשים, להכניס צבע לחיים, להביא אהבה. על הגוף שלי אני אוהבת לקעקע גולגולות, לבבות, פרפרים ויצירות בסגנון של MC ASHER. אני יודעת וגילה שמסתכלים עלי אבל אני כבר לא שמה לב לזה. גם קעקוע קטן הופך בן אדם למישהו חדש. הקעקועים בשבילי זה גלגל של תשוקה שלא עוצר לעולם".

המעוניינים להשתתף במדור "הקרייתים" מוזמנים לפנות לדורון גולן, 054-3337313, doronphoto@gmail.com

למגזינים נוספים בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות