fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המלצות קריאה: 10 ספרים חדשים ומומלצים לקראת החגים

ספטמבר השנה כולו חגים וחופשות, מה שזה אומר - הרבה זמן פנוי לקריאה. קבלו רשימה של עשרה ספרים מומלצים שיספיקו לכם לפחות עד אחריי סוכות.

האיש משומקום חזר!

"הבן האובד" מאת גרג הורביץ הוא מותחן מסחרר, הששי בסדרה הנפלאה "פרויקט איקס" שבה מככבת דמותו של האיש משומקום. אוואן נאלץ לצאת לפרישה מוקדמת, אך אז הוא מקבל בקשת עזרה דחופה ממישהי שהוא כלל לא חשב שקיימת – אישה שטוענת שהיא אמא שלו! היא מבקשת ממנו להגן על אנדרו דוראן, אדם זר לחלוטין שנקלע למקום הלא נכון בזמן הלא נכון. אך האם זאת באמת אימו? דוראן עלה על הכוונת של אדם מסוכן, והוא משלח בעקבותיו צמד רוצחים צמא דם – אח ואחות קטלניים שאינם מרפים מטרפם. ככל שהטבעת סביב דוראן מתהדקת, אוואן מגלה שהפעם המשימה שלו הופכת להיות מסוכנת ואישית ביותר. (הוצאת דני ספרים, 512 עמודים)

"הבן האובד" | מאת: גרג הורביץ

להתבונן פנימה

"פנים אחרות" מאת רונית לוינגר קוריאל עובדיה הוא קובץ סיפורים מקסים ומרגש, לקט סיפורים שמתבוננים פנימה, אל המקום בו נמצאים הפחדים והחרדות שלנו, המקום בו נמצאות שאלות שלא תמיד יש להן תשובות. הסיפור 'בדרך לקדש ברנע' מציג את סיפורן של שתי נשים. האחת מתקשה להביא פרי בטן וננטשת על ידי בעלה והקהילה שלה בדרום. השנייה בהיריון אסור, בורחת מהישוב בו היא גרה. המפגש ביניהן הוא מפגש בין תרבויות של כל אחת מהן. לשתיהן חלומות משותפים שנפגשים בסופו של דבר עם המציאות שמפרידה ביניהן ומחזירה כל אחת לעולמה. הסיפורים נוגעים בעצב הפתוח של אהבה, אימהות ואובדן, מדברים אל לב הקוראים ונשארים במחשבותיהם זמן רב לאחר הקריאה. (הוצאת אוריון, 198 עמודים)

"פנים אחרות" | מאת: רונית לוינגר קוריאל עובדיה

החומרים מהם עשויים החיים

"לסרוג את ברלין" ספרה של אפרת קנובל הוא סיפור מתוק-מריר על נכדה ש"חוטפת" את סבתה המבולבלת והשנונה למסע סוחף. בעט קלילה נפרס רומן מצחיק עד דמעות, מותח ונוגע בתהומות יגון אפלים בעבר. אדית היא ניצולת שואה שמתגוררת בבית דיור מוגן, ומיכל נכדתה, שנמצאת איתה לא מעט. סבתהּ, שנאבקת במחלת האלצהיימר, צלולה לפרקים מספרת על אומן צעיר – פטר, שאי שם לפני שנים היה מאוהב בה והיא בו. מאורעות השואה הקשים קטעו את אהבתם באיבה. אדית קיבלה מפטר "איתות", עשרות שנים לאחר מכן. הן יוצאות להרפתקה סוערת, עתירת כאב ומלאת הומור. המסע המטורלל מתנגש לסירוגין בערפילי דמנציה ויוצר מרבד של רגעים קומיים מכמירי לב. (הוצאת ספרי ניב, 300 עמודים)

"לסרוג את ברלין" | מאת: אפרת קנובל

מותחן פסיכולוגי מתוחכם

"לקום ולהרוג", מאת ארן אראל הוא מותחן פסיכולוגי מתוחכם. זהו דיוקן מצמרר של קשרים משפחתיים שנכנסים לסחרור עמוק. בלב העלילה, משפחת  גורדון הישראלית, אב גאון ותימהוני ושלושת ילדיו. האב הוגה רעיון מבריק שעתיד לשנות את עולם הקוסמטיקה ומקים יחד עם ילדיו חברה בעמק הסיליקון שתפתח את הרעיון. ביום בו הם מקבלים הצעה של כמה מאות מיליוני דולרים לרכישת החברה, פושטת משטרת ההגירה על משרדיה בטענה שהם מעסיקים עשרות עובדים זרים. במקביל, באותו יום, מוצא דניאל את אחותו, מנכ"לית החברה ובתו האמצעית של הממציא, תלויה בדירתה. ארן יצר יצירת מתח מחשמלת, וטווה בליבה רשת מורכבת של טירוף, רצח, בגידה וגם אהבה גדולה.  (הוצאת כנרת זמורה, 463 עמודים)

"לקום ולהרוג" | מאת: ארן אראל

כלים מעשיים לריפוי עצמי

"רפא את עצמך – ללא תרופות, ללא תוספי תזונה, ללא ידע מוקדם" שכתבו דניאל קרני וד"ר מאסטר ג'י גאנג שאה, מספק כלים מעשיים לריפוי עצמי ומשמש כלי פשוט אשר באמצעות ביצוע התרגילים שבו, כל אדם יכול לרפא את עצמו או לשפר את מצב בריאותו. הכוונה לבריאות פיזית, לבריאות נפשית, לבריאות רגשית, לבריאות תודעתית, לשיפור מערכות יחסים ולהקלת מועקות בכל תחומי החיים. שיטות הריפוי העצמי המוצגות בספר הן הבסיס והתשתית של ריפוי נִשמתי, והעיקרון הוא להעביר מסרים חיוביים של ריפוי. בספר גישה חדשה ופשוטה להשגת בריאות ושמחת חיים בעבודה עצמית של הקורא, במקביל או ללא קשר לטיפולים רפואיים או לטיפולים אחרים. (הוצאת פוקוס, 200 עמודים)

"רפא את עצמך" | מאת: דניאל קרני

האושר בגיל הזהב

המושג אושר קיים זה אלפי שנים כמרכיב עיקרי ברצון האנושי. "האושר בגיל הזהב" מאת דני הורוביץ, הוא ספר מקיף וייחודי שמטרתו להכשיר את בני גיל הזהב לקראת היכנסם לתקופה חדשה בחייהם ולהדריכם לשינויים בדרכי החשיבה, בהתנהגות ובאורח החיים שלהם, כדי להשיג את המטרה החשובה ביותר בחיינו: הגדלת האושר האישי. בספר מגוון גדול של המלצות מעשיות אותן יישם ומיישם המחבר באופן אישי שמתבססות על ספרות מקצועית עשירה: מתורות הפילוסופים היוונים וחוכמת המזרח העתיקה ועד לממצאי מחקרים וכתביהם של סוציולוגים ופסיכולוגים מרחבי העולם מתחום מדעי האושר. מוסבר על תכנון והתנהלות פיננסיים והאושר בתקופת משבר. הדברים מוצגים בתמצות, בפשטות ובדרך ידידותית. (הוצאת אוריון, 371 עמודים)

"האושר בגיל הזהב" | מאת: דני הורוביץ

לעמוד מול הבחירה הקשה

"אחות הירח" הוא החמישי בסדרת "שבע האחיות" שכתבה לוסינדה ריילי. טיגי מתקבלת לעבודה שאמורה להגשים את כל חלומותיה: מגורים בחווה בערבות צפון סקוטלנד. טיגי היא בתו של פא סולט, המיליונר המסתורי שאימץ אותה ואת אחיותיה מארצות שונות בעולם, ולאחר מותו השאיר לכל אחת מהן רמזים שיובילו אותה למקום שממנו באה. בחווה היא פוגשת את צ'ילי, ישיש שברח בצעירותו מספרד. הוא מספר לה ששניהם חולקים אותה מורשת ושתמיד ידע שיום יבוא והוא יפגוש בה וישיב אותה לכפר הצוענים שבפאתי גרנדה, המקום שבו נולדה. באמצעותו מקבלת טיגי הצצה לעולמה הסוער של סבתא שלה, לוסיה, שהפכה לרקדנית הפלמנקו המפורסמת בעולם. טיגי מגלה שההצלחה שלה עלתה לה ביוקר, עד לרגע שבו ניצבה מול הבחירה הקשה מכול ולא יכלה עוד לשלם את המחיר. (מאנגלית: דפנה לוי, הוצאת מודן, 589 עמודים)

"אחות הירח" | מאת: לוסינדה ריילי

מי מסתיר מפניה סודות?

"ואז היא נעלמה" הוא מותחן מרתק מאת ליסה ג׳ואל. עשר שנים חלפו מאז שאלי נעלמה, היא הייתה בת חמש עשרה, אבל אמה לורל מעולם לא איבדה תקווה שיום אחד תשוב ותמצא אותה. בינתיים היא חיה חיים של שגרה אפורה, מצומצמת, בהמתנה לגילוי חדש, לאיזה קצת חוט. הכול משתנה כשיום אחד היא פוגשת בבית קפה זר כריזמטי מקסים. קוראים לו פלויד. לורל מתאהבת בו מיד, והוא בה. הם מבלים יחד, והוא גם מציג בפניה את  בתו בת התשע, פופי, פיקחית, עירנית ובעיקר דומה לאלי כשתי טיפות מים. מה קרה לאלי? לאן נעלמה? השאלות שלא הרפו ממנה מעולם רודפות את לורל ביתר שאת. ומי עוד מסתיר מפניה סודות? (מאנגלית: גיא הרלינג, הוצאת כנרת זמורה, 319 עמודים)

"ואז היא נעלמה" | מאת: ליסה ג'ואל

להשיג אושר יציב ונטול מתח

האם זה חשוב מה אני עושה אם הכול קורה בין כה וכה? מהו מקומה של אחריות? איך אוכל להיות מאושר אם איני אוהב את מי שאני? האם אוכל להיות מאושרת אם ילדַי אינם מאושרים? אני נדיב כלפי אחרים אבל הם אינם נדיבים כלפַּי. האם אני פראייר? אני מטפלת באחרים אבל לא בעצמי. איך אוכל לשנות זאת? יונתן הריסון מלמד אנשים להסיר דחק מחייהם ולטפח מודעות טבעית באמצעות מדיטציה לא-דואלית. ספרו "אפשר להירגע" הוא מדריך מעשי ראשון מסוגו, המראה לכם איך להבין את טבעכם האמיתי ואת הדרכים להשגת אושר יציב ונטול-מתח ביחסים בינאישיים ביומיום. "הדרך היעילה ביותר לדאוג לאושרך היא לדאוג לאושר של כולם" (מתוך הספר). כל אחד מהפרקים בספר דן בנושא ספציפי וכולל מדיטציות מעשיות שנועדו לסייע לכם בהפנמת התובנות. (הוצאת סימפלי מדיטייט, 148 עמודים)

"אפשר להירגע" | מאת: יונתן הריסון

כל אחד וסיפור חייו

"קפה מסביב לשעון" מאת ליבי פייג' הוא רומן מקסים, מעורר מחשבה. הלקוחות שמגיעים למסעדת 'סטלה בתחנה' ברחוב ליברפול שבלונדון לא מודעים למה שמתרחש בחייהן של האנה ומונה, החברות הטובות שממלצרות במסעדה כבר שנים רבות. כשהן נפגשו לראשונה, להבת החיבור ביניהן ניצתה מייד, והן נעשו לא רק חברות טובות, אלא משפחה מבחירה. וכעת, אחרי שנים שהן תומכות זו בזו ומעודדות זו את זו, החברות ביניהן עומדת במבחן. זהו לא רק סיפורן, אלא גם של באי המסעדה. מדוע הגיע הסטודנט הבלונדיני עם ספרי הלימוד שלו באמצע הלילה? מי היא האישה הצעירה שנכנסה למסעדה לפנות בוקר והתעלמה מהטלפון שלה שלא הפסיק לזמזם? המשותף להם, למלצריות ולאחרים, הוא שכל אחד מהם מביא למסעדה את סיפור חייו. הסיפורים מתחככים לרגע זה בזה, וממשיכים כל אחד בדרכו. (תרגום: עידית שורר, הוצאת מודן, 352 עמודים)

"קפה מסביב לשעון" | מאת: ליבי פייג'

מאת: זהר נוי www.readbooks.co.il

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות