fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרייתים: הפעיל החברתי אמיר ווסקו, מכוון לכיסא ראש העירייה

פציעה קשה ברגל קטעה את הקריירה של אמיר ווסקו כשחקן כדורגל מקצועי ויכול להיות שאלמלא כך, הוא לא היה חושב על ראשות העירייה
אמיר ווסקו. צילום: דורון גולן

מי שמתבונן בחייו של אמיר ווסקו, 34, מקרית ים, יכול לגלות בקלות שלאורך כך חייו הוא היה למעשה פעיל חברתי. החל מבית הספר היסודי, לימודי תואר ועד היום. ווסקו, הוא אחד האנשים הבולטים היום בקרית ים והמבט שלו מופנה לעתיד, לכיסא ראש העירייה.

ווסקו זה בכלל קיצור של שם משפחה המלא ווסקובויניק, ששורשיו נעוצים בפולין שלפני מלחמת העולם השנייה. "האיש שהיה עובד עם שעווה במפעל" זה הפירוש המלא של שם המשפחה אך במהלך השירות הצבאי התקשו החברים לבטא אותו הוא קוצר ונשאר ווסקו עד היום.

ווסקו הגיע לקרית ים בגיל שנתיים לאחר שמשפחתו עזבה את יבנה ואת החינוך היסודי שלו עשה בעיר. מתברר כי כבר בהיותו ביסודי הוא סומן כהבטחה בכדורגל ומכבי חיפה הציעו לו לעבור ללמוד בפנימיית הכדורגל בכפר גלים. "הבטחתי לאבא שאם אלמד שם אשפר את הציונים שלי" אומר ווסקו "ובכיתה ז' עברתי לכפר גלים".

אמיר ווסקו. צילום: דורון גולן

למזלו הרע, כבר בתחילת שנת הלימודים הוא עבר פציעה קשה ברגל שמאל שלמעשה חיסלה את הסיכוי שלו להיות כדורגלן מקצועי. עם זאת, הוא המשיך ללמוד בכפר גלים ובסיום שנת הלימודים החליט להמשיך את הלימודים באותו מקום. מדי יום הוא נסע בשלושה אוטובוסים הלוך ושלושה אוטובוסים חזור עד שהשלים את לימודיו בי"ב.

בגלל הפציעה ברגל הוא שירת בבסיס חימוש ולאחר השירות חרש את ארצות הברית במשך שמונה חודשים בטרם החל את לימודיו במכללת עמק יזראל וסיים תואר ראשון בתקשורת ומדעי החברה. בלימודים פגש ווסקו את ניצן, אשתו ואם שני ילדיו. "גרנו במעונות הסטודנטים וכשראיתי אותה ידעתי שאני רוצה להתחתן איתה" הוא מספר בחיוך "יום אחד היה ערב גיבוש במעונות, עוד בטרם היינו זוג, והרגשתי שזה הזמן המתאים. השארתי לה שלט בכנסיה למגורים שעליו כתבתי "את הדבר הכי יפה ואמצא את הדרך להגיע אליך". חתמתי בשם אלמוני ואז החברות שלה התחילו לברר מי זה המחזר האלמוני עד שהודיתי במעשה. מאז היינו בזוגיות ואנחנו נשואים כבר שמונה שנים".

את פעילותו החברתית החל ווסקו בבית הספר היסודי במועצת התלמידים והוועדות השונות, היה פעיל חברתי במהלך השירות הצבאי בהפגנות נגד אנטנה סלולרית סמוך לבתי מגורים ובלימודים במכללה היה סגן יו"ר אגודת הסטודנטים. מאז הוא ממשיך בפעילותו והוא אומר "אני חושב שאנשים שנותנים מזמנם ומרצם עבור הקהילה, הם האנשים שצריכים להיות סביב שולחן מקבלי ההחלטות, כי הם אלו שיודעים הכי טוב מה הצרכים של הציבור והסביבה שבה הם נמצאים. אני עושה את הפעילות שלי כי זה משהו שמובנה בתוכי והוא חלק בלתי נפרד ממני. אני מאמין שהבית שגדלתי בו והערכים שקיבלתי, זה אבן דרך משמעותית בהתפתחות שלי ואין לי ספק שיש לזה חלק גדול ממה שאני היום".

אמיר ווסקו. צילום: דורון גולן

ווסקו נחשף לפוליטיקה הארצית לאחר אסון השריפה ביערות הכרמל שהוביל לפעילות משותפת עם מי שהייתה חברת כנסת, נאוה בוקר. הם הקימו קרן לשיפור מערך הכבאות וההצלה ולאחר מכן הוא שימש כעוזר אישי של בוקר כשמונתה לחברת כנסת.

הגישה של ווסקו היא ישירה: "כמי שדוגל בצדק ויושרה ומאמי שזו בעצם הדרך היחידה שצריך לצעוד בה ללא פחד, אז אני מאמין בלב שלם שהצדק איתי והצדק ינצח. הכי מעצבן אותי זה כשדברים לא מתנהלים כסדרם, בעיניי זה חוסר צדק משווע. לפעמים ניתן לזהות שגם בחסות הדמוקרטיה נעשים דברים שאינם דמוקרטיים בעליל. רק בדרך הישר ובמלחמה בלתי מתפשרת נגד כל הדברים האלה, נוכל להבטיח בסופו של דבר שהאור תמיד ינצח את החושך".

אמיר ווסקו. צילום: דורון גולן

הפעילות החברתי של ווסקו גובה לעיתים מחיר גם מהחיים האישיים שלו, הוא מודה ואומר: "כשאשתי הכירה אותי היא ידעה שהיא מתחתנת עם מישהו שהפעילות הציבורית היא חלק בלתי נפרד מהחיים שלו ואני ממשיך את הפעילות לכל אורך הדרך. מבחינתי, המחיר שאני משלם זה פחות זמן להיות עם המשפחה שלי".

כרגע משקיע ווסקו את זמנו למען בפעילות חברתית בעיר, אך עיניו כבר נשואות לכיסא ראש העירייה. "אני מרגיש שאני מוכן יותר מתמיד להתמודד לראשות העירייה, אני רואה את עצמי ראש עירייה. השאיפה שלי היא להשתמש במשאב הטבעי של העיר, חוף הים, ולהפוך אותו למוקד תיירות ארצי ועולמי. אפשר לעשות את זה עם תוכניות של יזמים צעירים וחזון ואין סיבה שזה לא יקרה".

המעוניינים להשתתף במדור "הקרייתים" מוזמנים לפנות לדורון גולן, 054-3337313, doronphoto@gmail.com

למגזינים נוספים בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות