fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מסלול עוקף חל"ת

ניר עדני הוא הבעלים של חברה המתמחה בקריאייטיב, עיצוב גרפי וניהול דפים ברשתות החברתיות * בני הזוג אילון חזן ורוני בק מכינים מלבי משגע ועושים משלוחים עד הבית * בר אזרואל מציעה מארזי מתנות ייחודיים * סיפורם של הקרייתים שהחליטו דווקא בימי הקורונה להפוך את הלימון ללימונדה ופתחו עסק. כמובן שבלי לצאת מהבית
"דברים משתבשים לטובה כמו שאומרים". ניר עדני | צילום: דורון גולן
"דברים משתבשים לטובה כמו שאומרים". ניר עדני | צילום: דורון גולן

יש אנשים שניצלו את התקופה המורכבת שעוברת על העולם כולו, כדי להמציא את עצמם מחדש. אנשים שרואים בכל קושי הזדמנות, שמוכנים לקחת סיכון גדול, בתקווה שהוא ישתלם. בזמן שמדינה שלמה הסתגרה בבתים ורבים איבדו את פרנסתם, שלושה תושבי הקריות העזו להגשים חלומות ולהפוך אותם למציאות. כל אחד מהם הקים עסק בתקופת הקורונה בין כותלי ביתו. מארזי מתנות מיוחדים, שיווק דיגיטלי וגם משלוחי מלבי עד הבית. קבלו את ניר עדני, רוני בק (ובן זוגה אילון חזן) ובר אזרואל שמצאו את הדרך לעקוף את החל"ת.

ניר עדני: ממסעדה לשיווק דיגיטלי

ניר עדני, 29, מקרית אתא, הוא הבעלים של חברת "בי מדיה" המתמחה בקריאייטיב, עיצוב גרפי וניהול דפים ברשתות החברתיות. עדני עוסק בתחום כבר מספר שנים, אך במהלך הקורונה החליט להפוך את אהבתו לתחום לעבודה מסביב לשעון.

ניר עדני: "אני עוסק בעולם השיווק והמדיה הדיגיטלית כבר יותר משש שנים. הייתה לי מסעדת מזון מהיר בסגנון דיינר אמריקאי במשך חמש שנים, והעיסוק בשיווק של המסעדה גרם לי לפתח יותר ויותר את היכולות שלי בתחום העיצוב הגרפי והשיווק הדיגיטלי. עם הזמן למדתי והעמקתי יותר בתחום, והכי חשוב למדתי על בשרי. ראיתי מה עובד עבור העסק שלי ומה לא, קיבלתי פידבקים חיוביים וידעתי שעוד אעסוק בתחום הזה".

ניר עדני: "אמנם העבודה היא מהבית, וכשאתה רוצה קפה אתה פשוט יוצא להפסקה ולא מבקש רשות מאף אחד, אבל אני מחויב למה שאני עושה יותר מאשר אם מישהו אחר היה מחייב אותי"

לפני פחות משנה סגר ניר עדני את דלתות המסעדה שלו, ולא תיאר לעצמו שיפתח עסק חדש כל כך מהר. "ההזדמנות הנכונה הגיעה במהלך הקורונה, כך פתחתי את החברה שלי לפני כשלושה חודשים. הקורונה הייתה הטריגר לפתיחת העסק. כולם עצרו וקיבלו הזדמנות לחשב את המסלול מחדש ולהתמקד בדברים שחשובים לנו באמת. זו הייתה התחושה שלי, תמיד ידעתי שהצעד הזה יגיע, אבל לא ידעתי שזה יקרה כל כך מהר. דברים משתבשים לטובה כמו שאומרים".

"הכנו וזרקנו ושוב ושוב, בדקנו את המתכון עד שהגענו לטעם המושלם". אילון חזן | צילום: דורון גולן
"הכנו וזרקנו ושוב ושוב, בדקנו את המתכון עד שהגענו לטעם המושלם". אילון חזן | צילום: דורון גולן

 

ניר עדני עובד כ-12 שעות על המחשב בביתו מדי יום ומרגיש מחויב מאי פעם. "היום כל אחד שיודע להעלות תמונות יפות לאינסטגרם יכול לקרוא לעצמו מעצב או מומחה לשיווק", אומר עדני, "כך שאתה חייב להביא משהו שונה ללקוחות שלך, בעיצוב, בכתיבת התוכן ובניהול של המוצר – איך אני משווק אותו לקהל ומייצר אינטראקציה עם הלקוחות הפוטנציאליים של העסק. אני בונה הכל מאפס, אני אוהב להתעכב על הפרטים הקטנים, כך שזמן העבודה שלי על המחשב ביום יכול להגיע ל-12 שעות ביום. אמנם העבודה היא מהבית, וכשאתה רוצה קפה אתה פשוט יוצא להפסקה ולא מבקש רשות מאף אחד, אבל אני מחויב למה שאני עושה יותר מאשר אם מישהו אחר היה מחייב אותי. לעשות את מה שאתה אוהב זה בהחלט מזל".

גם לקורונה יש תוקף

השיווק הדיגיטלי הוא תחום מאוד מבוקש במיוחד בימים האלה, בהם גם בעלי עסקים לומדים לשמור על קשר מרחוק עם הלקוחות שלהם. "הרשתות החברתיות וחנויות אינטרנטיות הן לא דבר חדש, הן היו כאן כבר לפני הרבה יותר מעשור", מסביר ניר עדני, "מי שידע להשתמש בהן בצורה נכונה מהר יותר, היום הוא מצליח יותר. בתור בעל עסק אתה רוצה לייצר חוויה אחרת עבור הקהל שלך, מעבר לאינפורמציה שאתה רוצה להעביר לו. היום עסק בלי רשתות חברתיות חזקות, מרגיש את הקושי, בעיקר בתקופה של הקורונה שמאופיינת בחוסר וודאות.

"אנשים רבים התחילו לפתוח עסקים מהבית או נאלצו לתקשר עם הלקוחות שלהם מרחוק. אני לא בטוח כיצד הקורונה תשפיע עלינו בעתיד, הרי לכל דבר יש תוקף, אפילו לקורונה. אבל ככל הנראה המודעות לכוח שיש לעסקים בזירה האינטרנטית תישאר בעינה ואפילו תגדל".

"הצלחנו לקדם את עצמנו מתוך הקושי". רוני בק | צילום: עצמי
"הצלחנו לקדם את עצמנו מתוך הקושי". רוני בק | צילום: עצמי

 

בשלושה חודשים בלבד הוסיף ניר עדני לרזומה עבודה עם מספר גדול של לקוחות, ואין ספק שעם המקצוע החדש שלו הוא מרגיש בבית. "כיום אני עובד עם לקוחות רבים בארץ בכלל ובקריות בפרט, ביניהם ביגה אחי אילת, קשקפה בקרית אתא, סטודיו לטיפוח עדיקי, גלנטר משכנתאות ועוד רבים. היום שיווק דיגיטלי הוא חלק בלתי נפרד מתשתית של עסק, ממש כמו מים או חשמל, והקורונה עזרה לכולם להבין את זה. אני מקווה להמשיך ולעזור לעסקים, מהקטנים ועד הגדולים ביותר להיראות הכי טוב שהם יכולים ולהיות דומיננטיים ברשת. העבודה הזאת עבורי, במיוחד בימים אלה, היא שליחות אמיתית. האפשרות לעזור לבעלי עסקים להגיע ללקוחות חדשים ולהתרחב היא הסיבה שאני עושה את זה".

רוני בק: מלבי עד הבית

אילון חזן, 23, מקרית חיים ורוני בק, 23, מקרית ביאליק הפכו בתקופת הקורונה את הזוגיות שלהם לזוגיות עסקית. ערב הקורונה חזן עבד ברי-בר, ובק בפנדורה בקריון. כששניהם יצאו לחל"ת, חזן ידע שאין בכוונתו לשבת בחיבוק ידיים. ואז הגיע הרעיון לעסק חדש.

חזן מספר: "באמצע הלילה החלטתי שאני חייב לעשות מעשה, אי אפשר להישאר ולשבת בבית", ובק מוסיפה: "אנחנו רגילים לעבוד מסביב לשעון, ידענו שנצטרך לעבוד גם בשביל התעסוקה וגם בשביל להתפרנס".
כך נולד אצל שניהם הרעיון לפתוח את העסק שלהם "מלבית".

חזן: "לפני כשנה טעמתי בפעם הראשונה מלבי, והתלהבתי. לא הבנתי איך אין מקום שמוכר מלבי באזור, וככה נולד הרעיון. הלכנו לסופר, קנינו מצרכים ופשוט התחלנו לנסות. ניסינו עשרות מתכונים וגרסאות, וכל פעם נתנו לבני המשפחה לטעום עד שהם לא יכלו לראות מלבי יותר. הכנו וזרקנו ושוב ושוב, בדקנו את המתכון עד שהגענו לטעם המושלם. החלטנו לשדרג את המלבי המוכר, ולמכור אותו בגרסתו המקורית ובמספר טעמים חדשים עם תוספות מיוחדות. באותה התקופה המסעדות והחנויות היו סגורות, כך שעשינו משלוחים עד בית הלקוח, וברגע שהתחלנו זה פשוט התפוצץ".
המלבי הביתי תפס תאוצה מהר מאוד, והשניים מצאו את עצמם מנהלים עסק מצליח.

"לא חשבתי שאני אצליח להחזיר את ההשקעה". בר אזרואל | צילום: עצמי
"לא חשבתי שאני אצליח להחזיר את ההשקעה". בר אזרואל | צילום: עצמי

 

בק: "זה לא היה לי קל כי אני לא בן אדם שאוהב להיות בבית. אמנם מצאתי בזה תעסוקה ונחמה אבל זה לא היה פשוט, אבל אני שמחה שהייתה לנו האופציה לעשות את זה ושיש לנו הורים שתמכו בנו ואפשרו לנו לנהל את העסק מהבית. לאט-לאט למדנו איך לייעל את העבודה. נזרקנו למים העמוקים בצורה שלא חשבנו שתקרה, למדנו תוך כדי תנועה איך לעבוד טוב יותר ואנחנו לא מפסיקים להשתדרג. אנחנו כל הזמן מתכננים הפתעות חדשות".

חוויית הקורונה של בני הזוג לימדה אותם שיעור חשוב על חשיבה מחוץ לקופסה. "אני מסוג האנשים שכשהם נתקלים בקושי קשה להם לצאת מהקופסה", אומרת בק, "כך שאני שמחה שניתנה לנו ההזדמנות לעשות את זה ולהפוך את הלימון ללימונדה בתקופה שלא הייתה פשוטה לאף אחד. יצרנו לעצמנו הזדמנות חדשה והצלחנו לקדם את עצמנו מתוך הקושי, וזה שיעור חשוב שאנחנו לומדים להמשך החיים שלנו".

בר אזרואל: מתנות לכל אירוע

לבר אזרואל (23) מקרית ביאליק הייתה שגרת יום עמוסה מאוד לפני שנכנסו לחיינו הקורונה והגבלותיה. היא מספרת: "אני סטודנטית למדעי המחשב בטכניון. אני עושה מלגה בתור מדריכה בתנועה של נוער 'לתת' בקרית אתא, ובנוסף לוקחת חלק במלגת 'סחלב' בקרית חיים, שבמסגרתה אני עוזרת לתלמידים בבית הספר שמתקשים במתמטיקה ומעבירה אותם תהליך במהלך השנה. בנוסף הדרכתי שתי קבוצות ב'מיקרוביט' בנשר ובקריית מוצקין. ואז מתוך כל העומס, פתאום הכל נעצר. עברנו ללמידה מרחוק, וחלק מהתוכניות נעצרו. הכל השתנה בקיצוניות, ומצאתי את עצמי עם המון זמן פנוי שאני רוצה למלא".

רוני בק: "נזרקנו למים העמוקים בצורה שלא חשבנו שתקרה, למדנו תוך כדי תנועה איך לעבוד טוב יותר ואנחנו לא מפסיקים להשתדרג. אנחנו כל הזמן מתכננים הפתעות חדשות"

לפני חג הפסח, אזרואל מחליטה לשמח את בני משפחתה שנותרו רחוקים. כך נולד הרעיון לעסק חדש, והיא מספרת: "לפני חג הפסח אמא שלי ואני החלטנו לנצל את הזמן שהתפנה לנו ולהכין מארזים לחג לכל המשפחה. חשבנו הרבה מה לעשות ואיך לעשות, ולבסוף החלטנו להכין לכל בית כוסות עם השמות של בני המשפחה ובקבוק יין, כדי להקל על העובדה שהשנה אנחנו חוגגים רחוק האחד מהשני ולשפר את אווירת החג. הבאנו לכולם את המתנות לפני כניסת החג וכולם מאוד התרגשו, וגם אני מצאתי את עצמי מאוד נהנית מהעשייה וההכנה של המארזים".

אזרואל מוצאת תעסוקה בהכנת המארזים, ומחליטה להפוך את התחביב לעסק מצליח. "בהתחלה קניתי את כל המוצרים בחנויות, עד שהחלטתי להתחיל וליצור בעצמי. קניתי את מכשור היצירה שצריך והחלטתי לפתח את זה. לא חשבתי שאני אצליח להחזיר את ההשקעה, אבל לאט-לאט התחלנו לגדול ולהוסיף עוד סוגים של מארזים".

מלבי תוצרת בית של אילון חזן ורוני בק | צילום: יח"צ
מלבי תוצרת בית של אילון חזן ורוני בק | צילום: יח"צ

 

בעזרת בן זוגה אלדר שוורץ, שהפך לשותף העסקי שלה, הם מקימים לעסק החדש שלהם, שנקרא bebox, דפים עסקיים ברשתות החברתיות ומתחילים לשווק את עצמם.

אזרואל: "התחלנו לחפש לוגו ושם, פתאום הכל נהיה מאוד ממשי. לא חשבתי שיהיה לי האומץ לעשות את זה, אבל זה קרה. מכיוון שמדינה שלמה הייתה סגורה, אנשים רבים חיפשו דרכים יצירתיות לחגוג לאהובים שלהם. כשאי אפשר לצאת לחגוג יום הולדת במסעדה, או לטייל, וכשרוב החנויות סגורות, אתה מחפש מתנה מיוחדת. פרסמנו את עצמנו בפייסבוק ופנינו ללקוחות פוטנציאליים. שאלנו אנשים מה הם היו רוצים שיהיה ואילו מארזים הם היו שמחים לשלוח לאהובים שלהם, ועם המידע הזה התקדמנו והתחלנו לייצר מארזים לכל מיני אירועים ולכל מיני אוכלוסיות".

בר אזרואל: "אני שמחה על שגיליתי בי את האומץ להקים עסק בעצמי בתקופה כל כך מורכבת, שלא היו בה הרבה נקודות אור, שמחתי שיש לי הזדמנות לשמח אנשים ולגרום להם לחייך"

עכשיו כשהיא מרוכזת כל כולה בעסק, היא מודה על הזכות שנפלה בחלקה לשמח אנשים בתקופה לא פשוטה כמו זו. "אני שמחה על שגיליתי בי את האומץ להקים עסק בעצמי בתקופה כל כך מורכבת. אלדר, בן הזוג שלי, הוא המנוע שדוחף אותנו קדימה במובן השיווקי ואני אחראית על החלק היצירתי. בתקופה כזו שלא היו בה הרבה נקודות אור, שמחתי שיש לי הזדמנות לשמח אנשים ולגרום להם לחייך".

כתבות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות